polerowanie felg aluminiowych

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

auto
Posty: 758
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 20:04
Lokalizacja: Człuchów

polerowanie felg aluminiowych

Post autor: auto »

zwracam sie do was z zapytaniem...
gosc ktory mial mi polerowac felgi przyciął w chu...wiec zastanawiam sie czy nie ogarnac tematu samemu....
mam w CLu 18 cali orginalne z polerowanym rantem,rant chce zostawic w spokoju,zaplanowałem sobie ze wypiaskuje wszystko poza rantem,po piaskowaniu polerowanie i chce to zrobic w nastepujacy sposób,pasta,filc*krążek) na mocną wiertarke i naprzód...czy tylko to mi wystarczy czy cos pominałem,bede to robił pierwszy raz...ale jezeli ktos jest z mojej okolicy kto by sie podjał tego zadania chetnie zlece tą prace.
doradzcie w jaki sposób zrobic to najlepiej,felga jest prosta do polerowania,bez zagiec,wgłebien i innych trudnych miejsc...
jezeli przyjme taktyke z wierarką jaki czas jest potrzebny na jedna felge?
znudziły mi sie zwykłe lakierowane felgi,chciałbym miec cos innego,wyjatkowego i uważam ze polerowane koło idealnie pasuje do CLa,zwłaszcza koło orginalne;-)
ex E 290 TD AVANTGARDE 1998'
ex TOYOTA AVENSIS T25 2.0 D4D-pomyłka
ex JEEP WJ/WG 2.7 CRD- super bryka
ex VOLVO S80 2,5T,210KM,2005/6r
ex Mercedes CL W140 4.2 V8 98'
teraz W211 E240 avantgarde
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Wpisz w yuotube np polerowanie felg. Dobry material szkoleniowy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
auto
Posty: 758
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 20:04
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: auto »

wpisałem,każdy robi po zwojemu,nie ma nic o polerowaniu moim sposobem,o piaskowaniu i polerowaniu wiertarka z pominieciem papierów;-(
a moze jest ktos kto sie zajmuje polerowaniem we wrocławiu?prawdopodobnie od 7 stycznia do lipca bede przebywał w tym pieknym miescie...
ex E 290 TD AVANTGARDE 1998'
ex TOYOTA AVENSIS T25 2.0 D4D-pomyłka
ex JEEP WJ/WG 2.7 CRD- super bryka
ex VOLVO S80 2,5T,210KM,2005/6r
ex Mercedes CL W140 4.2 V8 98'
teraz W211 E240 avantgarde
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Kiedys slyszalem ze piaskowanie oslabia felgi, czy cos tam psuje.
Lepiej sprawdz zanim zaczniesz.
Ja polerowalem 22.5" kola w moim busie i jest to niezla zabawa.
Wiertarka to do emerytury mozesz robic. Trzeba dobra katowa polerke, krazek ponad 20 cm i dobra paste.
Do tego oczywiscie caly ochronny gajerek i kilka skrzynek piwa.
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Piaskowanie a potem polerka to średnio udany pomysł. Po wypiaskowaniu powstaje chropowata powierzchnia przez co będziesz miał dużo zabawy z papierem ściernym. Lepiej pomyśleć nad jakąś chemią do ściągania lakieru.
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Michał0208
Posty: 349
Rejestracja: 15 paź 2010, o 19:17
Lokalizacja: Nakło

Post autor: Michał0208 »

Moim zdaniem polerowanie po piaskowaniu to lipa straszna ja daje pastę po papieże wodnym 2000 robienie felg ręcznie to gra nie warta świeczki lepiej zlecić komuś kto ma maszyne :cool:
E430 AMG
Porsche Cayenne
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

piaskowanie a potem polerowanie odpada , za duża męczarnia aby później doprowadzić do gładkiej powierzchni , scansol bądź inne ustrojstwo do ściągania farby , ale najlepiej dać komuś kto to ogarnia i nie męczyć się samemu ....
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Kolego jak nie masz odpowiednich narzędzi to nawet do tego nie podchodź, farbę najlepiej zeszliwować szlifierką rotacyjną papierem 120-150, po usunięciu lecisz papierami o gradacji 800, 1500, 2500 lub jak masz to 3000 potem pasta i polerka.
Usuwanie farby przy pomocy środków typu scansol jest o tyle niebezpieczne że jak ktoś nie ma wprawy to może zrobić głębokie rysy przy ściąganiu farby i nie wszystkich lakierów się to łapie.

Ale jak mogę ci coś polecić to oddaj je na polerkę wibracyjną, efekt rewelacyjny i utrzymuje się o wiele dłużej.
Do jednej z swoich gwiazd polerowałem felgi ręcznie i tak raz na miesiąc ( zależenie od ilości myć, deszczów i innych warunków ) trzeba je przepolerować.
W innym aucie mam felgi po polerce wibracyjnej, od prawie roku trzyma się to idealnie bez poprawek.
Osobiście raczej już nie będę robił tego ręcznie i nie żebym był leniwy :)
Ale to moje spostrzeżenia .
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Panowie alusków się nie piaskuje, tylko szkiełkuje. Zabieg bezbolesny dla felgi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości