Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Witajcie tak jak w temacie natknąłem się na takie ogłoszenie na olx: https://www.olx.pl/oferta/kola-pasowe-t ... l7RTM.html
Co o tym myślicie,
Czy skrzynia wytrzyma i jak to wpłynie na jej trwałość,
Czy muszę zmieniać instalacje gazową,
Czy kompressor może się znacznie szybciej zużyć ?
Jakie jest wasze zdanie na temat tego przyrostu bo według mnie aż tak duży przyrost jest nierealny.
Autko w którym zastanawiam się nad takim zabiegiem to SLK(R170) 230 Kompressor 2003r wersja USA jeśli ma to jakieś znaczenie.
Co o tym myślicie,
Czy skrzynia wytrzyma i jak to wpłynie na jej trwałość,
Czy muszę zmieniać instalacje gazową,
Czy kompressor może się znacznie szybciej zużyć ?
Jakie jest wasze zdanie na temat tego przyrostu bo według mnie aż tak duży przyrost jest nierealny.
Autko w którym zastanawiam się nad takim zabiegiem to SLK(R170) 230 Kompressor 2003r wersja USA jeśli ma to jakieś znaczenie.
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Moim zdaniem przyrost realny, ale to już chyba wyciągnięty max lekko ponad granicę. Nie wiem jak te silniki wytrzymują, ale napewno delikatnie już będzie wyżyłowany i szybciej się będzie zużywał. Z silnika 2.0 16v w golfach MK2 robi się ponad 1000 koni więc Najlepiej pogadać z jakimś tunerem który ma doświadczenie
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Zobacz sobie na forum racingforum.pl w dziale projekty - tam jest gość który używa właśnie tego silnika w C klasie którą się ściga po torze (kombiakiem, to ten sam co kiedyś się ścigał zmodyfikowanym SL'em). On teraz ma turbosprężarkę zamontowaną, ale wcześniej wyciskał wszystko co się da z tego kompresora. M.in. zmieniając przełożenie. Myślę, że to najlepsze źródło wiedzy - nie wiem czy masz tam konto, bo chyba PM można wysyłać jak się ma ileś postów dopiero, ale warto się zarejestrować i z gościem pogadać.JokeRq1337 pisze:Witajcie tak jak w temacie natknąłem się na takie ogłoszenie na olx: https://www.olx.pl/oferta/kola-pasowe-t ... l7RTM.html
Co o tym myślicie,
Czy skrzynia wytrzyma i jak to wpłynie na jej trwałość,
Czy muszę zmieniać instalacje gazową,
Czy kompressor może się znacznie szybciej zużyć ?
Jakie jest wasze zdanie na temat tego przyrostu bo według mnie aż tak duży przyrost jest nierealny.
Autko w którym zastanawiam się nad takim zabiegiem to SLK(R170) 230 Kompressor 2003r wersja USA jeśli ma to jakieś znaczenie.
Ale sądząc po opisie jego projektu, ten silnik zniesie wszystko (skrzynie ma ręczną i nie ma problemów).
Co do instalacji gazowej to chyba się zaadaptuje, ewentualnie może trzeba będzie coś poregulować. Przyrost nie powinien być samym kółkiem tak duży żeby zabrakło wydajności instalki (no chyba, że już na styk była).
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Co myślicie o hamowaniu samochodu z automatem ? Bo z tego co wiem przy maksymalnym obciążeniu trzeba wrzucić na luz czyli na N. Po tej modyfikacji chciałbym wystroić auto a do tego potrzeba je kilka razy hamować .
Dzięki wielkie za odpowiedź, nie wiem skąd masz wiedzę na tak duża ilość tematów ale podziwiam i zazdroszczę
Jeździłem w ten sam dzień po Torze Toruń z tą C klasą znam temat ale on właśnie ma tam skrzynie ręczną zastanawiam się jeszcze jak będzie z automatem bo ten mój chodzi jak nowy nawet na zimnym nie przeciąga biegów i szkoda jakby się sypnąłrr6 pisze:
Zobacz sobie na forum racingforum.pl w dziale projekty - tam jest gość który używa właśnie tego silnika w C klasie którą się ściga po torze (kombiakiem, to ten sam co kiedyś się ścigał zmodyfikowanym SL'em). On teraz ma turbosprężarkę zamontowaną, ale wcześniej wyciskał wszystko co się da z tego kompresora. M.in. zmieniając przełożenie. Myślę, że to najlepsze źródło wiedzy - nie wiem czy masz tam konto, bo chyba PM można wysyłać jak się ma ileś postów dopiero, ale warto się zarejestrować i z gościem pogadać.
Ale sądząc po opisie jego projektu, ten silnik zniesie wszystko (skrzynie ma ręczną i nie ma problemów).
Co do instalacji gazowej to chyba się zaadaptuje, ewentualnie może trzeba będzie coś poregulować. Przyrost nie powinien być samym kółkiem tak duży żeby zabrakło wydajności instalki (no chyba, że już na styk była).
Dzięki wielkie za odpowiedź, nie wiem skąd masz wiedzę na tak duża ilość tematów ale podziwiam i zazdroszczę
Wiem właśnie niektóre silniki mają bardzo wysoką wytrzymałość na modyfikację dobrym przykładem jest też Audi A3 1.8T. Jednak grupa VAG częściej podlega tuningowi niż mercedes i w internecie jest dużo więcej informacji na ich temat a o mercedesach zazwyczaj cisza. Mało jest takich wieśniaków jak ja którzy próbują modyfikować MercedesaDobrodziej_1983 pisze:Moim zdaniem przyrost realny, ale to już chyba wyciągnięty max lekko ponad granicę. Nie wiem jak te silniki wytrzymują, ale napewno delikatnie już będzie wyżyłowany i szybciej się będzie zużywał. Z silnika 2.0 16v w golfach MK2 robi się ponad 1000 koni więc Najlepiej pogadać z jakimś tunerem który ma doświadczenie
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Nie martw sie, nie Ty jeden Dlatego najlepiej byłoby podjechać do jakiegoś dobrego tunera i on by tobie wszystko wytłumaczył. Kibicuje
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
A moim zdaniem tylko chiptuning stage1. Z tego 2.3 zrobisz 220-230KM, a przede wszystkim zoptymalizowana mapa silnika, lepsza elastyczność, lepszy dół itd. Zmiana tylko kółka to trochę prymitywny tuning i z pewnością wpływa na żywot kompresora. Skrzynia da radę, tylko nie należy wyścigów spod świateł robić.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Na N się wrzuca żeby zmierzyć opory/straty na napędzie. W niektórych hamowaniach da się to jakoś ustawić z palca i wtedy tylko raz trzeba by go wrzucać na N żeby wiedzieć co wpisać.JokeRq1337 pisze:Co myślicie o hamowaniu samochodu z automatem ? Bo z tego co wiem przy maksymalnym obciążeniu trzeba wrzucić na luz czyli na N. Po tej modyfikacji chciałbym wystroić auto a do tego potrzeba je kilka razy hamować
Generalnie to jest to podobno groźne, bo na N nie ma wystarczającego smarowania, a skrzynia rozpędzona, dodatkowo hamownia ją jeszcze do zatrzymania napędza. Niestety nie wiem czy 722.6 można tak uszkodzić (podobno niektóre konstrukcje się tego nie boją, ale czy 722.6 się do tego zalicza to nie wiem), ale jeśli da się straty pomierzyć raz i je potem wprowadzić ręcznie to warto tak zrobić. Nawet jak pomiar będzie przekłamany o parę KM. Zawsze można ostatni pomiar zrobić też z mierzeniem strat, a te pośrednie bez. Tak czy inaczej krzywe się nie zmienią tylko są przesunięte więc dobry tuner będzie wiedział co się dzieje.
A przy okazji tamtego auta - tu fajnie zmontowany film (jest w jego wątku na racingforum.pl):
https://youtu.be/vA0pW1rRh7Q
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Dzięki, w takim razie podzwonię do różnych firm tuningowych Zobaczymy co powiedzą.
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Automatu w ogóle nie ma sensu hamować, kasa wyrzucona w błoto, wyniki z przymrużeniem oka.
A co do LPG to najwyżej większy parownik lub dwa mniejsze można wstawić jeżeli ten który masz byłby niewydolny.
A co do LPG to najwyżej większy parownik lub dwa mniejsze można wstawić jeżeli ten który masz byłby niewydolny.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Dla wyniku w liczbach tak, ale żeby sprawdzić czy tuning przynosi pożądany efekt to jak najbardziej hamować można. Bo wykres będzie przedstawiał przyrosty lub spadki. A że będzie to daleko od rzeczywistych wartości liczbowych to inna sprawa.fabek pisze:Automatu w ogóle nie ma sensu hamować, kasa wyrzucona w błoto, wyniki z przymrużeniem oka.
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Spadki? Kompletnie nie ma sensu hamowanie automatu, z wykresu nic się nie dowiesz, nie wiesz gdzie poprawiać itd.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Dzwoniłem do wszystkich Tunerów w promieniu 100km od mojego miejsca zamieszkania i tylko jeden zakład się tego podjął ale mają gotowy program co mnie nie interesuję. Dzwoniłem też do znanego Tune-Up u i uzyskałem odpowiedź "Nie, nie bawię się w takie rzeczy"
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Gotowy program jak jest dobrze zrobiony i dla tego konkretnego zestawu to nie jest najgorsze wyjście. Ale jak chcesz coś pod siebie to pogadaj z właścicielem tamtej C-klasy, on na pewno wyciągał komputer do roboty i ktoś mu to zrobił, bo po złączu tego chyba się nie da.JokeRq1337 pisze:Dzwoniłem do wszystkich Tunerów w promieniu 100km od mojego miejsca zamieszkania i tylko jeden zakład się tego podjął ale mają gotowy program co mnie nie interesuję. Dzwoniłem też do znanego Tune-Up u i uzyskałem odpowiedź "Nie, nie bawię się w takie rzeczy"
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Tak zrobięrr6 pisze:Ale jak chcesz coś pod siebie to pogadaj z właścicielem tamtej C-klasy, on na pewno wyciągał komputer do roboty i ktoś mu to zrobił, bo po złączu tego chyba się nie da.
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10
Re: Podniesienie Mocy w silniku 230 Kompressor
Pisałem z Kolegą który ma tą przerobioną C klasę generalnie silnik 230Kompressor jest mega wytrzymały. Skrzynia automatyczna również dobrze znosi większą moc. Polecał zmianę koła pasowego z linku, który wkleiłem na początku tematu. Niestety w moim SLK jest kompressor m45 z którego nie da się wycisnąć tyle co z modelu m62. Jeśli zmienię sobie kompressor na m62 to tym prostym zabiegiem osiągnięcie 250koni nie powinno być problemem. Generalnie przy zmianie kompressora nie ma żadnych różnic po prostu wyciągamy stary i wkładamy nowy. Może na wiosnę coś pomyśle z tym zabiegiem jak na razie się wstrzymuję. Fabryczne 7.2sec do pierwszej setki i tak jest bardzo zadowalające
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości