Chip tuning
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Chip tuning
W `14r liczyłem dla nowego Caddy jakiego braliśmy do firmy. 60 tys km na rok jakby robił to już w pierwszym roku zwróciła by się inwestycja w LPG. Każde kolejne 60 to już oszczędność. Ostatecznie temat rozszedł się po kościach (w sumie dobrze) bo dzisiaj auto ma 3 lata i ledwo 110 tyś km na blacie. Poprzednikiem w pierwsze 3 lata 180 tyś km zrobiliśmy (łącznie pół miliona) dlatego brałem pod uwagę zagazowanie.
LPG do diesli jak każda technologia rozwija się i tanieje. Parę lat temu była to abstrakcja dla ciężarówek, dzisiaj każda bardziej znana w PL firma gazująca ma na swoim koncie już kilka diesli innych niż ciągniki siodłowe. Koszt zagazowania popularnych silników diesla (np Fiat Ducato 2.3JTD to już koło 4500 netto) i w zasadzie nie wiadomo dlaczego aż tyle bo komponenty w zasadzie te same co do benzyniaka przychodzą. Dochodzi czujnik spalania stukowego których diesle nie mają i w starszych montaż sondy na wydechu (bo nowe wszystkie mają).
Jeżeli dobra kpl do 4-cyl. klasycznego benzyniaka kosztuje dzisiaj ok 3 tyś zł brutto, to zagazowanie dużo bardziej zaawansowanego technologicznie diesla na CR`ach, z turbo, DPF`em itp na poziomie 4500 netto nie jest już jakąś abstrakcją
LPG do diesli jak każda technologia rozwija się i tanieje. Parę lat temu była to abstrakcja dla ciężarówek, dzisiaj każda bardziej znana w PL firma gazująca ma na swoim koncie już kilka diesli innych niż ciągniki siodłowe. Koszt zagazowania popularnych silników diesla (np Fiat Ducato 2.3JTD to już koło 4500 netto) i w zasadzie nie wiadomo dlaczego aż tyle bo komponenty w zasadzie te same co do benzyniaka przychodzą. Dochodzi czujnik spalania stukowego których diesle nie mają i w starszych montaż sondy na wydechu (bo nowe wszystkie mają).
Jeżeli dobra kpl do 4-cyl. klasycznego benzyniaka kosztuje dzisiaj ok 3 tyś zł brutto, to zagazowanie dużo bardziej zaawansowanego technologicznie diesla na CR`ach, z turbo, DPF`em itp na poziomie 4500 netto nie jest już jakąś abstrakcją
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
I jakie tam zbiorniki montują? Pół dnia później stoją przy dystrybutorze?
Jeśli chodzi o chipa to sprawdz tutaj - http://www.tune-up.pl/
Jeśli chodzi o chipa to sprawdz tutaj - http://www.tune-up.pl/
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Chip tuning
Jaki sobie życzysz - zależy od przebiegów jakie robi. DO TIR`ów wiadomo - ok 200L ale do mniejszych, ganiających po PL klasyczne toroidy w miejsce koła zapasowego. Tankowanie trwa tyle samo co klasycznej osobówki, TIR`a dłużej bo więcej LPG bierze ale wówczas wszystko jest na większych średnicach także przepływ znacznie większy. Ale taki TIR gazem to raz na tydzień się tankuje bo LPG zużywa 7-10 litrów na każde 100km a że 200L gazu bierze no to łatwo policzyć na ile mu to starcza.
Dużą rolę w cenie montażu odgrywa ilość. Jak gazujesz całą flotę czy kilka identycznych aut też można sporo urwać.
Dużą rolę w cenie montażu odgrywa ilość. Jak gazujesz całą flotę czy kilka identycznych aut też można sporo urwać.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
240 czy 250 mają przeważnie walce montowane na ciężarówkach ganiających od poniedziałku do piątku i zjazd na bazę. Tyle wystarcza. W międzynarodówce montują większe (do 500L) i wówczas taki zestaw nawet 6 tygodni potrafi nie zjeżdżać do kraju.
Znajomy transportowiec który ma całą flotę zagazowaną, przy rocznych przebiegach ok 140 tyś km na zestaw oszczędności ma na poziomie 14-18tyś zł rocznie na jednym zestawie. A 10 zestawów już generuje wynik.
Znajomy transportowiec który ma całą flotę zagazowaną, przy rocznych przebiegach ok 140 tyś km na zestaw oszczędności ma na poziomie 14-18tyś zł rocznie na jednym zestawie. A 10 zestawów już generuje wynik.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
Czytałem trochę forum i jak to w końcu jest z automatem w 2.2 cdi. Mam takiego kombiaka w automacie. W dowodzie 100 kw co daje 136 km ale to chyba błąd bo nie było takiego silnika? Podejrzewam że jest to 105KW czyli 143 km jak u mojego brata. Mój rocznik 2001, brata 2000.
Jak ma się sprawa ze skrzynią? Przeniesie większy moment czy lepiej dać sobie spokój.
Jak ma się sprawa ze skrzynią? Przeniesie większy moment czy lepiej dać sobie spokój.
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Chip tuning
Czołem
Wiem że w PL jest człowiek, który wsadzał do e290 turbo z e300 i robił mapę. Może jeszcze inne cuda na kiju.. Myślę żeby zrobić u siebie remap od jakiegoś czasu, ale chodzi mi po głowie turbinka z e300.. Jeśli ta osoba bywa na tym forum to proszę się ujawnić w temacie lub na PW. Pozdrawiam Dobrodziej
Wiem że w PL jest człowiek, który wsadzał do e290 turbo z e300 i robił mapę. Może jeszcze inne cuda na kiju.. Myślę żeby zrobić u siebie remap od jakiegoś czasu, ale chodzi mi po głowie turbinka z e300.. Jeśli ta osoba bywa na tym forum to proszę się ujawnić w temacie lub na PW. Pozdrawiam Dobrodziej
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: Chip tuning
Witam, podniesienie kilku kucy w 2,9 TD? Czy jest taka opcja, do kogo uderzyć, jaki koszt?
Re: Chip tuning
To ja się podpinam z pytaniem pod e300
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Re: Chip tuning
Było już o tym wiele razy: w obydwu sprawę należy zacząć od porządnego ogarnięcia mechaniczno-filtrowego silników gdzie się podziało te kilka... KM oraz Nm których czuć że brakuje. Stan i kondycja układu wtryskowego i zapłonowego, stan i kondycja układu doładowania oraz recyrkulacji spalin - od tych elementów należy zacząć.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
Przedewszystkim ZERO przedmuchow w ukladzie doladowania.
Gruszka turbo , modulator podcisnienia, wezyki, vacuum pompa 100% sprawne, szczelne.
EGR i jego kondycje mozna sobie odpuscic, membrana nie musi byc szczelna, modulator moze zostac odpiety calkowicie, wazne zeby zawor nie przepuszczal spalin do kolektora ssacego. Generalnie wszystko co zwiazane z ekologia w tym przeplywomierz mozna w sofcie wylaczyc.
Gruszka turbo , modulator podcisnienia, wezyki, vacuum pompa 100% sprawne, szczelne.
EGR i jego kondycje mozna sobie odpuscic, membrana nie musi byc szczelna, modulator moze zostac odpiety calkowicie, wazne zeby zawor nie przepuszczal spalin do kolektora ssacego. Generalnie wszystko co zwiazane z ekologia w tym przeplywomierz mozna w sofcie wylaczyc.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości