Chip tuning

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: Chip tuning

Post autor: gordini »

No właśnie chodzi mi o jakieś 170 KM. Tyle mają późniejsze.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning

Post autor: rr6 »

gordini pisze:No właśnie chodzi mi o jakieś 170 KM. Tyle mają późniejsze.
No to śmiało można robić. Stan turbiny tylko trzeba wcześniej sprawdzić i do jakiegoś dobrego tunera jechać.
Oczywiście żaden box tylko normalny chip.
zdrada125
Posty: 3
Rejestracja: 6 mar 2017, o 18:31

Re: Chip tuning

Post autor: zdrada125 »

Witam jestem zainteresowany chip tuningiem do mojego w210 2.8b 4 matic. Gdzie polecicie zrobienie tego oraz czy gra jest warta świeczki ?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Chip tuning

Post autor: Muniek »

Nie. Co ty tam chcesz zmieniać jak nawet turbo nie ma?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning

Post autor: rr6 »

zdrada125 pisze:Witam jestem zainteresowany chip tuningiem do mojego w210 2.8b 4 matic. Gdzie polecicie zrobienie tego oraz czy gra jest warta świeczki ?
Tak jak Ci napisałał Muniek, nie ma to sensu. Tuning wolnossącej benzyny ma sens tylko wtedy gdy zmieniasz coś w niej mechanicznie. A i tak wtedy walka o każdy KM za duże pieniądze.

Chyba jedne sensowne wyjście to kupić cały silnik 3.2 - podobno komputer nawet się zaadaptuje.
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: Chip tuning

Post autor: gordini »

Niektórzy twierdzą, że 180 tkm to za dużo na chiptuning?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chip tuning

Post autor: Dobrodziej_1983 »

gordini pisze:Niektórzy twierdzą, że 180 tkm to za dużo na chiptuning?
Jeżeli w serii masz 140 czy 143km a silnik i osprzęt zdrowy to nie powinno być problemu. Musisz wiedzieć ile w serii pompuje turbo i jaką górną wydajność mają wtryskiwacze, bo to idzie przy dodawaniu mocy w parze. Jeżeli zwiększysz dla turbiny te 0,3 bara nawet, to nie znaczy że wtryski dadzą radę, dlatego ważne jest sprawdzenie osprzętu żeby znaleźć górną bezpieczną granicę. Ogółem to nie jest za duży przyrost, i trwałość po chipie w dużej mierze zależy od tego jak używasz auta po zabiegu.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: Chip tuning

Post autor: gordini »

Dziękuję.
Startuję z 143 KM. Czy czipować można na wybraną moc? Mi powiedziano, że można uzyskać ok. 170 KM.
A np 155, 160?
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning

Post autor: rr6 »

gordini pisze:Dziękuję.
Startuję z 143 KM. Czy czipować można na wybraną moc? Mi powiedziano, że można uzyskać ok. 170 KM.
A np 155, 160?
Jak indywidualny program (w sensie, że nie jakiś gotowy) to można zrobić jak się chce. Jednak to nie ma sensu, dobry tuner (np. masters, vtg itp.) zrobią bezpieczny program. Bardziej niż moc istotne jest tu nie przegięcie z momentem obrotowym. Szczególnie tunerzy amatorzy walą tu ile wlezie, żeby właściciel czuł "moc". Najczęściej jest wtedy pika w jednym miejscu - wysoki moment ale w krótkim czasie. Efekt - czujesz moc, ale nie przekłada to się na osiągi auta i zabija przeniesienie napędu. Dlatego ważne żeby robić chip u sprawdzonego i mającego dobre opinie tunera. Wszelkie "po znajomości", u kolegi, po godzinach, niestety kończą się podobnie.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Chip tuning

Post autor: Piasek »

Żeby można było mówić o konkretnych wartościach trzeba najpierw wiedzieć ile wart jest zespół napędowy. Bardzo często już na pierwszym hamowaniu silnika impreza się kończy bo auto niby jeździ, niby ok dla użytkownika, a odczyty parametrów twierdzą że wtryski na wykończeniu albo turbo ledwie dmucha albo przepławka mocno ogranicza.
Dalej to już indywidualne kwestie bo seryjność silników to pojęcie względne.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Chip tuning

Post autor: benha »

silniki są seryjne i mają bardzo podobne parametry ale jak wychodzą z fabryki a nie po 20 latach :P dlatego tak jak mówi Piasek, konieczna jest kompletna diagnostyka całego układu napędowego
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: Chip tuning

Post autor: gordini »

Ok. Jakieś sugestie odnośnie pewnego fachowego i budżetowego warsztatu?
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning

Post autor: rr6 »

gordini pisze:Ok. Jakieś sugestie odnośnie pewnego fachowego i budżetowego warsztatu?
Wejdź na racingforum.pl (nie wymaga rejestracji), znadź dział "TDI" - powinno tam co nieco być o polecanych warsztatach chiptunerskich - generalnie tamto forum to kopalnia wiedzy. No i lepiej dopłacić 2-3 stówki więcej i spać spokojnie.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Chip tuning

Post autor: Piasek »

Albo zamontuj LPG :)
Nie dość że w gratisie masz jakieś +20% mocy i momentu to jeszcze spalanie: ok 30% mniej diesla na rzecz LPG.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:Albo zamontuj LPG :)
Nie dość że w gratisie masz jakieś +20% mocy i momentu to jeszcze spalanie: ok 30% mniej diesla na rzecz LPG.
I instalacje droższą niż najdroższy krajowy chip. A z tych 30% to się nie zwróci. LPG w dieslu to sie sprawdza w dostawczych i ciężarowych które jeżdżą nonstop.
Choć mina sprzedawcy na stacji gazu jak zobaczy, że diesel bezcenna :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości