Tryb W i S
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Tryb W i S
Witam. Pytanie glownie dotyczy trybu W - winter i S - standard
mam w210 e300 TD 177KM 97rok
czy calym rokiem moge jezdzic ma trybie W? rusza chyba wtedy z 2 biegu a jest do wygodniejsze bo jedynka jest dosc krotka. Mialo by tojakis wplyw na eksploatacje skrzyni?
Jaka jest roznica dzialania tych dwoch trybow procz tego ze W rusza z 2 biegu?
Co ile zmieniac olej w skrzyni i jaki jest tego koszt z filtrem?
mam w210 e300 TD 177KM 97rok
czy calym rokiem moge jezdzic ma trybie W? rusza chyba wtedy z 2 biegu a jest do wygodniejsze bo jedynka jest dosc krotka. Mialo by tojakis wplyw na eksploatacje skrzyni?
Jaka jest roznica dzialania tych dwoch trybow procz tego ze W rusza z 2 biegu?
Co ile zmieniac olej w skrzyni i jaki jest tego koszt z filtrem?
Bez Gwiazdy nie ma jazdy
Bóg dał nam nogi po to żebyśmy doszli tam, gdzie mercedes nie dojedzie
W123 200D
W124 200D
W124 E320 Coupe
W210 97r. E300TD 177KM
WDB2100251A409187
Bóg dał nam nogi po to żebyśmy doszli tam, gdzie mercedes nie dojedzie
W123 200D
W124 200D
W124 E320 Coupe
W210 97r. E300TD 177KM
WDB2100251A409187
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Na trybie W możesz jeździć.Nic się nie stanie.Oprócz tego, że rusza z 2biegu i kręci troszkę mniejsze obroty to nic.
Ja olej wymieniam co 30 000tyś.km.
Ja olej wymieniam co 30 000tyś.km.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
viewtopic.php?t=7784
Wszystko jest na pewno!
Wszystko jest na pewno!
s210 e300td 97r avantgarde WDB2102251A577820- sprzedany
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
Zastanów sie troche. W instrukcji jest napisane do czego sluzy tryb W.driver pisze:czy calym rokiem moge jezdzic ma trybie W? rusza chyba wtedy z 2 biegu a jest do wygodniejsze bo jedynka jest dosc krotka. Mialo by tojakis wplyw na eksploatacje skrzyni?
Czy jak masz samochod ze skrzynia manualna to tez ruszasz z dwojki calym rokiem bo masz taki gest?
Dla mnie jazda na W calym rokiem to bezsens. Niektorzy sobie tlumacza ze wtedy mniej pali a wedlug mnie to guzik prawda ;-)
Pazatym wsteczny tez jest na innym przelozeniu. Biegi sa zmieniane na wyzsze przy nizszych obrotach. Na W jak zrobisz kick-down przy ruszaniu to ruszy z 1. Oglonie samochod jest bardziej mulowaty.driver pisze:Jaka jest roznica dzialania tych dwoch trybow procz tego ze W rusza z 2 biegu?
To są tylko zalecenia (propozycje) – nie nakazyKlosiak pisze:Zastanów sie troche. W instrukcji jest napisane do czego sluzy tryb W. .
Oczywiście że nie – bo ucierpi sprzęgło. Tutaj jest sprzęgło hydrauliczne i tego problemu nie maKlosiak pisze:Czy jak masz samochod ze skrzynia manualna to tez ruszasz z dwojki calym rokiem bo masz taki gest? .
Osobiście nie widzę przeciwwskazań, a instrukcja tego nie zakazuje. Niech każdy sam się przekona, czy tak chce - czy nie.Klosiak pisze:Dla mnie jazda na W calym rokiem to bezsens. .
Przynajmniej w mieście. Jeżeli będziesz musiał dynamiczniej przyspieszyć – to program ekonomiczny i tak „weźmie w łeb”. Będziesz deptał gaz na tyle, aż zostaną spełnione twoje oczekiwania odnośnie przyspieszenia. Stąd już obliczenie proste: ta sama masa auta, to samo przyspieszenie to samo zużycie paliwa. Oszczędności (jeżeli już się pojawiają) dotyczą tras pozamiejskich.Klosiak pisze: Niektorzy sobie tlumacza ze wtedy mniej pali a wedlug mnie to guzik prawda ;-) Nie pali mniej. .
Ja to odbieram inaczej: jazda jest trochę bardziej płynna i „elegancka”. Przy większej mocy silnika i nieumiejętnym operowaniu gazem przy ruszaniu szarpnięcie przy przełączaniu z jedynki na dwójkę jest wyczuwalne. W trybie „W” tego odczucia nie ma.Klosiak pisze: Oglonie samochod jest bardziej mulowaty.
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
czyli stare skrzynie Klosiak te w W124 4-biegowe to jakiś tuman zrobił że ruszały z dwójki??? nie siej herezji...
zgadza sie jedynka jest krótka i obroty kręcą sie wyżej do zmiany biegu więc siłą rzeczy spalanie jest wyższe... a kto tego nie rozumie niech wróci do szkoły na fizykę...
a założeniem było żeby auto nie mieliło w miejscu czy to na piasku czy na lodzie(śniegu)...
możesz zrobić bardzo prosty test
pod stromą górke na piasku
na W nie wjedziesz na S sie zakopiesz... ot po co sie przydaje W latem chociażby...
wsteczny na innym przełożeniu że względu na mielenie... znów zima zeby nie doskwierała...
zgadza sie jedynka jest krótka i obroty kręcą sie wyżej do zmiany biegu więc siłą rzeczy spalanie jest wyższe... a kto tego nie rozumie niech wróci do szkoły na fizykę...
a założeniem było żeby auto nie mieliło w miejscu czy to na piasku czy na lodzie(śniegu)...
możesz zrobić bardzo prosty test
pod stromą górke na piasku
na W nie wjedziesz na S sie zakopiesz... ot po co sie przydaje W latem chociażby...
wsteczny na innym przełożeniu że względu na mielenie... znów zima zeby nie doskwierała...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
ZgodaGerri pisze:To są tylko zalecenia (propozycje) – nie nakazy
ZgodaGerri pisze:Oczywiście że nie – bo ucierpi sprzęgło. Tutaj jest sprzęgło hydrauliczne i tego problemu nie ma
Wiadomo, kazdy jest wlascicielem swojego auta i moze sobie nim jezdzic jak chce.Osobiście nie widzę przeciwwskazań, a instrukcja tego nie zakazuje. Niech każdy sam się przekona, czy tak chce - czy nie.
Wedlug mnie w skrzyniach 722.6 nie ma trybu ekonomicznego tak jak to bylo w W124 - S/E.Gerri pisze:Jeżeli będziesz musiał dynamiczniej przyspieszyć – to program ekonomiczny i tak „weźmie w łeb”.
Z tym sie nie zgodze. Na W skrzynia mniej zwawo reaguje na wcisniecie gazu. Na zapchanej trasie gdzie trzeba czesto wyprzedzac to na S spokojnie da sie to robic bez uzywania KD. Na W czesciej trzeba deptac do oporu co nie jest zbyt dobre dla ekonomii. A jak trasa jest pusta to co za roznica czy jedziemy na 5 biegu na W czy na S? Zadna.Gerri pisze:Oszczędności (jeżeli już się pojawiają) dotyczą tras pozamiejskich.
Mozliwe. Mi sie po prostu nie podoba ;-)Gerri pisze:Ja to odbieram inaczej: jazda jest trochę bardziej płynna i „elegancka”.
To sie zgadza. Ja pamietam uzywalem czesciej W jak mialem uszkodzona skrzynie i mi sie slizgala przy zmianie z 2 na 3. Na W przeslizg byl mniejszy i delikatniejszy. Skrzynie naprawilem i W nie uzywam prawie wogole ;-) Nawet zima ale to taczej z racji posiadanego napedu.Gerri pisze:Przy większej mocy silnika i nieumiejętnym operowaniu gazem przy ruszaniu szarpnięcie przy przełączaniu z jedynki na dwójkę jest wyczuwalne. W trybie „W” tego odczucia nie ma.
Skrzynie 722.6, a 722.4 to dwie inne bajki wiec porownanie bez sensu. To tak jakby powiedziec ze kiedys to automaty mialy 3 biegi i bylo dobrze to po co tumany dolozyly kolejne.jarecki500 pisze:czyli stare skrzynie Klosiak te w W124 4-biegowe to jakiś tuman zrobił że ruszały z dwójki??? nie siej herezji...
Nie no...wypas...czyli czy tak czy siak to nie da rady wjechac :lol: :lol: :lol: Zrobili przelacznik zeby wjezdzajac pod stroma gorke sobie popstrykac i dojsc do wniosku ze sie nie da wjechac. Udal Ci sie przyklad, nie powiem :roll:jarecki500 pisze:pod stromą górke na piasku
na W nie wjedziesz na S sie zakopiesz... ot po co sie przydaje W latem chociażby...
Aha...zwlaszcza ze czy to na dwojce czy na jedynce silnik ma jakis optymalny zakres zmiany biegu na wyzszy (w okolicach maks momentu). Tylko ze dwojka z zalozenia jest biegiem slabszym i zeby ruszyc musisz bardziej dusic gaz. Silnik ma wiecej pracy bo wymusza to na nim slabsze przelozenie.jarecki500 pisze:zgadza sie jedynka jest krótka i obroty kręcą sie wyżej do zmiany biegu więc siłą rzeczy spalanie jest wyższe... a kto tego nie rozumie niech wróci do szkoły na fizykę...
jarecki500 pisze:a założeniem było żeby auto nie mieliło w miejscu czy to na piasku czy na lodzie(śniegu)...
To sie zgadza.jarecki500 pisze:wsteczny na innym przełożeniu że względu na mielenie... znów zima zeby nie doskwierała...
Podsumowujac. Ja na W nie jezdze calym rokiem i jezdzic nie bede. Ale niech kazdy sobie robi jak chce. Ja tylko wyrazilem swoja opinie, a autor zapytania sobie ja zinterpertuje jak bedzie chcial.
u mnie tryb W sprawdzony zimą - opowiesci o mniejszym spalaniu wtedy wsadzam miedzy bajki - spala wiecej ! Przynajmniej mój samochód.
Nic mi nie szarpie i nic nie jest wyczówalne przełaczenie z jedynki na dwójkę ... w trybie S .
Po moim poeksperymentowaniu tybem W w zimie stwierdzam , ze jest on dla mojej zony stworzony :mrgreen: ktora to nie ma wyczucia w operowaniu gazem . Byc moze też - nie ma warunków zimą na slasku by tryb W zdawał dla mnie egzamin .
Nic mi nie szarpie i nic nie jest wyczówalne przełaczenie z jedynki na dwójkę ... w trybie S .
Po moim poeksperymentowaniu tybem W w zimie stwierdzam , ze jest on dla mojej zony stworzony :mrgreen: ktora to nie ma wyczucia w operowaniu gazem . Byc moze też - nie ma warunków zimą na slasku by tryb W zdawał dla mnie egzamin .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Zgadzam się z kolegą bartpol1, tryb W jest odpowiedni na zimę wtedy koła napędowe nie "buksują" i auto wydaje się stabilniejsze. Co do tematu wątku, raczej nie zalecałbym jazdy cały rok na W, ponieważ może to niekorzystnie wpływać na stan skrzyni jak również silnika.
www.mercserwis.pl SERWIS SAMOCHODOWY
Ok czyli zdania podzielone mysle ze macie racje piszac ze wszystko jest kwestia odpowiedniego operowania gazem bo przy jezdzie w automacie to podstawa. Nawet na trybie S jesli sie chce to na sniegu ruszy sie bez buksow. Zastanawiam sie jeszcze czy ESP na trybie W nie jest bardziej czule?
Bez Gwiazdy nie ma jazdy
Bóg dał nam nogi po to żebyśmy doszli tam, gdzie mercedes nie dojedzie
W123 200D
W124 200D
W124 E320 Coupe
W210 97r. E300TD 177KM
WDB2100251A409187
Bóg dał nam nogi po to żebyśmy doszli tam, gdzie mercedes nie dojedzie
W123 200D
W124 200D
W124 E320 Coupe
W210 97r. E300TD 177KM
WDB2100251A409187
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
- Lokalizacja: Krakow
Moim skromnym zdaniem z mechanicznego punktu widzenia jest niestety możliwość przypalenia oleju w ASB np. w gorący dzień w mieście ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się. Oczywiście mam na myśli jazdę w trybie W. Sprzęgło jest niestety o dużo bardziej obciążone przy ruszaniu z 2 biego dłużej musi płozić. Tak samo jak można przypalić tradycyjne suche sprzęgło w manualach ruszając z dwójki to w hydrokinetycznym jest możliwość przypalenia oleju co raczej nie jest dobre dla całej skrzyni.
Ale to tylko moje zdanie nie potwierdzone dowodami.
Ale to tylko moje zdanie nie potwierdzone dowodami.
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
w210 2.9 TD Avantgarde
I to jest wlasnie fajne w forach. Kazdy moze cos napisac i wlasnie fajnie jest tak jak w tym watku ze jedni pisza tak a drudzy inaczej. Oczywiscie jak ktos pisze totalne glupoty te zle ale jak w watku sie zbiera ludzie ktorzy chca pomoc to wtedy jest OK. Kazdy moze sie czegos nauczyc z takiej dyskusji bo jeden wie wiecej a drugi wie mniej ;-)driver pisze:Ok czyli zdania podzielone
dodam, ze w nowych Mercedesach jest przycisk C/S - Comfort/Sport. dziala podobnie do naszego i nie ma przeciwwskazan zeby np. Comfort uzywac latem. po prostu auto mniej pali, slabiej reaguje na gaz, szybciej przerzuca biegi na wyzsze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości