Skrzynia szarpie

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Dziunek11
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2010, o 22:48
Lokalizacja: Tychy

Skrzynia szarpie

Post autor: Dziunek11 »

Witam!
Mam problem takiej natury że czasami skrzynia mi szarpie - dzieje się tak wtedy gdy powoli dojeżdżam do drogi głownej i naciskam gaz a wtedy jest gwałtowne szarpnięcie. Dzieje się to sporadycznie i nie ma reguły.
Zapewne wymienie olej w skrzyni ale nie wiem jaka jest specyfikacja mercedesa albo febi - napiszcie - oraz ile tego ma być.

Czy to może cos innego? nie wiem . Piszcie
Oto dane z VIN:

VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: E 300 TURBODIESEL
ENGINE: 606962 12 019767
TRANSMISSION: 722608 00 678098
BODY: 00000
ORDER NUMBER: 0755718412
LIGHTS: HELLA
INTERIOR COLOR: 201A

POZDRAWIAM GWIAZDY :-)
MERCEDES AVANGARDE E300TD rok 1998 KOMBI
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

wymiane oleju nalezy zrobic, owszem - ale nie ludzilbym sie, ze wiele pomoze... :roll:
Twoj problem zapewne nazywa sie... PRZEBIEG
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
maciejka72
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 2008, o 01:22
Lokalizacja: Wałcz/Leeds U.K

Post autor: maciejka72 »

kolego ,posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnienia.Ostatnio ,jak żona podjechała do mechanika z takimi objawami to wydał wyrok taki jak kolega powyżej.Już chcieliśmy brać się za wymianę skrzyni,ale jak sie okazało ,podczas ostatniej wymiany żarówki w reflektorze spadł wężyk zregulacji świateł.Po założeniu wężyka na swoje miejsce ,wszystko wróciło do poprzedniego stanu i nie ma żadnych szarpnięć.
MB W210 220d
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

a swistak co na to ? dalej zawija ? :mrgreen:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
Dziunek11
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2010, o 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Dziunek11 »

Co do przebiegu to ma 228000km ,
wymiana oleju była przy stanie 179000km więc pora na nowy płyn.
:-)
MERCEDES AVANGARDE E300TD rok 1998 KOMBI
Beata
Posty: 3
Rejestracja: 9 lip 2011, o 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Beata »

Niestety u mnie też zaczeła szarpać (E420, 96 r.), jeździłam z tym ok. 2 miesięcy z uwagi na brak czasu i chęci pozostania bez samochodu.
Olej w skrzyni zmieniany był ok, 40-50 tyś. temu.
Ostatni objaw - jazda tylko na 1, nie przerzuca biegów.
Teraz samochód stoi u specjalisty :( Powiedział, że skrzynia do wymiany.
Może ktoś ma namiar na skrzynię 722.6 w rozsądenej cenie?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Teraz samochód stoi u specjalisty :( Powiedział, że skrzynia do wymiany.
Może ktoś ma namiar na skrzynię 722.6 w rozsądenej cenie?
łohoho faktycznie specjalista. też mi diagnoza - skrzynia do wymiany. i co? nową kupisz? bo używanej kompletnie nie ma sensu, jedynie słusznym krokiem jest zregenerowanie skrzyni, dostaniesz na to gwarancję i będziesz miała święty spokój.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Beata
Posty: 3
Rejestracja: 9 lip 2011, o 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Beata »

Planowałam kupć używaną, bo mechanik (czyt. specjalista) powiedział, że naprawa skrzyni będzie droższa niż kupno używanej.
Podłączał ją pod komp, żadnych błędów - powiedział, że zużycie mechaniczne.
A może wiesz gdzie w Warszawie lub okolicy regenerują? Gdzieś na forum czytałam, że super spec jest w Grodzisku Maz.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Kupując używaną nie dostaniesz gwarancji i może się skończyć tak, że kupisz 3 używane skrzynie i każde się rozsypią po miesiącu. Dziwne rozumowanie tego mechanika "bo będzie taniej" - dla Ciebie na pewno nie wyjdzie taniej.

A skoro biegów nie przełącza i wpadła w tryb awaryjny, może wymiana płyty sterującej wystarczy, ale to powinien ocenic fachowiec.

Co do regeneracji chwilę poczekaj zaraz ktoś z mazowickiego wpadnie i poleci odpowiednie miejsce.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Beata pisze:mechanik (czyt. specjalista) powiedział, że naprawa skrzyni będzie droższa niż kupno używanej
Oczywiście - łatwiej mu przełożyć i wziąć pieniądze. Jak się skrzynia popsuje, to powie, że Ty kupowałaś a on tylko przekładał... Dla niego to łatwa robota. Idź do Specjalisty. Na prawdę nie warto, nie można! oszczędzać na skrzynkach ;-)
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Koedzy u mnie też nieraz przy przełączaniu biegów szarpie. Przeważnie gdy jadę wolno. Jeszcze jak mu dam gazu, wkręci się na wysokie obroty i nie wrzuci jeszcze wyższego biegu to wtedy powoli schodzi z obrotów i wrzucając większy bieg szarpnie.

Mechanik twierdzi, ze to jakaś płyta sterowników w skrzyni biegów, która nowa kosztuje 700zł?
Co o tym myślicie?

[ Dodano: 2011-09-05, 09:07 ]
Nie zakładając nowego tematu ponawiam problem.
Daje gazu nie zdąrzy wrzucić następnego biegu po czym chwila schodzi z obrotów i przy wrzuceniu biegów szarpnie. To stary problem.
Dodatkowo od jakiegoś czasu doszedł kolejny problem. Przy wrzucenie z 4na 5 przy prędkości ok 120km/h jest szarpnięcie/puknięcie.
Co dziwne to samo się dzieje gdy włączę kick down i nie zmiania biegu tylko przejdzie przez barierę 120km/h na 4biegu, również puknie.
Gdy włączę kick downy na 4biegu i czekam na 5bieg to przy jego wrzucenie również puknnie, tak jakby ciężko bieg wchodzi, ale to rzadko sie zdarza.
Zastanawiam się czy to nie ta plyta, bo poprzedni właściciel raczej rzadko zmieniał olej i może sie tam zabrudziły czujniki itd?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Proponuje podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy na skrzyni. Bez tego to można tylko snuć domysły(nieprawidłowy stan oleju, czujnik prędkości). Zanim jednak wydamy 50pln za podpięcie, poleciłbym sprawdzić akumulator i ładowanie alternatora.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Leszek304, jesli to do mnie to wszystko jest OK.
Raz, ale to długo wcześniej na kompie wykazało błąd skrzyni PLN PLM coś takiego :P
PO wykasowaniu go nic nie ma juz ok. miesiaca, a skrzynia szarpie :P
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Beata
Posty: 3
Rejestracja: 9 lip 2011, o 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Beata »

U mnie przyczyną szarpania i trybu awaryjnego ASB była płyta elektryczna - koszt jedyne 900 PLN.
E420 Avantgarde 1996
WDB2100721A149312
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Mi właśnie mechanik mówił, że na 99,9 to również płyta. Koszt 800zł.
Chciałbym tylko spróbować wyczyścić wszystkie czujniki w skrzyni, może akurat pomoże.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości