Przełącznik W i S

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

stike
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2011, o 13:47
Lokalizacja: DOA

Re: Przełącznik W i S

Post autor: stike »

Kupiłem miesiąc temu e430 właśnie automat, moje spostrzeżenie, nikt tego nie napisał widzę a chyba warto to poruszyć, auto na W zwalnia o wiele szybciej z prędkości np 150 km/h przy puszczeniu pedału gazu, analogicznie auto na S przy puszczeniu gazu nie zwalnia tak szybko, dłużej się toczy, też tak ktoś zaobserwowal??
W210 avantgarde kompresor 2,0 gaz/Pb 1998r
WDB2100451A589918

W202 C180 gaz/Pb - 1994r. sprzedany
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przełącznik W i S

Post autor: rr6 »

stike pisze:Kupiłem miesiąc temu e430 właśnie automat, moje spostrzeżenie, nikt tego nie napisał widzę a chyba warto to poruszyć, auto na W zwalnia o wiele szybciej z prędkości np 150 km/h przy puszczeniu pedału gazu, analogicznie auto na S przy puszczeniu gazu nie zwalnia tak szybko, dłużej się toczy, też tak ktoś zaobserwowal??
Biorąc na logikę powinno być odwrotnie, bo na S redukuje do jedynki, a na W trzyma na dwójce aż do zatrzymania. Trzeba by sprawdzić w innych autach, czy to kwestia tego konkretnego egzemplarza czy tak ma być.
stike
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2011, o 13:47
Lokalizacja: DOA

Re: Przełącznik W i S

Post autor: stike »

Właśnie jeśli W to tryb jazdy w trudnych śnieżnych warunkach, to na logikę zamiast hamować pedałem hamulca auto po prostu zwalnia, hamuje silnikiem, moim zdaniem to prawidłowa praca trybu W skrzyni, ale mogę się mylić

Ps ja tu pisze o dużych prędkościach a każdy się uczepil 1 i 2, ta skrzynia ma jeszcze inne przełożenia :-)
W210 avantgarde kompresor 2,0 gaz/Pb 1998r
WDB2100451A589918

W202 C180 gaz/Pb - 1994r. sprzedany
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przełącznik W i S

Post autor: rr6 »

stike pisze:Właśnie jeśli W to tryb jazdy w trudnych śnieżnych warunkach, to na logikę zamiast hamować pedałem hamulca auto po prostu zwalnia, hamuje silnikiem, moim zdaniem to prawidłowa praca trybu W skrzyni, ale mogę się mylić

Ps ja tu pisze o dużych prędkościach a każdy się uczepil 1 i 2, ta skrzynia ma jeszcze inne przełożenia :-)
No to też logiczne. Co do 1 i 2, to najczęściej się o tym myśli w kwestii przełącznika S/W bo pierwsze co widać po jego przełączeniu to pomijanie "jedynki".
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości