Jak wyciagnać bagnet zeby sprawdzic poziom oleju w ASB?

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Jak wyciagnać bagnet zeby sprawdzic poziom oleju w ASB?

Post autor: Klosiak »

Witam!
Mam problem z wyciagnieciem bagnetu zeby sprawdzic poziom oleju w automacie. Samochod to Mercedes E 280 4matic kombi z 1997 roku. Pod maska jest bagnet z taka czerwona zaslepka czy czyms...niestety to cos naderwalem przy probie wyjecia bagnetu. Ciagnalem...krecilem i nie chce wyjsc...nie chce sie z tym za bardzo silowac. A moze po prostu nie da sie tego wyjac bo na tym bagnecie jest napisane MB Service Only czy cos podobnego.
Pozdrawiam!
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Re: Jak wyciagnać bagnet zeby sprawdzic poziom oleju w ASB?

Post autor: JarekW »

Klosiak pisze:Witam!
Mam problem z wyciagnieciem bagnetu zeby sprawdzic poziom oleju w automacie. Samochod to Mercedes E 280 4matic kombi z 1997 roku.
Żebyś się nie zdziwił jak nie znajdziesz tam bagnetu. To co jest może być tylko zaślepką. Powinno być zabezpieczenie odciągane na bok.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

No to bardzo mozliwe ze jest to zaslepka :) Bo ten czerwony plastik co mi sie go urwalo to taki watly jest ze moze to byc jakis rodzaj plomby ktora sie urywa gdy sie zdejmie zaslepke :) To ja juz sie do tego nie dotykam. Na przegladzie powiem zeby mi sprawdzili olej w skrzyni i tyle :)
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

okular nie ma bagnetu :/ to tylko zaslepka z plombą
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Bartosz
Posty: 7
Rejestracja: 9 kwie 2008, o 19:54
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Bartosz »

Ten czerwony guziczek urywasz, to jest jednorazowa "plomba" ona zwalnia zatrzask.. Zrywasz ją i wtedy pozostałą część wciskasz tak aby wyszła dołem, wtedy wyciągasz zaślepkę.. W serwisie ta "plomba" jest dostępna, kosztuje 2,10 gr
Bartosz
Rafał82
Posty: 86
Rejestracja: 23 paź 2009, o 16:42
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: Rafał82 »

Mam W 210 od wczoraj,więc jak sprawdzic stan oleju i np kolor ?
Mercedes W124 250D Automatic
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

aso niestety
albo poszukaj na forum i sobie dorób bagnet gdzies to juz było
jest jeszcze jedna opcja ale nie wiem czy wyjdzie

musisz pojechac do serwisu MB i wymusic na nich zeby ci sprzedali bagnet
robia to niechętnie aczkolwiek mi sie udało koszt ok 130 zł
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Rafał82
Posty: 86
Rejestracja: 23 paź 2009, o 16:42
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: Rafał82 »

A od W124 pewnie by nie pasował?
Mercedes W124 250D Automatic
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Rafał82 pisze:A od W124 pewnie by nie pasował?
Nie bedzie pasowal. W124 przewaznie mialy skrzynie 722.4 a okulary maja przewaznie skrzynie 722.6. Wogole ineczej sie mierzy w tych skrzyniach poziom oleju.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

TAK / ZNACZY SIE NIBY JAK SIE MIERZY ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

bartpol1 pisze:TAK / ZNACZY SIE NIBY JAK SIE MIERZY ?
Hm...w skrzyniach 722.6 poziom oleju jest mierzony po oparciu bagnetu o dno miski. W skrzyniach 722.4 nie wiem jak (wydaje mi sie ze nie) ale najprawdopodobniej podzialki na bagnetach sa inne...
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Panowie dokonałem pomiaru oleju w moim oku na cieplym silniku. Mam jednak wątpliwość. Pomiar dokonany pancerzem od linki rowerowej ( oczywiscie guma z pancerza zdjęta). Jak mierzyłem to przy końcu tak jakby były dwa opory i nie jestem pewien czy ten drugi to właściwy. Moje pytanie brzmi czy istnieje szansa ze jak za mocno wcisnę ten bagnet to się on wygnie na końcu i położy i pomiar bedzie nieadekwatny ? Przy pierwszym oporze jest tak z 3 cm oleju a przy tym drugim 8 cm. Wydaje mi się ze ten drugi pomiar to wlasciwy pomiar, no ale tak sobie myślę czy moze sie wygiał ten bagnet? pancerz jest dość twardy wiec chyba to niemożliwe co ?
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

nie ma szans sie wygiać pchaj do oporu ! dalej na pewno sie nie da wepchnać ! :)
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu »

zematis pisze:okular nie ma bagnetu :/ to tylko zaslepka z plombą
Ma,ma :)
Załączniki
stan zamknięty
stan zamknięty
stan otwarcia
stan otwarcia
bagnet
bagnet
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości