jak sprawdzić zużycie sprzęgła w automacie 220cdi

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

jak sprawdzić zużycie sprzęgła w automacie 220cdi

Post autor: mishaq »

cześć
użyłem szukaj i nie znalazłem
otóż mam 220cdi 99 rok combi automat avantgarde. samochód działa ok, raz na bardzo rzadko np przy ostrzejszym przyśpieszaniu na 3 mimo zwolnienia trzyma wysokie obroty i jakby nie zrzucił biegu mimo zwalniania, po zatrzymaniu i dodaniu gazu wchodzi na max 3 tys obrotów, po wyłączeniu silnika, zostawieniu na jakiśc zas działa normalnie. taka historia wydarzyła się koło 2 miesięcy temu i się chyba nie powtórzyła

w ostatnie lato chciałem ostro ruszyć spod świateł żeby jakiegoś melepete wyprzedzić i zmienić pas- gaz w podłoge- rusza i..... i ciągnie do końca jedynki i zostaje na jedynce (też jakby dłużej schodził z obrotów), zjechałem na przystanek zgasiłem, odpaliłem po minucie i też się to nie powtórzyło

od jakiś 3 miesięcy ogólnie czuje jakby delikatnie za długo myślał nad zmianą biegów innych złych oznak nie zauważyłem. w jaki sposób stwierdza się w automatach zużycie sprzęgła? da się bez rozbierania? czy po rozebraniu można stwierdzić np- "oooo starczy Panu na 20/30/50 tys km" czy takie rozebranie dla warsztatu to dużo roboty i ile mogą sobie policzyć za takie cuś

ile kosztuje sprzęgło do mojego auta, co dokładnie najczęściej się kupuje- komplet czy nie koniecznie wszystko trzeba wymieniać?? jakiej firmy najlepiej?

dziękuje za odpowiedzi
pozdrawiam Michał
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

mishaq, Co Ty ściemniasz! Jakie sprzęgło w automacie. Chyba chodzi Ci o konwerter.
Co do opisanych objawów, to sprawdź w jakim stanie masz akumulator, no i parę innych rzeczy, ale zacznij od najprostszych. ;)
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

chyba kolega Noc mi mówił że tak się zdarza przy słabym aku, aku podczas zimy odkryłem, że mam uwaga- firmowy. ale nie potrzebował żadnej pomocy (raz z ciekawości wyjąłem go i wstawiłem pod prostownik, wskazówka prawie nie pokazała że coś jest do doładowania), odpalał przy minus 20 w zime, nie ma z nim najmniejszego problemu

chyba bym niestety strzelał że nie aku. czy może coś być nie teges ze skrzynią lub sprzęgłem, na co bardziej obstawiam

na ten samochód położyłem krzyżyk, będe go malował, wymieniał części itd do usranej śmierci (zwrot popularny w mojej familji), a przy ostatnich naprawach to niewiele zostało (wtryski niesprawdzane, skrzynia, naprawa sterownika poduszek, podnośnik szyb tył, korozja)

co może być nie tak z tą skrzynią, lub sprzęgło, jak sprawdzić?
w manualu podobno wystarczy przy postoju wrzucić 5 czy 4 i puścić sprzęgło. jak zgaśnie natychmiast to ok, jak chwile walczy i delikatnie się porwie to sprzęgło is dead, ale jak to w automacie sprawdzić? :zdziwko:
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Jeżeli u Ciebie jest skrzynia sterowana elektronicznie to ja bym obstawiał na początkowe objawy padającej elektroniki - a dokładnie czujnika prędkości obrotowej na płytce elektronicznej. Tak przynajmniej tłumaczył mi spec od skrzyń automatycznych, ze na początku objawy typu brak zmiany biegu, czy zrzucenia biegu pojawiają sie sporadycznie. U mnie takie objawy występowały przez 2 miesiące , po czym skrzynia przerzucała już tylko do dwójki. ( kasowanie błędu na SD pomagało na 3 minuty jazdy ).
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Kolego, nie teges właśnie może być aku, a nie skrzynia. Pod prostownikiem jak opisałeś można sprawdzać żarówkę. :hyhy: Do elektryka i sprawdzenie pod obciążeniem. Jeżeli sterownik skrzyni dostaje info o słabym napięciu to taki problem też będzie występował. Po chwilowym doładowaniu przez alternator, wyjęciu kluczyka i powtórnym odpaleniu problem znika, a błędy zostają w historii.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

ale problem nie ustąpił po ładowaniu aku tylko od tak, aku ładowałem pare miesiący poźniej po pierwszej "chwilowej awarii"
ładowałem a właściwie podłaćzyłem pod prostownik przed wcześniejsze doświadczenia z deislami i temperaturami minus 20.

ni było co ładować dla mnie aku sprawny.

to może off top ale może coś z elektroniką być- ostatnio miesiąc temu ożywały mi lusterka i same kierowały lustro w strone samochodu, z tego lusterka co było wciśnięte w konsoli do sterowania, raz na czas jazdy radio nie komunikowało się z komputerem mimo że radio działało (brak sterowania z kierownicy oraz wyświetlania na komputerze)

ale mimo wszystko stawiałbym na sprawny aku, bo przy niesprawnym to usterki chyba powinny być wyraźniejsze w okresie minus 20 niż plus 15
pozdrawiam
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jak jest problem elektryczny (czytaj szyna CAN) to temperatura nie będzie miała większego znaczenia, tylko wilgotność.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, o 08:47 przez kmtaxi, łącznie zmieniany 1 raz.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ryszard
Posty: 14
Rejestracja: 22 lut 2009, o 18:20
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: ryszard »

Witam , sprawdz czy stan oleju sie zgadza na alektronike czas sam przyjdzie.
Ryszard.
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

Miałem podobne objawy jakiś czas temu...
Wiem, że to co zrobiłem każdy na tym forum nazwie partactwem, ale ... u mnie pomogło wypięcie przepływomierza...

Otóż...
Jakiś rok temu męczyłem sie z tym co Ty...samochód niejednokrotnie jeździł mi na niskich biegach i za cholery nie chciał zmienić na wyższe mimo, że obroty dochodziły do 4-5 tysięcy....
Miałem też problemy z obrotami...
Czytałem na forach i pisali o przepływce... odpiąłem ją i wszystko wróciło do normy ... auto jakby inne - biegi zmieniają się idealnie, nic mi nie zrywa - jest prawie idealnie - prawie, ale o tym za chwile...

Sądząc, że to przepływomierz poleciałem do sklepu i zamówiłem nowy - wydałem 435 zł - kupiłem porządną przepływkę jak radzili mi koledzy z forum - założylem i problemy te same - 435 w błoto ... wiec odpialem ja spowrotem i tak juz zostalo - wisi mi kabelek pod maską...

A TERAZ PYTANIA DO ZNAWCÓW:
- moj samochod ma instalacje gazową - slyszalem od speców, że przeplywomierz tak naprawde nie jest mi potrzebny jak juz samochod przelacza sie na gaz i to, ze mam wypieta przeplywke nie ma znaczenia w przypadku pracy samochodu na gazie...czy to prawda?
- jaki wplyw na zmiane biegow ma przeplywomierz?
- to PRAWIE o ktorym pisalem wyzej to to, ze jesli np po dluzszej lub krotkiej jezdzie wrzuce na N (np kiedy stoje pod okienkiem w mc) to pozniej po wrzuceniu na D kiedy chce odjechac zgasnie...musze ponownie odpalac....usterka nie wystepuje jesli odpale samochod na P i stoi nawet pol godziny to po wrzuceniu na D jest ok, auto tez nie zgasnie jesli na postoju stoje na D - wtedy tez nic sie nie dzieje - dzieje sie tylko jesli jest taka sekwencja - D - jezdze - N - stoje np 2-3 minuty i wrzucam D - gasnie...to pewnie dlatego ,ze przeplywki nie mam...ale po co skoro podobno na gazie ona juz nie jest potrzebna?
- no i najwazniejsze pytanie - dlaczego nie moge podlaczyc przeplywomierza bo wszystko mi wariuje?
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

dzięki kolego za odpowiedź
ja przepływomierz zmieniałem na nowy mercedesowski, żaden zamiennik/ podróba, nówka sztuka z gwiazdką
po zmianie 3 miesiące nie było nic, ot tak coś się zaczęło psuć chyba, nie wiąże tego z przepływką, cociaż stara leży dalej na półce
ile kosztuje sprzęgło (dwumas?) do mojego auta?
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

mishaq pisze:ile kosztuje sprzęgło (dwumas?) do mojego auta?
Trzymasz się tego sprzęgła jak pijany płotu. Ty masz z samochód z automatyczną skrzynią biegów.
W twoim samochodzie problem leży w sterowaniu skrzynią biegów. Masz jakiś wynik z diagnostyki skrzyni i silnika?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

mówicie mówicie a ja dalej nie wiem, znaczy że w asb w mercedesie nie me czegoś takiego jak sprzęgło?

wcześniej miałej skode octavie 2 rok 2008 i tam była dwumasa.

mówie o tym dlatego bo znam objawy zużycia sprzęgła i chyba powoli zaczynam je dostrzebgać w moim aucie

okok, gdzie pojechac w wawie gdzie to stwierdzić? na Regulskiej u kolegi Noc robią takie rzeczy?
pozdr
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

tak
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

W mercedesie z automatem nie występuje dwumas, w skodzie miałeś DSG - dwa klasyczne (mokre) sprzęgła + dwumas, to całkiem inne konstrukcje.
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

to nie sprzęgło-konwerter, najprawdopodobniej problem tkwi w płytce, ale nie jak koledzy Ci doradzają co zasłyszeli różne dziwne rzeczy, że w elektronice - bo to by wyszło na SD - jeśli błędów nie ma to problem tkwi najprawdopodobniej w zaworach na płycie tej sterowanej hydraulicznie. Po prostu tam są takie popychane ciśnieniowo zaworki, które z biegiem lat, w wyniku przemieszczania się w przód i w tył wyrabiają cylinderki, w których sie poruszają i wtedy zaczynają się przycinać i w związku z tym nie przełączają biegu lub przełączają z opóźnieniem - lekarstwa na to są dwa - wymienić całą płytę - bardzo drogie rozwiązanie lub wymienić te zaworki na nowe nieco większe + rozwiercenie płyty - są takie zestawy naprawcze do nabycia, ale ja nie znalazłem jak do tej pory fachowca, który by to zrobił bo robota wymaga dość dużej precyzji, a jej brak skutkuje uszkodzeniem trwałym płyty hydraulicznej.
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości