Blokada automatycznego lewarka w pozycji P, S210 3.2Cdi 00r.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Blokada automatycznego lewarka w pozycji P, S210 3.2Cdi 00r.
Witam serdecznie,
Mam podobny problem z 3.2Cdi 00r.
Lewarek zacina się w pozycji P, podłączenie komputera nie wskazało błędów, w SD w opcji skrzyni mogę go odblokować elektronicznie, lecz po przełączeniu poniżej R (czyli N i D) nie wraca z powrotem do pozycji R lub P. Przełączenie stacyjki pozwala na powrót do P lecz znowu skrzynia pozostaje zablokowana i nie można wbić żadnego innego biegu. Wymieniłem lewar na inny od 2.2Cdi bez przeprogramowania i problem jest identyczny. Co może być przyczyną?
Czy to uszkodzony lewarek i należy wstawić inny od 3.2 i go zaprogramować do auta?
Czy może to jakiś problem CAN choć SD tego nie wykazuje?
Czy jest może inne rozwiązanie problemu?
Zaznaczam że problemów ze wstecznym światłem nie mam, oraz że czujnik pod pedałem hamulca został sprawdzony i światła stopu działają normalnie.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za odpowiedzi..
Mam podobny problem z 3.2Cdi 00r.
Lewarek zacina się w pozycji P, podłączenie komputera nie wskazało błędów, w SD w opcji skrzyni mogę go odblokować elektronicznie, lecz po przełączeniu poniżej R (czyli N i D) nie wraca z powrotem do pozycji R lub P. Przełączenie stacyjki pozwala na powrót do P lecz znowu skrzynia pozostaje zablokowana i nie można wbić żadnego innego biegu. Wymieniłem lewar na inny od 2.2Cdi bez przeprogramowania i problem jest identyczny. Co może być przyczyną?
Czy to uszkodzony lewarek i należy wstawić inny od 3.2 i go zaprogramować do auta?
Czy może to jakiś problem CAN choć SD tego nie wykazuje?
Czy jest może inne rozwiązanie problemu?
Zaznaczam że problemów ze wstecznym światłem nie mam, oraz że czujnik pod pedałem hamulca został sprawdzony i światła stopu działają normalnie.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za odpowiedzi..
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Tak, warsztat się nad tym głowi, samochód brata, nie klienta.
Konsultowałem się już z innym lokalnym diagnostą mercedesa, oboje próbowaliśmy "burzą mózgów" odnaleźć przyczynę problemów, niestety on również "rozłożył" ręce.
Ponowna konsultacja z kolejnym lokalnym warsztatem którego właściciel szkolił się w niemieckim serwisie, wynik jak wyżej.
Wykluczyliśmy wszelkie problemy z połączeniem lewarka, linki, Can, stop..
Lewarek wymieniony na kolejny, komputer nie wykazuje błędów choć jak już napisałem w pozycji menu wybieraka SD odblokowuje lewar bez problemu, po przerzuceniu na N lub D nie będąc wciąż komputerowo w tym samym menu (Shift Lock) nie mogę wrócić na pozycje R i tym samym P(?) Wyjście z tego menu o poziom w górę pozwala na ów powrót do R lub P lecz z chwilą włączenia P lewarek na nowo się na nim blokuje bez możliwości zejścia w inne biegi.
Opcja którą odblokowuję w SD to menu skrzyni\Actuations\Shift Lock a w niej tylko F3 (Active lock) uwalnia lewar. Opcja F4 (Active unlock) lub F12 (reset) nie wpływają na odblokowanie.
Fizycznie w lewarku oczywiście też odblokowuję lewarek i auto bez problemu odpala i jeździ.
Dla informacji innych błędów komputera nie ma, SD widzi włączanie stopu, tylne światło działa bez problemu.
Opisałem najlepiej jak potrafiłem.
Dodam że dziesięć lat naprawiam MB i z tak dziwnym problemem jeszcze nie miałem styczności
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Konsultowałem się już z innym lokalnym diagnostą mercedesa, oboje próbowaliśmy "burzą mózgów" odnaleźć przyczynę problemów, niestety on również "rozłożył" ręce.
Ponowna konsultacja z kolejnym lokalnym warsztatem którego właściciel szkolił się w niemieckim serwisie, wynik jak wyżej.
Wykluczyliśmy wszelkie problemy z połączeniem lewarka, linki, Can, stop..
Lewarek wymieniony na kolejny, komputer nie wykazuje błędów choć jak już napisałem w pozycji menu wybieraka SD odblokowuje lewar bez problemu, po przerzuceniu na N lub D nie będąc wciąż komputerowo w tym samym menu (Shift Lock) nie mogę wrócić na pozycje R i tym samym P(?) Wyjście z tego menu o poziom w górę pozwala na ów powrót do R lub P lecz z chwilą włączenia P lewarek na nowo się na nim blokuje bez możliwości zejścia w inne biegi.
Opcja którą odblokowuję w SD to menu skrzyni\Actuations\Shift Lock a w niej tylko F3 (Active lock) uwalnia lewar. Opcja F4 (Active unlock) lub F12 (reset) nie wpływają na odblokowanie.
Fizycznie w lewarku oczywiście też odblokowuję lewarek i auto bez problemu odpala i jeździ.
Dla informacji innych błędów komputera nie ma, SD widzi włączanie stopu, tylne światło działa bez problemu.
Opisałem najlepiej jak potrafiłem.
Dodam że dziesięć lat naprawiam MB i z tak dziwnym problemem jeszcze nie miałem styczności
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Jak na moje oko, a nie jest ono okiem znawcy, to macie problem z elektryką skrzyni a mianowicie:
1. Shift Lock blokuje przed zmianą biegu auto tak?
2. Odpalasz auto chcesz wrzucić bieg i nic?
Więc shift lock jest ciągle włączony? Czyli szukaj mechanizmu od tego ustrojstwa i sprawdzaj czujniki, kabelki i czekaj na człeka o ksywie NOC
1. Shift Lock blokuje przed zmianą biegu auto tak?
2. Odpalasz auto chcesz wrzucić bieg i nic?
Więc shift lock jest ciągle włączony? Czyli szukaj mechanizmu od tego ustrojstwa i sprawdzaj czujniki, kabelki i czekaj na człeka o ksywie NOC
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Bez względu na stan silnika (on\ off) problem jest taki sam.
Postaram się przeszukać wszystkie układy przy pomocy StarFindera aby znaleźć winowajcę usterki.
Jestem na tym forum dopiero od kilku dni, "do tej pory" żadna gwiazda mi się nie oparła (wszelkie swapy silników, mechaniczne modyfikacje elektronicznych pomp, przeróbki skrzyń itd)
I mam nadzieję że stwierdzenie do tej pory pozostanie aktualne.
BTW kilka postów wystarczyło aby zauważyć, że forumowicz NOC to wielki autorytet polskich forów o tej marce, PW ma zablokowane, a kontakt telefoniczny bez uprzedniej zgody jest niekulturalny wiec mam nadzieję, że w tym wątku będzie wstanie podzielić się wiedzą o możliwym rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
Postaram się przeszukać wszystkie układy przy pomocy StarFindera aby znaleźć winowajcę usterki.
Jestem na tym forum dopiero od kilku dni, "do tej pory" żadna gwiazda mi się nie oparła (wszelkie swapy silników, mechaniczne modyfikacje elektronicznych pomp, przeróbki skrzyń itd)
I mam nadzieję że stwierdzenie do tej pory pozostanie aktualne.
BTW kilka postów wystarczyło aby zauważyć, że forumowicz NOC to wielki autorytet polskich forów o tej marce, PW ma zablokowane, a kontakt telefoniczny bez uprzedniej zgody jest niekulturalny wiec mam nadzieję, że w tym wątku będzie wstanie podzielić się wiedzą o możliwym rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Stacyjka działa bez problemu, autoryzacje widać w SD ale sprawdzę to jeszcze raz. Dzięki
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
nie pozostaje mi nic innego jak czekać na jego opinię.merccentrum napisał/a:
BTW kilka postów wystarczyło aby zauważyć, że forumowicz NOC to wielki autorytet polskich
Noc jak pisał najwcześniej pojawi się na forum dopiero jutro.
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Jestem, jestem.Witam pokrewną duszę.Linka nie gra roli, ona blokuje kluczyk w stacyjce.
Blokowanie lewarka z biegów do przodu odbywa się za pomocą elektromagnesu i zapadki z boku prawego lewarka.Blokowanie systemu "zejdź z P" to elektronika wewnątrz skrzyni i zespolony wyłącznik stopu.Najczęściej przy tej usterce wymieniam kość pośredniczącą wiązki skrzyni.Oczywiście trzeba na SD dokładnie przyjrzeć się szynie CAN i kodowaniu silnika w EZS.Najlepiej sprawdzić szynę CAN przez EGS, MSG, ESP, jeżeli nie ma błędu (miganie V), to raczej w/w kość.
Powodzenia.
Blokowanie lewarka z biegów do przodu odbywa się za pomocą elektromagnesu i zapadki z boku prawego lewarka.Blokowanie systemu "zejdź z P" to elektronika wewnątrz skrzyni i zespolony wyłącznik stopu.Najczęściej przy tej usterce wymieniam kość pośredniczącą wiązki skrzyni.Oczywiście trzeba na SD dokładnie przyjrzeć się szynie CAN i kodowaniu silnika w EZS.Najlepiej sprawdzić szynę CAN przez EGS, MSG, ESP, jeżeli nie ma błędu (miganie V), to raczej w/w kość.
Powodzenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
To że linka idzie tylko do kluczyka wiem, napisałem nad wyraz, gdyby się ktoś pytał:)
Możliwość elektormagnesu też przypuszczam i właśnie ją (kość) sprawdzę w pierwszej kolejności, ale tip z komputerem prześledzę i mam nadzięję że powiększę liczbę pomógł dla obopólnej satysfakcji.
Oczywiście inne pomysły mile widziane.
W Pn dam znać jak potoczyły się poszukiwania usterki..
Tymczasem pozdrawiam wszystkich i życzę udanego weekendu.
Możliwość elektormagnesu też przypuszczam i właśnie ją (kość) sprawdzę w pierwszej kolejności, ale tip z komputerem prześledzę i mam nadzięję że powiększę liczbę pomógł dla obopólnej satysfakcji.
Oczywiście inne pomysły mile widziane.
W Pn dam znać jak potoczyły się poszukiwania usterki..
Tymczasem pozdrawiam wszystkich i życzę udanego weekendu.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, o 19:45 przez merccentrum, łącznie zmieniany 1 raz.
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Mile by był widziany nr.Vin - wsadziłbym schemat, ale podejrzewam, że WIS masz przed sobą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Wisu nie mam, jestem aktualnie w domu.
podaję numer: WDB2102261B228816
podaję numer: WDB2102261B228816
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości