Awaria ASB w E200DT

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wylie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lis 2008, o 21:58
Lokalizacja: Gdynia

Awaria ASB w E200DT

Post autor: wylie »

Witam, proszę o pomoc i zdiagnozowanie usterki.
Skrzynia: 722614 01 082967

Opcja skrzyni: S
Auto zimnie – OK
Potem: przełącza biegi i strasznie szarpie !! a jak nie szarpie to wchodzi tryb serwisowy !!

Opcja skrzyni: W
Przełącza biegi OK. – nie szarpie !! Tryb serwisowy tez się załącza ale 1 na mies. przy spokojnej jeździe. Przy ostrzejszej za każdym razem lub włącza sie N !!!!!

Olej był wymieniany w ASO. Miało pomóc – nie pomaga !!
Czy ktoś ma jakiś pomysł bez nr. usterek z komputera?
Dziękuje.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

witam, szarpie przy zmianie biegow? zmienia biegi przy odpowiednich obrotach czy przeciaga?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
wylie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lis 2008, o 21:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: wylie »

Nie jeszcze nie byłem na kompie. Brakuje mi czasu , na razie jezdze na "W" jest OK.
Podobno kiedys (poprzedni własciciel) wyskakiwał błąd (podobno) cos o przepaleniu oleju w skrzyni. Ale to było jakieś 2 - 3 wymiany oleju temu (olej zlewany z całości + kranik na sprzęgiełku. Co do wymiany filtra to nie mam pojęcia. Po przejechaniu 20.000 zaczęły sie "kangury" na opcji "S". Biegi jesli juz zmieni, dobrze wchodzą na właściwych obrotach, przyśpieszenie właściwe (ale to rzadko). Najczęsciej podczas zmiany (obroty cieżko ustalić bo obrotomierz szaleje) jest max. kop, jak by Ci ktoś w kufer wjechał! No i oczywiście wchodzi tryb serwisowy. A na "W" jest OK !!! Hmm ?
Gdyby ?? był to sterownik to jaki może być koszt naprawy?
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

hm...ja mam tak przy redukcji z 3 na 2 :) jak jade wolniej i dam mu buta to wtedy skrzynia chwile mysli a potem nastepuje strzal do przodu lub kop w kufer jak Ty to opisujesz...pozatym to mam delikatny przeslizg przy zmianie biegu z 2 na 3 :) tak pozatym to wszystko chodzi jak nalezy...dobrze redukuje i dobrze zmienia w gore...bylem z tym na kompie i nic nie wykazalo...skrzyniarz podsumowal ze zuzyte sa tarczki cierne...u mnie bylo podobnie z olejem...jak samochod zostal kupiony to mechanikom zlecilem wymiane oleju a ASB...to jak sposcili stary to krecili nosami ze spalony i moze byc slabo...beda mi wymieniac jeszcze raz olej ale podejrzewam ze niewiele to zmieni :) z drugiej strony poki co tego nie robie bo az tak bardzo mi nie przeszkadza...jak skrzynia sie zupelnie rozleci to zrobimy kapitalny remont ;)
wylie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lis 2008, o 21:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: wylie »

Podobno .... bo sie na tym slabo znam. Słyszałem ze sa tam jakies "malusienkie kanaliki" przez które przepływa olej. Jak olej był mocno brudny to moga sie z pozapychac lub ograniczyc czesciowo przeplyw. Dlatego nie radzi sobie z biegami ?

Wiec dlaczego na "W" jest OK?
Sa inne kanaliki ? "obwodnica" ? eee

TYLKO NA "S" zwariował !!
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

wylie pisze:Podobno .... bo sie na tym slabo znam. Słyszałem ze sa tam jakies "malusienkie kanaliki" przez które przepływa olej. Jak olej był mocno brudny to moga sie z pozapychac lub ograniczyc czesciowo przeplyw. Dlatego nie radzi sobie z biegami ?

Wiec dlaczego na "W" jest OK?
Sa inne kanaliki ? "obwodnica" ? eee

TYLKO NA "S" zwariował !!
bo na W skrzynia pracuje mniej agresywnie :) szybciej wrzuca wyzsze biegi i rusza z 2 biegu...u mnie tez jak przelacze na W to problemy sa niby mniejsze i mniej zauwazalne...pozatym na W spokojniej sie jezdzi i ASB ma mniej roboty...a ta opcja z zapchaniem sie jakis tam zaworow czy czegos tez jest mozliwa bo u mnie na poczatku mechanicy tez o tym wspominali...jedz na komputer to sie dowiesz czy to porblem z elektronika czy cos mechanicznego sie zuzylo/popsulo...
roberts150

Post autor: roberts150 »

Włączę się do dyskusji , temat ASB jest mi bliski z powodu eksploatowania aut z tym cudem od ponad 10 lat! Wszystko wygląda dobrze do czasu aż coś się spieprzy , a spieprzyć się musi , bo to skomplikowane urządzenie mechaniczne od wielu lat sterowane elektroniką.
Jedziemy wtedy do warsztatu , w którym miły pan twierdzi że ASB dla niego nie ma tajemnic , na początek wymiana oleju /płynu transmisyjnego/ kilka stówek w plecy...skrzynia nadal szarpie , albo inne objawy... następnie słyszymy że trzeba ją rozebrać , standardowo wymiana tarczek , uszczelniaczy ! To ma pomóc , bo przecież Pan Kazio nie jedną transmisję ożywił! Ale po naprawie znowu zong! Niby miało pomóc , na pewno nie zaszkodziło , ale ciągle nie działa tak jak trzeba , więc nasz miły mechanik diagnozuje po kolei kolejne podzespoły , wymienia płytę sterującą z elektrozaworami , przekładnię planetarną ...kolejne czujniki ...rachunek rośnie w odstraszającym tempie! Finał jest taki , że w końcu przypadkowo zlokalizuje usterkę , natomiast cały koszt jego nieudolnej metody prób i błędów spocznie na kliencie , który zapłaci ciężkie pieniądze za eksperymenty Pana Kazia!
Morał jest taki!
Dobry serwis ASB , z dobrą opinią , dysponujący dokumentacją techniczną , i sprzętem diagnostycznym . Z daleka omijać szarlatanów , którzy po 2 minutach określają zakres prac , i wstępną diagnozę! Kolejna sprawa ! Nie czekamy aż skrzynia się rozleci , jeżeli zaobserwujemy najdrobniejszy defekt , od razu jedziemy do serwisu ! Inaczej reakcja łańcuchowa usterka goni usterkę! Koszta...koszta!
Osobiście polecam Pana Olczaka z nadarzyna pod warszawą , ogromna wiedza i doświadczenie , słono kasuje , ale uczciwie , profesjonalnie lokalizując usterkę często podczas pierwszych oględzin!
Zapewniam nie warto szukać oszczędności! Chytry traci dwa razy...
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

monopol, monopol i raz jeszcze monopol... i żerowanie na niewiedzy klienta, ktory jest wrecz skazany na dany warsztat, bo czesto bywa jedyny "lepszy" w regionie.

niestety w naszym kraju automaty dopiero raczkuja i nie mamy rozwinietej sieci warsztatow, ktore sie specjalizuja w naprawach tego typu skrzyn. dlatego tak latwo wyplukac klienta z kasy, bo gdzie pojdzie? pan Olczak jeszcze duuuzo zarobi ;-)

pamietajcie Panowie, ze na nieszczesciu innych zawsze sa najwieksze pieniadze. czy to bedzie zaklad pogrzebowy czy zaklad samochodowy :lol:

[ Dodano: 2008-11-12, 23:40 ]
szkoda Klosiak ze skasowales swoje wypowiedzi
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
roberts150

Post autor: roberts150 »

Bardzo trafne określenie tematu! Płać i płacz! Dlatego europa boi się tych koszmarnych mechanizmów! W stanach po prostu wymontowuje się taki podzespół , dostarcza do serwisu , zazwyczaj od ręki otrzymuje się skrzynię po remoncie, tylko włożyć i jechać ! Na dodatek gwarancja jakości . U nas pozostaje kosztowne rzeźbienie w g...... później zawsze ciągnie się opinia że drogo , że to awaryjne ustrojstwo! Monopol na usługi ,to nasza specjalność! Dorobić się teraz ! Już! W tej chwili! Później jakoś będzie! Więc omija Kowalski automat szerokim łukiem , wybiera standard europejski , kosztem zbędnych czynności manualnych w codziennym coraz większym ruchu drogowym! A szkoda! Zresztą to zrozumiałe i zarówno z ekonomicznego , jak i z praktycznego założenia!
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

automaty takie koszmarne nie sa ;-) ich zywotnosc jest podobna jak skrzyn manualnych, to sami uzytkownicy psuja ASB poprzez niewlasciwe uzytkowanie. o automat poprostu trzeba dbac, a bedzie sluzyl dlugo. manualna przekladnia ma jeden czuly punkt - sprzeglo. automat jest skomplikowany i takich czulych punktow ma wiecej i szansa na popsucie rosnie. ale powtarzam, tylko przy niewlasciwym uzytkowaniu.

mysle, ze przyszloscia beda skrzynie CVT, czyli bezstopniowe skrzynie biegow. sa duzo prostsze niz klasyczne ASB, wrecz genialne w swej prostocie. Leonadro da Vinci opracowal podobny mechanizm przeniesienia napedu jakies 500 lat temu!!! w zalaczniku schemat pogladowy.
Załączniki
cvt_eplanation.jpg
cvt_eplanation.jpg (16.43 KiB) Przejrzano 6333 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Awaria ASB w E200DT

Post autor: adaso1 »

wylie pisze:Witam, proszę o pomoc i zdiagnozowanie usterki.
Skrzynia: 722614 01 082967
Jeśli był wymieniany olej o odpowiedniej normie (tzw. Blatt) MB 236.10 lub 236.12 , był spuszczony z wandlera i skrzyni oraz wymiana została przeprowadzona wraz z filtrem, to skrzynia do rozbiórki :-(
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

szkoda Klosiak ze skasowales swoje wypowiedzi
ehh...pomyslalem ze to niedobrze taka zla reklame robic warsztatowi w ktorym nigdy nie bylem...choc z drugiej strony to podejrzene ze ludzie na innych forach tak niepochlebnie sie wypowiadaja o Panu Olczaku...jak ktos chce i ceni swoje pieniadze to sobie wygoogluje co nieco :) ja kiedys bede musial jakiegos skrzyniarza przetestowac bo u mnie tez jest problem...wiec jak go przetestuje i bedzie dobrze zrobione to dam namiar ;)

a tak pozatym to z tym sciemnianiem to niestety tak jest...moj problem z ASB pojawil sie po wymianie oleju i filtra przez moich mechanikow...olej wlali jak trzeba bo mi pokazywali butelki po nim...sami powiedzieli ze moze sie cos dziac bo spuszczony olej marnie wygladal...zreszta tez mi zlewki pokazali...ktos wczesniej nie zadbal odpowiednio o ASB...zaczal sie problem to do nich zadzwonilem ze cos nie tak...i spytalem czy wlali tyle oleju co trzeba i tak dalej...odpowiedzieli ze tak...jednak wolalem jechac i sprawdzic poziom a ze do swoich mechaniorow mam kawalek to pojechalem do warsztatu polecanego przez ludzi z mojej okolicy...na parkingu praktycznie same merce staly...wyszedl do mnie wlasciciel i powiedzial ze spoko...sprawdzi mi poziom oleju bo ma bagnet serwisowy...wyszedl z nim...wlozyl raz...drugi...trzeci...i stwierdzil ze mam sucho w skrzyni...to mi cisnienie troche podskoczylo...dodatkowo posluchalem wykladu ze to mercedes i ze nie wolno go robic w jakis tam warsztatach...zarzucil moim mechanikom ze zle naprawiaja itd...mialem brac telefon i opierdzielac swoich mechanikow...umowilem sie z nim ze za godzine przyjade to mi doleje oleju...tak zrobilem...czekalem bo mieli przerwe obiadowa po czym mieli zaczac operacje...dobrze ze sie zainteresowalem i jak pan przyszedl z olejem i lejkiem to kazalem jeszcze raz sprawdzic i okazalo sie ze stan oleju jest OK i ze widac ze jest swiezy...wyszlo ze moi mechanicy zrobili wszystko jak trzeba a pan chcial mnie w chuja zrobic...jak to wykrylem to juz nawet zapomnial o zaplacie za sprawdzenie poziomu oleju...dlatego ja sie ciesze ze mamy z ojcem swoich mechanikow ktorzy robia nam samochodu juz od lat...i staraja sie jak moga...jak cos da sie taniej naprawic to dzwonia i sie pytaja czy naprawiac taniej czy nie...sami czesto mowia czy cos lepiej zrobic na zamiennikach czy nie...jak sie pomyla to sie przyznaja do tego i poprawiaja...i niestety...na dzien dzisiejszy to miec swoj zaufany warsztat to skarb...przynajmniej takie jest moje zdanie.
wylie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lis 2008, o 21:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: wylie »

Byłem dzisiaj na komputerze. Bład "ślizganie sie ..... czegos tam". Dodatkowo okazało sie ze w miejscu gdzie jest wtyczka do podlanczania jest wyciek oleju (mowa o skrzyni), olej ten saczy sie do pudełka ze sterowaniem skrzyni :evil: Skończy sie wiec chyba na robieniu skrzyni :cry:
Słyszał ktos o czyms takim ? Jak sie to je i za ile ? :roll:
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

wylie pisze:Jak sie to je i za ile ?
Tego sie niestety dowiesz dopiero po naprawie bo jak skrzynia bedzie wyjeta to moze sie okazac ze w srodku cos jeszcze wymaga wymiany a wiadomo ze lepiej zrobic raz a dobrze a nie co chwile wyciagac ASB i ja otwierac. ASB tego nie lubia za bardzo...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości