Automat-problem
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Automat-problem
Witam wszystkich.Może mi ktoś doradzi w czym problem--mianowicie przy wyprzedzaniu jak dodam mocniej gazu to zredukuje na niższy bieg(zwłaszcza na 3) i już tak zostaje-ani nie przełącza później na wyższy ani na niższy.Muszę się zatrzymac,zgasic samochód i dopiero wtedy jest dobrze---znowu do czasu proszę o pomoc.
W210 2.9TD r.1997 Avantgarde kombi automat
VIN WDB2102171A330845
VIN WDB2102171A330845
heh...tryb awaryjny jak nic jak mu mocniej wciskasz to skrzynia musi przeniesc wiekszy moment na kola i wtedy zaczyna sie dziac zle...
tak jak bylo powiedziane wyzej...sprawdz poziom oleju...jesli bedzie OK to jedz i podepnij skrzynie pod komputer...wtedy wyjdzie czemu skrzynka przechodzi w tryb awaryjny...i ewentualnie bedziesz wiedzial czy to cos mechanicznie sie popsulo czy raczej cos jest nie tak na plytce sterujacej ASB...
dla przykladu u mnie jak jezdze spokojnie to wszystko jest jak trzeba...a jak mu przycisne to skrzynia potrafi sie slizgac przy zmianie z 2 na 3 albo szarpnac przy redukcji z 3 na 2...
tak jak bylo powiedziane wyzej...sprawdz poziom oleju...jesli bedzie OK to jedz i podepnij skrzynie pod komputer...wtedy wyjdzie czemu skrzynka przechodzi w tryb awaryjny...i ewentualnie bedziesz wiedzial czy to cos mechanicznie sie popsulo czy raczej cos jest nie tak na plytce sterujacej ASB...
dla przykladu u mnie jak jezdze spokojnie to wszystko jest jak trzeba...a jak mu przycisne to skrzynia potrafi sie slizgac przy zmianie z 2 na 3 albo szarpnac przy redukcji z 3 na 2...
No to posmutniałem-ale tak zrobię,tylko nie mam bagnetu ale chyba pojadę do ASO bo bez kompa się nie obejdzie---dodam że wcześniej było wszystko OK(kick down działał) i nie wchodziła w tryb awaryjny a zaczęły się problemy jak przez pomyłkę przełączyłem z S na W zamiast szyby-w czasie jazdy.
W210 2.9TD r.1997 Avantgarde kombi automat
VIN WDB2102171A330845
VIN WDB2102171A330845
Piotrek43 pisze:zaczęły się problemy jak przez pomyłkę przełączyłem z S na W zamiast szyby-w czasie jazdy.
Właśnie! Moim zdaniem przełączenie z S na W to po prostu zmiana programu sterownika skrzyni. Komputer przełącza program , przez co zmienia się charakterystyka pracy skrzyni.
Niby nie powinno to skutkować uszkodzeniem , gdyby tak było producent zastosowałby zabezpieczenie uniemożliwiające przełączenie programu w czasie jazdy. Nie pierwszy mam automat , i nie raz zdarzało mi się przełączać tryb pracy podczas jazdy , bez żadnych przykrych konsekwencji. Jednak w przypadku Mercedesa słyszałem taką opinię , że takie zabawy potrafią wykończyć skrzynię ekspresowo. Co o tym sądzicie ? Czy jest jakaś informacja w instrukcji obsługi zabraniająca takiego postępowania? Tak na logikę biorąc wydaje się to absurdalne . Przykładowo jadąc autostradą , w pewnej chwili następuje załamanie pogody , zaczyna padać śnieg ,jezdnia robi się śliska , wówczas mam zatrzymać auto żeby przełączyć na W ? Trochę to bez sensu.
ja u siebie przelaczalem z W na S i z S na W podczas jazdy i nie zauwazylem zeby jakos specjalnie to szkodzilo w instrukcjach tez nie jest nigdzie napisane ze nie wolno tego robic podczas jazdy...przeciez to tylko pstryczek elektryczek, ktory ma za zadanie zmienic program skrzynii (ale nic nie zmienia w mechanice skrzynii) takze moim zdaniem to ze kolega przelaczyl podczas jazdy nie ma zadnego zwiazku ze sprawa...roberts150 pisze:Właśnie! Moim zdaniem przełączenie z S na W to po prostu zmiana programu sterownika skrzyni. Komputer przełącza program , przez co zmienia się charakterystyka pracy skrzyni.
Niby nie powinno to skutkować uszkodzeniem , gdyby tak było producent zastosowałby zabezpieczenie uniemożliwiające przełączenie programu w czasie jazdy. Nie pierwszy mam automat , i nie raz zdarzało mi się przełączać tryb pracy podczas jazdy , bez żadnych przykrych konsekwencji. Jednak w przypadku Mercedesa słyszałem taką opinię , że takie zabawy potrafią wykończyć skrzynię ekspresowo. Co o tym sądzicie ? Czy jest jakaś informacja w instrukcji obsługi zabraniająca takiego postępowania? Tak na logikę biorąc wydaje się to absurdalne . Przykładowo jadąc autostradą , w pewnej chwili następuje załamanie pogody , zaczyna padać śnieg ,jezdnia robi się śliska , wówczas mam zatrzymać auto żeby przełączyć na W ? Trochę to bez sensu.
Też mi się wydaje że przełączenie trybu pracy nie powinno zaszkodzić-bo tak jak kolega napisał producent zrobiłby zabezpieczenie-ale z drugiej strony to działanie naszych skrzyń zależy właśnie od tych "pstryczków elektryczków".Jutro zacznę od zmierzenia poziomu oleju----a może zdjąć na chwilę klemę z aku
W210 2.9TD r.1997 Avantgarde kombi automat
VIN WDB2102171A330845
VIN WDB2102171A330845
nie zdejmuj klemy bo to nie ma sensu...pozatym dzieki temu moglbys stracic informacje o bledach zapisane przez sterownik ASB...przeciez po zgaszeniu silnika i ponownym wlaczeniu skrzynia nie jest w trybie awaryjnym i tak powinno byc...podczas jazdy lapie blad i przechodzi w tryb awaryjny...po prostu poki nie wiesz co sie dzieje nie katuj skrzyni za mocno...Piotrek43 pisze:Też mi się wydaje że przełączenie trybu pracy nie powinno zaszkodzić-bo tak jak kolega napisał producent zrobiłby zabezpieczenie-ale z drugiej strony to działanie naszych skrzyń zależy właśnie od tych "pstryczków elektryczków".Jutro zacznę od zmierzenia poziomu oleju----a może zdjąć na chwilę klemę z aku
Posłucham cię kolego Kłosiak i najpierw pojadę na kompa-dodam,że jest to mój pierwszy automat i tak trochę panikuję bo do tej pory jeździłem W116 rok 77 manual(zresztą mam go wciąż)bo gwiazda to jest gwiazda ;-) ;-) a ma już 1 450 000 km i wciąż bez zarzutów.
W210 2.9TD r.1997 Avantgarde kombi automat
VIN WDB2102171A330845
VIN WDB2102171A330845
Jeszcze rozsądniej by było w ogóle nie jeździć tym autem , szybki namiar na warsztat od ASB , i niech fachowiec postawi diagnozę.Klosiak pisze:po prostu poki nie wiesz co sie dzieje nie katuj skrzyni za mocno...
Nie wiadomo co dolega tej skrzynce , może to być drobny defekt który pogłębia się z każdym kilometrem.
Tak jak napisał kolega Klosiak w żadnym wypadku nie odłączaj akumulatora! Po każdym wyłączeniu , i włączeniu silnika następuje swego rodzaju restart sterownika , wcześniejsze błędy pozostają zapisane w pamięci . Odłączenie aku spowoduje utratę danych , które po właściwej interpretacji pomogą postawić właściwą diagnozę.
Klosiak Panie Piotrek a nie KłosiakPiotrek43 pisze:Posłucham cię kolego Kłosiak i najpierw pojadę na kompa-dodam,że jest to mój pierwszy automat i tak trochę panikuję bo do tej pory jeździłem W116 rok 77 manual(zresztą mam go wciąż)bo gwiazda to jest gwiazda ;-) ;-) a ma już 1 450 000 km i wciąż bez zarzutów.
Ladny przebieg tego W116 :shock:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości