ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Cześć,
Automatyczna skrzynia w moim mercu zaczęła wchodzić w tryb awaryjny. Sytuacja wygląda nastepująco: włączam silnik, samochód się rozpędza, biegi się zmieniają, aż do 5. Gdy jednak zwolnię, albo się zatrzymam - skrzynia blokuje się na jednym biegu. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika ponownie, biegi znów się zmieniają. Co ciekawe - skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, gdy nie przekroczę prędkości ok. 45km/h - poniżej tej prędkości wszystko dobrze działa. Dodam jeszcze, że tuż przed wystąpieniem tych problemów wymieniałem podporę wału oraz łożyska w dyfrze, ale nie wiem czy to może mieć jakiś związek. Diagnoza komputerowa zwróciła następujące błędy:
Błędy na skrzyni:
116 -[Component Y3/6b1 (Transmission oil temperature sensor) or component Y3/6s1 (Starter lockout contact) is sporadically faulty or both] or [Component Y3/6s1 (Starter lockout contact) or the lead occasionally has a short circuit] - Resistance too low
120 - [The accelerator pedal value of the engine system is sporadically implausible] or [The front right wheel speed of the traction system is sporadically implausible] - Resistance too low
147 - The gear is sporadically implausible or the transmission slips sporadically - Resistance too high
Błędy z OBD:
C1140 - Steering angle sensor N49 - Stored
C1101 - RPM czujnika PP - Stored
Czy przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny może być czujnik prędkości przedniego koła? C1101 i 120 tak jakby to sugerują, ale kompletnie się nie znam. Na co mam się szykować? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Automatyczna skrzynia w moim mercu zaczęła wchodzić w tryb awaryjny. Sytuacja wygląda nastepująco: włączam silnik, samochód się rozpędza, biegi się zmieniają, aż do 5. Gdy jednak zwolnię, albo się zatrzymam - skrzynia blokuje się na jednym biegu. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika ponownie, biegi znów się zmieniają. Co ciekawe - skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, gdy nie przekroczę prędkości ok. 45km/h - poniżej tej prędkości wszystko dobrze działa. Dodam jeszcze, że tuż przed wystąpieniem tych problemów wymieniałem podporę wału oraz łożyska w dyfrze, ale nie wiem czy to może mieć jakiś związek. Diagnoza komputerowa zwróciła następujące błędy:
Błędy na skrzyni:
116 -[Component Y3/6b1 (Transmission oil temperature sensor) or component Y3/6s1 (Starter lockout contact) is sporadically faulty or both] or [Component Y3/6s1 (Starter lockout contact) or the lead occasionally has a short circuit] - Resistance too low
120 - [The accelerator pedal value of the engine system is sporadically implausible] or [The front right wheel speed of the traction system is sporadically implausible] - Resistance too low
147 - The gear is sporadically implausible or the transmission slips sporadically - Resistance too high
Błędy z OBD:
C1140 - Steering angle sensor N49 - Stored
C1101 - RPM czujnika PP - Stored
Czy przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny może być czujnik prędkości przedniego koła? C1101 i 120 tak jakby to sugerują, ale kompletnie się nie znam. Na co mam się szykować? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
E270 CDI 2000r. (210.216)
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Czy przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny może być czujnik prędkości przedniego koła?
jak najbardziej
jak najbardziej
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Ma to sens. Pytanie uzupełniające: zakładając, że faktycznie jest to czujnik prędkości przy kole, czy jego awaria nie powinna zgłosić też błędów ABS, ESP, BAS?hammond24 pisze:jak najbardziej
E270 CDI 2000r. (210.216)
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
I zalana wiązka elek. skrzyni i moduł
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
POZNAŃ
Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Jak wygląda naprawa w przypadku takiej usterki? I jakie są orientacyjne koszty?denis071 pisze:I zalana wiązka elek. skrzyni i moduł
E270 CDI 2000r. (210.216)
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Można suszyć i czyścić (zależy zresztą czym zalane bo olej ze skrzyni potrafi się tam też dostać). Wymiana złącza/wtyczki od strony skrzyni także obowiązkowo (niedrogie jest). Ewentualnie trzeba szukać modułu po numerach części i podmienić.deimos pisze:Jak wygląda naprawa w przypadku takiej usterki? I jakie są orientacyjne koszty?denis071 pisze:I zalana wiązka elek. skrzyni i moduł
Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Koniec końców skrzynia zwraca tylko jeden błąd: 147. Moduł został oczyszczony i wysuszony - bez zmian. Moduł wymieniony na inny - również bez zmian. Ostatecznie okazało się, że wg. VINu dyferencjał powinien mieć przełożenie 2.82, podczas gdy obecnie zamontowany ma 2.65. Wygląda na to, że sprawa jest jasna - czeka mnie wymiana dyfra. Dzięki wszystkim za odpowiedzi; szczególne podziękowania należą się denis071, który bardzo pomógł mi w diagnozie problemów.
E270 CDI 2000r. (210.216)
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Gdzieś mi się obiło o uszy (nie wiem czy to prawda), że można kodować sterownik skrzyni do innego dyferencjału.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów
Ale po co skoro dyfer był na regeneracji a okazało się ze go nie zrobili tylko włożyli inny z innym przelozeniem
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
POZNAŃ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości