270 CDI vs. 320 CDI

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Veet
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2009, o 22:26
Lokalizacja: że znowu

270 CDI vs. 320 CDI

Post autor: Veet »

Witam.Przymierzam sie do kupna W210 i bede wdzieczny za opinie.
Potrzebuje wygodnego,szybkiego auta na dlugie trasy w rozsadnej cenie(do 30000),dlatego chcialbym wybrac miedzy 270 a 320,zwlaszcza,ze obecnie jezdze 3L V6 i preferowalbym cos szybszego... 8-)
Za 270 przemawia mozliwosc kupna auta w manualu,ktory redukuje koszta w sumie o nawet 2L/100 w porownanu do 320 jak dobrze wyczytalem?Niestety z tego co zauwazylem wiekszosc aut jest w automacie i sa tansze.
Zalezy mi na silniku,ktory zapewni dobre wyprzedzanie a jednoczesnie przy oszczednej jezdzie(110-130) potrafi zejsc do 6L/100.
Do tej pory jedzilem glownie manualem i wiem,ze toczac sie nawet w202 200D mozna autem jechac naprawde dynamicznie,jesli nie trzeba wyprzedzac na jednopasmowej drodze :-)
dlatego do tych skrzyn jestem bardziej przekonany,nie wspominajac o zywotnosci i gorszym przyspieszeniu auto.

1)Jesli mialbym wybierac w automacie jest wogole sens kupowac 270?Czy roznica kosztow na trasie bedzie znikoma w porownaniu do mniejszej mocy-jak w porownaniu do man.?

2)Manual czy automat?Sa osoby,ktore maja porownanie w prowadzeniu na tych skrzyniach?Co sie lepiej sprawdza.

3)Jaka bedzie dokladnie roznica w spalaniu 270CDI auto i manual - wiem,ze np. w BMW 530d wacha sie miedzy 1-1,5L

Troche sie rozpisalem,ale nie chce miec niespodzianki i wiru w baku po kupnie.
Dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, o 11:04 przez Veet, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Troche sie rozpisałeś i zamotałeś. Albo chcesz mieć 6L/100KM albo chcesz mieć szybkie auto.Jedno wyklucza drugie.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Bierz 320 aftomat i nie kombinuj. Kopa ma, spala tak sobie, zależy od pedała.
A różnica manu/aftomat w spalaniu to argument niepoważny przy MB.
Spala na pewno mniej od mojej Smerfetki. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Veet
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2009, o 22:26
Lokalizacja: że znowu

Post autor: Veet »

tonidriver pisze:Troche sie rozpisałeś i zamotałeś. Albo chcesz mieć 6L/100KM albo chcesz mieć szybkie auto.Jedno wyklucza drugie.
Nie widze tu nic zamotanego...Nowoczesne diesle przy mocy 180KM bez problemu schodza do 6L-7L na trasie przy umiejetnej i dynamicznej jezdzie,nie wspominajac o oszczednej...poczytaj o 330d czy inne posty uzytkownikow 270CDI,ktory chyba do wolnych nie nalezy.
Baca dzieki za rade i odp na temat ;-)Nie chodzi mi wylacznie o roznice w spalaniu,ale reakcje auta,frajde z jazdy i niezawodnosc.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Z tą niezawodnością w w210 bywa różnie.Frajda z jazdy to kup 320CDI.Oszczędny to kup 220CDI.Proste.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.jak chodzi o frajdę to 320 cdi(chociaż jak w dobrym stanie to 270cdi też dobre) a co do skrzyni to frajda większa przy automacie.pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 270 CDI vs. 320 CDI

Post autor: elegance »

Veet pisze: dlatego do tych skrzyn jestem bardziej przekonany,nie wspominajac o zywotnosci i gorszym przyspieszeniu auto.
Tu się nie zgodzę. Żywotność? Chciałeś powiedzieć, że manual w tej kwestii jest lepszy? Tu nie masz do końca racji, gdyż automatyczna skrzynia sama dobiera sobie obroty przy zmianie biegów, nie "katując" silnika i Mercedesy z automatyczną skrzynią są raczej dłużej żywotne. Gorsze przyśpieszenie? Z tego co się orientuje przy silniku 270CDI przy skrzyni automatycznej jest większy moment obrotowy, a to on odgrywa dużą rolę przy przyśpieszaniu. Jeśli chodziło Ci o żywotność skrzyni, to też Cię pewnie zaskoczę, ale ktoś kto dba o automatyczną skrzynie w MB to może spać spokojnie i cieszyć się z bezproblemowej, komfortowej i relaksującej jazdy z gwiazdą na masce. Automaty psują się podobnie jak manuale, jak ktoś nie dba o podzespoły m.in. skrzynię biegów, to nie ma to znaczenia czy jest to manual czy automat...
Przejedź się manualem i automatem, porównasz. Ja mam w oku automata i teraz szukamy drugiego okulara i też będzie w automacie, zastanów się, czemu jest tak dużo automatów w e-klasach, a tak mało manuali...komfort przede wszystkim. Jeśli powiesz, że szukasz czegoś, żeby poszaleć to 320CDI tylko, że jego nie znajdziesz w manualu, bo wychodziły tylko z automatem. Pozdrawiam
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
roberts150

Post autor: roberts150 »

Veet pisze:Do tej pory jedzilem glownie manualem i wiem,ze toczac sie nawet w202 200D mozna autem jechac naprawde dynamicznie,jesli nie trzeba wyprzedzac na jednopasmowej drodze :-)
dlatego do tych skrzyn jestem bardziej przekonany,nie wspominajac o zywotnosci i gorszym przyspieszeniu auto.
Czy ty rozumiesz definicję słowa "dynamicznie" ?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a ja bym kupil 2.7 cdi z 6 biegowym manualem, zachipowal na 200 koni , mysle ze przy tym polaczeniu bomba.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

fabek pisze:a ja bym kupil 2.7 cdi z 6 biegowym manualem, zachipowal na 200 koni , mysle ze przy tym polaczeniu bomba.
i wagon glowic :D
faktycznie przy tym polaczeniu to bomba - w dodatku zegarowa :mrgreen:
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

blackmilk pisze:faktycznie przy tym polaczeniu to bomba - w dodatku zegarowa
hehe co to za aluzje?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Ja tam sie moze nie znam , wiele tez mialem samochodów w tym 8 z automatyczna skrzynka .Ostatnio audi a-6 w autoamacie o mocy 150 km jak i duzo jezdze takim samym o mocy 180 K M w quatro .Jednak MB calkiem inaczej sie zbiera z miejsca niz owe audi bo moje wrazenie jest takie , ze audi najpierw podbije obroty a potem rusza co powoduje uczucie opuznienia , MB - wymiata od razu , ze trzeba naprawde plnowac nogi na gazie jak jest mokro bo zaraz sie zaswieca zółty trójkąt :mrgreen:
a spalanie ....? cóz mój po dwóch pomiarach bo mam go od niedawna wyszlo mi raz 7.3 na miesci troche z klimą jezdzilem i teraz wczoraj wlałem 32 litry na 463 km wychodzi mi psia mac 6.9 litra gdzie audi w miescie ponizej 9 mi nie schodziło.
MANUAL TO DLA MNIE NIEPOROZUMIENIE jak i to ze przyspiesza takie auto szybciej (manual) moze i tak , ale gdy sie sportowo jezdzi ,a kto mb jezdzi sportowo i ile ? tym bardziej okiem .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
PIOTRMAJA
Posty: 140
Rejestracja: 30 sie 2009, o 21:46
Lokalizacja: Gorzów wlkp FG

Post autor: PIOTRMAJA »

270 cdi - 170 ps wystarczy , na każdym biegu ładnie się zbiera . Manual jest ok a szczególnie jak szybko jedziesz masz VI i spojżysz na obrotomierz . Mocy mu nie brakuje .
270 CDI AVANTGARDE 2001 s210
ML 270 CDI 2003
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jak za pare latek posypia sie skrzynki 722.6 to moze niektorzy zatesknia za niezawodnoscia. szczerze mowiac 722.6 dla mnie to slabiutka skrzynia i co najgorsze wiekszosc mocy idzie w komin.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

jak sie posypia to sie ją naprawi - wole to niz mieszac jakimś patykiem - stac cie na gwiazde - to i na naprawy - wygoda musi kosztowac .z reszta komu sie popsuła ? to nie multitronik audikowski
w komin powiadasz ? skoro tak to dlaczego system antyposlizgowy sie załacza kiedy za mocno nadepne ? wiec i po co wiecej mocy skoro systemy to redukują ? no ale pewnie mam cos popsute , zas Tobie chodzi o moc przy wyzszych predkosciach .
Karzdy ma swoje zdanie jak mniemam
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości