Wibracje od 2,5 tys. obrotów

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

marexskur
Posty: 27
Rejestracja: 14 sie 2011, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Wibracje od 2,5 tys. obrotów

Post autor: marexskur »

Koledzy, mam ostatnio problem. Około miesiąc temu wymieniałem podporę i łączniki wału - były już luzy, słychać było stuknięcie przy nagłym wciśnięciu wciśnięciu gazu. Po wymianie to ustąpiło, lecz pojawiły się lekkie wibracje od około 2 tys. obrotów. Okazało się, że mam jeszcze zerwaną poduszkę skrzyni. Po jej wymianie było idealnie. Jednak po około 2 tygodniach nagle pojawiły mi się dość mocne wibracje, które czuć od około 2,5 tys. obrotów. Sprawdzałem jeszcze raz, ale nie widzę elementów, które mogły by to powodować. Dodam, że wibracje czuć na budzie, a nie na kołach, czyli jak by z układu napędowego. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? Mam nadzieję, że to nie coś ze skrzynią, ale chodzi ona bardzo dobrze (zmienia biegi bez problemu, nie szarpie), olej wymieniony 20 tys. km temu.
MB CLK320 '00r.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

...,a poduchy silnika - sprawdziles?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
marexskur
Posty: 27
Rejestracja: 14 sie 2011, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: marexskur »

Poduchy wymieniane jakieś 20 tys. km temu, nie wykazują żadnych oznak zużycia...
Części wymieniam na firmowe, a nie jakieś chinole - poduchy silnika i skrzyni Lemforder.
MB CLK320 '00r.
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Wał napędowy prawidłowo złożony (na znaki)?
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
marexskur
Posty: 27
Rejestracja: 14 sie 2011, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: marexskur »

Dzięki za zainteresowanie tematem.
Tak, wał złożony na znaki (nawet dokładnie tak jak przed rozłożeniem bo zaznaczałem) i poza tym przez 2 tygodnie po wymianie poduchy skrzyni wszystko chodziło idealnie. Zresztą wibracje nie zależą od prędkości pojazdu tylko prędkości obrotowej silnika.
MB CLK320 '00r.
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Nie orientuję się w budowie silnika - koło pasowe mocowane do wału korbowego z przodu nie jest czasem wyrównoważające? Może złapało jakiś luz i dlatego są teraz cyrki.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
marexskur
Posty: 27
Rejestracja: 14 sie 2011, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: marexskur »

Chodzi o koło pasowe z przodu silnika od paska wielorowkowego? Jeśli tak to nie wyczuwam na nim żadnych luzów.
MB CLK320 '00r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości