Urwana szpilka kolektora wydechowego- rozwiercona i co dalej
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 gru 2013, o 21:47
- Lokalizacja: Włocławek
Urwana szpilka kolektora wydechowego- rozwiercona i co dalej
Witam.
Znalazłem nieszczelność między głowicą, a kolektorem wydechowym..... zakupiłem uszczelkę i zabrałem się za odkręcanie kolektora..... wszystkie nakrętki puściły-kilka wyszło ze szpilką, tylko brakowało jednej szpilki (pierwsza od przodu auta na dole)- okazało się że pękła, bądź przepaliła się (tak mi powiedziano), została jakieś 5mm w środku głowicy, więc z zewnątrz jej nie złapię.
Napunktowałem, zacząłem wiercić wiertłem 4mm, potem 5mm....... okazało się że wiertlo zeszło z kursu i zaczęło łapać głowicę..... znalazłem malutkie wiertło (2mm chyba) lekko jeszcze udało mi się rozwiercić szpilkę w środku, ale to prawie w miejscu gdzie kończy się szpilka a zaczyna blok silnika.
Co teraz zrobić ? ....... dodam że w połowie prac wziąłem wiertło widiowe i zacząłem kręcić w lewo---- szpilka obróciła się prawie o pół obrotu, potem już stanęło i nie drgnęło.
czy małym wiertłem próbować dalej naprostować dziurkę w szpilce?
Jutro kupię zestaw do "wykręcania zerwanych śrub" i będę próbować szczęścia dalej.
Jakieś pomysły?
Jak by nie patrząc szpilki powinny być wszystkie- podczas braku którejś wydmuchnie uszczelkę, więc robota poszła by w las.
Znalazłem nieszczelność między głowicą, a kolektorem wydechowym..... zakupiłem uszczelkę i zabrałem się za odkręcanie kolektora..... wszystkie nakrętki puściły-kilka wyszło ze szpilką, tylko brakowało jednej szpilki (pierwsza od przodu auta na dole)- okazało się że pękła, bądź przepaliła się (tak mi powiedziano), została jakieś 5mm w środku głowicy, więc z zewnątrz jej nie złapię.
Napunktowałem, zacząłem wiercić wiertłem 4mm, potem 5mm....... okazało się że wiertlo zeszło z kursu i zaczęło łapać głowicę..... znalazłem malutkie wiertło (2mm chyba) lekko jeszcze udało mi się rozwiercić szpilkę w środku, ale to prawie w miejscu gdzie kończy się szpilka a zaczyna blok silnika.
Co teraz zrobić ? ....... dodam że w połowie prac wziąłem wiertło widiowe i zacząłem kręcić w lewo---- szpilka obróciła się prawie o pół obrotu, potem już stanęło i nie drgnęło.
czy małym wiertłem próbować dalej naprostować dziurkę w szpilce?
Jutro kupię zestaw do "wykręcania zerwanych śrub" i będę próbować szczęścia dalej.
Jakieś pomysły?
Jak by nie patrząc szpilki powinny być wszystkie- podczas braku którejś wydmuchnie uszczelkę, więc robota poszła by w las.
te narzedzia co popularnie nazywaja sie wykretaki dobrze uzyc kiedy jest jeszcze sporo materialu wykrecanej sroby , a otwor jest w calosci w srobie. na pewno sie nie poddawaj, kup najlepsze wykretaki na jakie Cie stac , na pewno zadne ruskie ani chinskie , kup wurtha , jak ci pierdnie w srodku bedzie jeszcze wiekszy bigos.spenetruj jakas chemia. nie poddawaj sie.
[ Dodano: 2014-01-09, 18:03 ]
sroba wykrecana widiowym wiertlem pewnie spuchla gdyz bylo jej za malo i sie zdeformowala.
Ostatecznie zostanie zdjecie glowicy i mozna na drazarce sprawe zalatwic ale to juz koszta .
mozna tez rozwiercic i nagwintowac troche wieksze fi ale to juz zmota .
chyba powinienes jechac do fachowca....
[ Dodano: 2014-01-09, 18:03 ]
sroba wykrecana widiowym wiertlem pewnie spuchla gdyz bylo jej za malo i sie zdeformowala.
Ostatecznie zostanie zdjecie glowicy i mozna na drazarce sprawe zalatwic ale to juz koszta .
mozna tez rozwiercic i nagwintowac troche wieksze fi ale to juz zmota .
chyba powinienes jechac do fachowca....
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Są tulejki redukcyjne .Z doświadczenia powiem że lepsze od sprężynek.kmtaxi pisze:Jak będziesz musiał powiększyć otwór, to kup helikolę (specjalna sprężyna do wkręcania w większy gwint) i będzie profesjonalna naprawa.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Jak urwana sruba zaczela sie wykrecac i stanela, to jest dobry punkt aby zaczac "gimnastyke"
To co ja silnie zatrzymalo powinno byc do zauwazenia.
Ja kupilem kiedys komplet wiertel lewoskretnych i juz kilka razy mnie uratowaly w podobnej sytuacji.
W najgorszym przypadku ja bym przegwintowal glowice na wieksza srube, co wymaga rozwiercenie dziury w kolektorze, ale zazwyczaj jest dosc "miesa" na taka operacje.
Co do helicoil, to dzialaja one dobrze w aluminiowych dziurach, ale przy ponownym wykrecaniu lubia isc ze sruba i powodowac balagan.
Jak avan powiedzial - tulejki sa solidniejsze ale tez wymagaja wiekszego rozwiercania.
To co ja silnie zatrzymalo powinno byc do zauwazenia.
Ja kupilem kiedys komplet wiertel lewoskretnych i juz kilka razy mnie uratowaly w podobnej sytuacji.
W najgorszym przypadku ja bym przegwintowal glowice na wieksza srube, co wymaga rozwiercenie dziury w kolektorze, ale zazwyczaj jest dosc "miesa" na taka operacje.
Co do helicoil, to dzialaja one dobrze w aluminiowych dziurach, ale przy ponownym wykrecaniu lubia isc ze sruba i powodowac balagan.
Jak avan powiedzial - tulejki sa solidniejsze ale tez wymagaja wiekszego rozwiercania.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
To się nadaje do wykręcania śrub które wystają na zewnątrz . Ale do końca tez nie są takie złe, patent polega na prawidłowym rozwierceniu.
Jedyne jakie nigdy nie zawiodły
Polecam WURTH
Ostatnio zmieniony 9 sty 2014, o 22:38 przez avandgarde, łącznie zmieniany 2 razy.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Myślę, że kolega już zawalił robotę wiercąc otwór 4mm który mu zszedł w bok, rozwiercanie zawsze zaczynamy od najmniejszych możliwych wierteł i to najlepiej HSS-CO, bo te śruby od kolektora są twarde.
Jeżeli szpilka trochę się obróciła jest ok. Spróbowałbym wykretakiem delikatnie.
Jeżeli szpilka trochę się obróciła jest ok. Spróbowałbym wykretakiem delikatnie.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, o 17:25 przez fabek, łącznie zmieniany 1 raz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 09:07
- Lokalizacja: Podkarpacie
Sytuacja jest do uratowania. Bierzesz migomat i czarną - a najlepiej kilka - czyli nie ocynkowana śrubę 6mm i spawasz do tej urwanej szpilki. Później wykręcasz a jak się urwie spawasz kolejną ale mocniej
w końcu wykręcisz, bo głowica od spawania się nagrzeje i gwint zrobi się luźniejszy.
Wykrętaki to delikatnie mówiąc kupa, bo przy wkręcaniu wykrętak rozpęcznia materiał a ten jeszcze bardziej się zaciska. Tylko spawanie.
w końcu wykręcisz, bo głowica od spawania się nagrzeje i gwint zrobi się luźniejszy.
Wykrętaki to delikatnie mówiąc kupa, bo przy wkręcaniu wykrętak rozpęcznia materiał a ten jeszcze bardziej się zaciska. Tylko spawanie.
WDB2100171A162249
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Tak to prawda większość nie umie z nich korzystać . Spróbuj pożądnych to zobaczysz.Kozichwost pisze: Wykrętaki to delikatnie mówiąc kupa, bo przy wkręcaniu wykrętak rozpęcznia materiał a ten jeszcze bardziej się zaciska. Tylko spawanie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 gru 2013, o 21:47
- Lokalizacja: Włocławek
no więc kolejny dzień za mną.............
sprawa ma się następująco:
wiertłem 2mm wywierciłem idealnie w środku otworek (mimo że wiertło wcześniej zeszło z kursu)....... śrubka zaczęła obracać się o około 1/2 a 3/4 obrotu ...... wsadziłem wykrętak i delikatnie kręciłem (troszkę w lewo i prawo by rozruszać)... nic nie szło więcej niż 3/4 obrotu, czubek wykrętaka pękł i został w szpilce wszelakie próby wyjęcia tego czubka poszły w las..... rozwiercanie małym wiertłem ---- wszystkie się tępią lub łamią gdy zahaczają ten czubek..... więc w tej kwestii wywieszam białą flagę- siedzi tam na amen!
Ale jest dobra strona ...... otwór ma około 1cm głębokości- nagwintuję ten kawałek, a wkręconą szpilkę dodatkowo przykleję specjalnym klejem (z wyglądu przypomina poxipol, ale to typowy klej do różnych metalów, znoszący wysokie temperatury)- kleiłem nim w innych autach chłodnicę, wywalone korki odlewowe w bloku silnika, w byłem pracy skleiliśmy nim pęknięty (wysadzony od zamarzniętej wody) blok silnika (mercedes kaczka), więc spoiwo sprawdzone- na pewno już w tym miejscu nie dokręcę nakrętki tak mocno..... ale ważne ze będzie trzymało i nie wydmuchnie uszczelki pod kolektorem.
Migomat- baaa jasne że bym przyspawał gdyby coś wystawało, a nie jak było w środku na 5mm nakrętka w jednej szpilce mi się ukręciła.... dużo odstawało, więc gazu w dłoń- podgrzanie i kombinerkami poszła bez oporów!
Tak więc dobrze nie jest- ale i źle też nie- będzie działać i sprawować swoją funkcję!
Głowicy nawet nie myślę by zdejmować! - widać że nigdy nic nie było robione pod "plastikowymi" osłonami i niech tak zostanie.
Pozdrawiam.
sprawa ma się następująco:
wiertłem 2mm wywierciłem idealnie w środku otworek (mimo że wiertło wcześniej zeszło z kursu)....... śrubka zaczęła obracać się o około 1/2 a 3/4 obrotu ...... wsadziłem wykrętak i delikatnie kręciłem (troszkę w lewo i prawo by rozruszać)... nic nie szło więcej niż 3/4 obrotu, czubek wykrętaka pękł i został w szpilce wszelakie próby wyjęcia tego czubka poszły w las..... rozwiercanie małym wiertłem ---- wszystkie się tępią lub łamią gdy zahaczają ten czubek..... więc w tej kwestii wywieszam białą flagę- siedzi tam na amen!
Ale jest dobra strona ...... otwór ma około 1cm głębokości- nagwintuję ten kawałek, a wkręconą szpilkę dodatkowo przykleję specjalnym klejem (z wyglądu przypomina poxipol, ale to typowy klej do różnych metalów, znoszący wysokie temperatury)- kleiłem nim w innych autach chłodnicę, wywalone korki odlewowe w bloku silnika, w byłem pracy skleiliśmy nim pęknięty (wysadzony od zamarzniętej wody) blok silnika (mercedes kaczka), więc spoiwo sprawdzone- na pewno już w tym miejscu nie dokręcę nakrętki tak mocno..... ale ważne ze będzie trzymało i nie wydmuchnie uszczelki pod kolektorem.
Migomat- baaa jasne że bym przyspawał gdyby coś wystawało, a nie jak było w środku na 5mm nakrętka w jednej szpilce mi się ukręciła.... dużo odstawało, więc gazu w dłoń- podgrzanie i kombinerkami poszła bez oporów!
Tak więc dobrze nie jest- ale i źle też nie- będzie działać i sprawować swoją funkcję!
Głowicy nawet nie myślę by zdejmować! - widać że nigdy nic nie było robione pod "plastikowymi" osłonami i niech tak zostanie.
Pozdrawiam.
Ja ciagle nie jestem w stanie zrozumiec jak sruba ktora obracala sie troche podczas wiercenia - potrafila sie tak zaczopowac ze urwala wykretak? Tak wielkie uszkodzenie gwintu powinno byc latwe do zauwazenia.
Teraz z ukreconyny wywiertakiem sprawa naprawde wyglada kiepsko.
Niech to bedzie porada dla innych. Przy uzywaniu wykretakow zawsze nalezy dowiedziec sie ich moment urywania i ustawiac klucz dynamometryczny na nie wiecej niz 70%.
Dotyczy to tak samo wykrecania swiec, zwlaszcza tych zarowych dlugosci olowka.
Jak dla mnie w obecnym stanie mozna zalozyc kolektor bez tej sruby, albo bawic sie w precyzyjne spawanie ktore zlapie wykretak.
Byc moze wkrecenie drugiej sruby na osiagalne 5 mm tez zadziala.
Glowica tak czy inaczej ma male szanse przetrwania.
Teraz z ukreconyny wywiertakiem sprawa naprawde wyglada kiepsko.
Niech to bedzie porada dla innych. Przy uzywaniu wykretakow zawsze nalezy dowiedziec sie ich moment urywania i ustawiac klucz dynamometryczny na nie wiecej niz 70%.
Dotyczy to tak samo wykrecania swiec, zwlaszcza tych zarowych dlugosci olowka.
Jak dla mnie w obecnym stanie mozna zalozyc kolektor bez tej sruby, albo bawic sie w precyzyjne spawanie ktore zlapie wykretak.
Byc moze wkrecenie drugiej sruby na osiagalne 5 mm tez zadziala.
Glowica tak czy inaczej ma male szanse przetrwania.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 gru 2013, o 21:47
- Lokalizacja: Włocławek
"Glowica tak czy inaczej ma male szanse przetrwania." tzn???
Dziś wszystko zrobiłem- wyszło znacznie lepiej niż myślałem!
jeszcze ciut udało mi się pogłębić otwór (około 1cm), nagwintowałem go na śrubę 6mm i wkręciłem ją na próbę- mocno trzyma! więc wkręciłem z dodatkiem kleju więc będzie nie do zerwania.
Wszystko złożone- jutro odpalanie i sprawdzanie szczelności- ale uszczelka nowa- wszystkie śruby trzymają jak należy równo dokręcane, więc nie ma mowy o błędzie.
Temat uważam za zamknięty.
Pozdrawiam:)
p.s.
wykrętaki nie zawsze zdadzą "egzamin" w głowicy- mogłem rozwiercać do samego końca-no trudno.
Dziś wszystko zrobiłem- wyszło znacznie lepiej niż myślałem!
jeszcze ciut udało mi się pogłębić otwór (około 1cm), nagwintowałem go na śrubę 6mm i wkręciłem ją na próbę- mocno trzyma! więc wkręciłem z dodatkiem kleju więc będzie nie do zerwania.
Wszystko złożone- jutro odpalanie i sprawdzanie szczelności- ale uszczelka nowa- wszystkie śruby trzymają jak należy równo dokręcane, więc nie ma mowy o błędzie.
Temat uważam za zamknięty.
Pozdrawiam:)
p.s.
wykrętaki nie zawsze zdadzą "egzamin" w głowicy- mogłem rozwiercać do samego końca-no trudno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości