Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
OK. Dzięki za pocieszające informacje.
Obawiam się że temat jest trudny. Nie wiem jak szukać używkę takiej gruszki? czy są jakieś oznaczenia lub symbole tej części by wg nich znaleźć taki dyferencjał.
A może wystarczyłby jakiś remont, hmm, tylko pytanie kto mi to zrobi?
Dyferencjał nie jest jeszcze aż tak bardzo hałaśliwy, ale bardziej go słychać tylko przy większych prędkościach.
Czy można nim jeszcze jakiś czas pojeździć, np. z 1000km zanim uda mi się kupić coś innego?
Obawiam się że temat jest trudny. Nie wiem jak szukać używkę takiej gruszki? czy są jakieś oznaczenia lub symbole tej części by wg nich znaleźć taki dyferencjał.
A może wystarczyłby jakiś remont, hmm, tylko pytanie kto mi to zrobi?
Dyferencjał nie jest jeszcze aż tak bardzo hałaśliwy, ale bardziej go słychać tylko przy większych prędkościach.
Czy można nim jeszcze jakiś czas pojeździć, np. z 1000km zanim uda mi się kupić coś innego?
Mercedes Benz W210 E200 2.0 Kompresor Elegance 2000r? LPG. Manual, Sedan.
WDB2100451B119999
WDB2100451B119999
OK. Dzięki za poradę, pewnie kiedyś kupię.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2017, o 15:10 przez albercik, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes Benz W210 E200 2.0 Kompresor Elegance 2000r? LPG. Manual, Sedan.
WDB2100451B119999
WDB2100451B119999
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Witam podepnę się do tematu, jaki olej do mojego MB vin w stopce, tylko proszę o konkret a nie wypisywanie ze temat rzeka itp. Z góry dzięki.
WDB2100171A649879 Engine 602982 12 031523
Gearbox 722613 00 854021
Gearbox 722613 00 854021
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Witam i "odgrzewam kotleta" po roku
Ponieważ czeka mnie w najbliższym miesiącu sprawdzenie wału napędowego (niekiedy – w momencie mocniejszego dodania gazu – słychać taki głuchy "puk") – prawdopodobnie wyrobiona / luźna podpora wału plus wymiana kompletu (za jedną robocizną) simmeringów i uszczelek przy dyfrze (lekkie pocenie na prawym tyle plus jedna pęknięta i jedna sparciała uszczelka), wypada też od razu wymienić w nim to "cóś" co tam jest na stosowne oleum.
Tak więc konkretne pytanie - norma 235.7 :
odsyłając jednocześnie do "Einsatz in Fahrzeugen/Aggregaten siehe Blatt 231.1 bzw. 231.2".
W spec. 231.2 ---> tutaj nic nie ma na temat 235.7
Natomiast w spec. 231.1 blatt 235.7 występuje tylko na str. 2 w tabeli "Personenkraftwagen Blßtter 235.0 bis 235.61"
i jest mu przyporządkowany "Ausgleichsgetriebe mit begrenztem Schlupf" lecz w SAE-Klasse 85W-90
Ktoś coś "kaman" ???
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit : 04 marzec 2017
Szukałem, czytałem i już wiem o co "kaman"
Przede wszystkim (na samym początku tego wątku) jest już wyjaśnione, że wspomniany przeze mnie 85W-90 jest olejem mineralnym, a 75W-85 to syntetyk.
Poza tym cytowany przeze mnie wcześniej zapis w MB-blatt pochodzi z Bevo sprzed ponad 10-laty :
231.0
1. Hypoidgetriebe‘le
Hypoidgetriebe‘le enthalten einen hohen EP-/AW-Additivanteil (Extreme Pressure/Antiwear) und ein hochviskoses Grund‘l, um beim Zahneingriff der Hypoidrßder (Misch- und Grenzreibungsverhßltnisse) Fressen zu verhindern und einen hohen Verschlei˚schutz zu gewßhrleisten. Die Dichtungsvertrßglichkeit mit Radialwellendichtringen ist bei solch hohen Additivkonzentrationen kritisch zu betrachten, da bei Temperaturen ab 130 ∞C bis 140 ∞C die P.S. Additivtechnolgien thermisch instabil werden und zur Verschlammung des Hypoid‘ls fÂhren k‘nnen. Die daraus resultierenden Ablagerungen an Radialwellendichtringen fÂhren dann in der Regel zur thermischen eberlastung und dies wiederum zu Undichtigkeiten an diesem Bauteil. Die Zahneingriffsverhßltnisse der Hypoidrßder resultieren in
einem hohen Gleitanteil und einem geringen hydrodynamischen Anteil des sich miteinander im Zahneingriff befindlichen Ritzel und Tellerrades. Aufgrund der hohen tribologischen Beanspruchung gegenÂber adhßsivem Verschlei˚ (Fressen) und Pittingbildung muss die Leistungsfßhigkeit der Hypoidgetriebe‘le
gegenÂber diesen Verschlei˚arten besonders ausgeprßgt sein. Die Formulierung der Tle wird deshalb durch eine hohe Konzentration an EP-/AW-Additiven und einem hochviskosen Grund‘l bestimmt. Alternative Tle, z. B. Motoren‘le, sind bei diesen Antrieben nicht einsetzbar. Der Leistungsnachweis, dass ein Tl die Anforderungen der Daimler AG erfÂllt, erfolgt durch werksinterne Tests. Die Hypoidgetriebe‘le mÂssen jedoch mindestens der US Militßrspezifikation MIL-L-2105 B/C/D entsprechen und in die Qualitßtsstufe nach API (American Institute of Petroleum) GL-5 eingestuft sein.
1.1 Viskositßtsanforderungen
Das Kßlteflie˚verhalten ist nur fÂr SAE 75W-, 85W-...Tle festgelegt. Hier gelten die Grenzwerte nach SAE J 306 c,
wonach die dynamische Viskositßt max. 150.000 mPas bei $40 ∞C fÂr 75W-Tle und bei $12 ∞C fÂr 85W-Tle betragen darf. Der Polymergehalt ist aufgrund der Tendenz zur Ablagerungsbildung im Getriebe eingeschrßnkt auf max. 1 Gew.-% fÂr Pourpoint>Erniedriger. Polymere als VI-Verbesserer zur Aufdickung niedrigviskoser Grund‘le sind nicht zugelassen. Die kinematische Viskositßt bei 100 ∞C muss mindestens 16,5 mm≤/s betragen.
Natomiast w aktualnym bevo jest już coś innego :
231.1
w tabeli "Personenkraftwagen Blätter 235.0 bis 235.74" na str. 1 blatt 235.7 występuje już w dwu pozycjach
"Hinterachse (Normalausgleich)" - tutaj są mu przyporządkowane SAE-Klasse 75W-85, 85W-90 i 90 oraz
"Ausgleichsgetriebe mit begrenztem Schlupf" - tutaj są mu przyporządkowane SAE-Klasse 75W-85 i 85W-90.
Natomiast wspominana też wcześniej przez dwu Kolegów SAE-Klasse 75W-140 (blatt 235.61) jest zalecana dla "Hinterachse mit AMG‑Ausgleichsgetriebesperre".
Tak więc wynika z tego iż - w przypadku mojej Gwiazdy - jedyną właściwą gęstością jest zalecana obecnie 75W-85.
Ponieważ czeka mnie w najbliższym miesiącu sprawdzenie wału napędowego (niekiedy – w momencie mocniejszego dodania gazu – słychać taki głuchy "puk") – prawdopodobnie wyrobiona / luźna podpora wału plus wymiana kompletu (za jedną robocizną) simmeringów i uszczelek przy dyfrze (lekkie pocenie na prawym tyle plus jedna pęknięta i jedna sparciała uszczelka), wypada też od razu wymienić w nim to "cóś" co tam jest na stosowne oleum.
Tak więc konkretne pytanie - norma 235.7 :
kacper28 pisze:W Twoim stosuje olej wg. specyfikacji 235.7, niemniej jednak sam niedawno zmieniałem olej w tylnym moście i zalałem go olejem CASTROL SYNTRAX Limited Slip 75W-140, który spełnia wymagania specyfikacji 235.61 i jest b.polecany do W210 na pewym niemieckim forum MB.
Aktualny Blatt 235.7 - "Hinterachsgetriebeöle (Spezifikation 235.7)" podaje gęstość FE 75W-85qoompel pisze:Kucza, z tego co wiem, to z powodzeniem można lać do każdego mostu 85W90, norma 235.7:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html
odsyłając jednocześnie do "Einsatz in Fahrzeugen/Aggregaten siehe Blatt 231.1 bzw. 231.2".
W spec. 231.2 ---> tutaj nic nie ma na temat 235.7
Natomiast w spec. 231.1 blatt 235.7 występuje tylko na str. 2 w tabeli "Personenkraftwagen Blßtter 235.0 bis 235.61"
i jest mu przyporządkowany "Ausgleichsgetriebe mit begrenztem Schlupf" lecz w SAE-Klasse 85W-90
Ktoś coś "kaman" ???
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit : 04 marzec 2017
Szukałem, czytałem i już wiem o co "kaman"
Przede wszystkim (na samym początku tego wątku) jest już wyjaśnione, że wspomniany przeze mnie 85W-90 jest olejem mineralnym, a 75W-85 to syntetyk.
Poza tym cytowany przeze mnie wcześniej zapis w MB-blatt pochodzi z Bevo sprzed ponad 10-laty :
231.0
1. Hypoidgetriebe‘le
Hypoidgetriebe‘le enthalten einen hohen EP-/AW-Additivanteil (Extreme Pressure/Antiwear) und ein hochviskoses Grund‘l, um beim Zahneingriff der Hypoidrßder (Misch- und Grenzreibungsverhßltnisse) Fressen zu verhindern und einen hohen Verschlei˚schutz zu gewßhrleisten. Die Dichtungsvertrßglichkeit mit Radialwellendichtringen ist bei solch hohen Additivkonzentrationen kritisch zu betrachten, da bei Temperaturen ab 130 ∞C bis 140 ∞C die P.S. Additivtechnolgien thermisch instabil werden und zur Verschlammung des Hypoid‘ls fÂhren k‘nnen. Die daraus resultierenden Ablagerungen an Radialwellendichtringen fÂhren dann in der Regel zur thermischen eberlastung und dies wiederum zu Undichtigkeiten an diesem Bauteil. Die Zahneingriffsverhßltnisse der Hypoidrßder resultieren in
einem hohen Gleitanteil und einem geringen hydrodynamischen Anteil des sich miteinander im Zahneingriff befindlichen Ritzel und Tellerrades. Aufgrund der hohen tribologischen Beanspruchung gegenÂber adhßsivem Verschlei˚ (Fressen) und Pittingbildung muss die Leistungsfßhigkeit der Hypoidgetriebe‘le
gegenÂber diesen Verschlei˚arten besonders ausgeprßgt sein. Die Formulierung der Tle wird deshalb durch eine hohe Konzentration an EP-/AW-Additiven und einem hochviskosen Grund‘l bestimmt. Alternative Tle, z. B. Motoren‘le, sind bei diesen Antrieben nicht einsetzbar. Der Leistungsnachweis, dass ein Tl die Anforderungen der Daimler AG erfÂllt, erfolgt durch werksinterne Tests. Die Hypoidgetriebe‘le mÂssen jedoch mindestens der US Militßrspezifikation MIL-L-2105 B/C/D entsprechen und in die Qualitßtsstufe nach API (American Institute of Petroleum) GL-5 eingestuft sein.
1.1 Viskositßtsanforderungen
Das Kßlteflie˚verhalten ist nur fÂr SAE 75W-, 85W-...Tle festgelegt. Hier gelten die Grenzwerte nach SAE J 306 c,
wonach die dynamische Viskositßt max. 150.000 mPas bei $40 ∞C fÂr 75W-Tle und bei $12 ∞C fÂr 85W-Tle betragen darf. Der Polymergehalt ist aufgrund der Tendenz zur Ablagerungsbildung im Getriebe eingeschrßnkt auf max. 1 Gew.-% fÂr Pourpoint>Erniedriger. Polymere als VI-Verbesserer zur Aufdickung niedrigviskoser Grund‘le sind nicht zugelassen. Die kinematische Viskositßt bei 100 ∞C muss mindestens 16,5 mm≤/s betragen.
Natomiast w aktualnym bevo jest już coś innego :
231.1
w tabeli "Personenkraftwagen Blätter 235.0 bis 235.74" na str. 1 blatt 235.7 występuje już w dwu pozycjach
"Hinterachse (Normalausgleich)" - tutaj są mu przyporządkowane SAE-Klasse 75W-85, 85W-90 i 90 oraz
"Ausgleichsgetriebe mit begrenztem Schlupf" - tutaj są mu przyporządkowane SAE-Klasse 75W-85 i 85W-90.
Natomiast wspominana też wcześniej przez dwu Kolegów SAE-Klasse 75W-140 (blatt 235.61) jest zalecana dla "Hinterachse mit AMG‑Ausgleichsgetriebesperre".
Tak więc wynika z tego iż - w przypadku mojej Gwiazdy - jedyną właściwą gęstością jest zalecana obecnie 75W-85.
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 kwie 2017, o 18:31
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Witajcie
Jaki olej i ile mam kupic do mojego e430 99 s210 .
Podaj vin VIN: WDB2102701A833435
Dziękuje z góry
Jaki olej i ile mam kupic do mojego e430 99 s210 .
Podaj vin VIN: WDB2102701A833435
Dziękuje z góry
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Witam.Jaki olej do skrzyni 6 biegów i mostu w 2.0 kompressor kombi lift 2000 r.WDB2102481B240316
Classic C 180 WDB2020181A315527 sprzedany, w210 avandgarde 2.2 cdi automat WDB2100071A797624 sprzedany,w210 E200 Kompressor WDB2102481B240316
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
To i ja się podepnę z pytaniem - jaki olej kupić i ile go kupić do mostu i skrzyni manualnej - VIN w podpisie
WDB2102061X077003
WDB2102061X077003
„Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach”
Mercedes-Benz S210 E220 CDI 2002r. (VIN: WDB2102061X077003)
Mercedes-Benz S210 E220 CDI 2002r. (VIN: WDB2102061X077003)
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Skrzynia 1,5 litra blatt 235.10 : https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 10_de.htmlKanapix pisze:To i ja się podepnę z pytaniem - jaki olej kupić i ile go kupić do mostu i skrzyni manualnej - VIN w podpisie
WDB2102061X077003
Dyfer 1,1 litra blatt 237.70 : https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_de.html
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Wielkie dzięki
„Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach”
Mercedes-Benz S210 E220 CDI 2002r. (VIN: WDB2102061X077003)
Mercedes-Benz S210 E220 CDI 2002r. (VIN: WDB2102061X077003)
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Też chciałbym zaczerpnąć informacji na temat oleju (jaki i ile) do mojej gwiazdy.
Pewnie nikt tego od nowości nie robił i myślę że profilaktycznie przyda się taka wymiana.
Vin w stopce.
Pozdrawiam.
Pewnie nikt tego od nowości nie robił i myślę że profilaktycznie przyda się taka wymiana.
Vin w stopce.
Pozdrawiam.
S210 2.9TD ASB - WDB2102171A571073
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Ten sam co u Kolegi wyżej.
Dyfer 1,1 litra blatt 237.70 : https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_de.html
Dyfer 1,1 litra blatt 237.70 : https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_de.html
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Witajcie
Jaki olej i ile wchodzi do "mostu" S210 3.2 V6 benzyna 1998r automat ?
Jaki olej i ile wchodzi do "mostu" S210 3.2 V6 benzyna 1998r automat ?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2018, o 15:12 przez Greq, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 3.2 V6 1998r automat
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU
Proszę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości