Trzęsie budą podczas przyśpieszania
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Trzęsie budą podczas przyśpieszania
Witam
Trzeci Okular kupiony, większośc już zrobiona z rzeczy po kupnie. Został już tylko drązek kierowniczy L na ,,po weekendzie``
Małe pytanie odnośnie padaczki w samochodzie. Wczoraj podczas przyspieszania przy predkości powyzej 100 km/h zaczęło trząść całą budą, deska rozdzielcza prawie wyskoczyła z mocowań. Trzęsło nieziemsko. :shock: Po odpuszczeniu gazu wrociło do normy. Po kolejnym wciśnieciu gazu znow cholernie trzesie (az lusterka latają). Odpuściłem do 90 km/h, znow gaz i spokój. do 200 km/h bylo ok. Znów zwolniłem, noga w podłogę i znów delirka!!! Przy mniejszych predkosciach jest ok. Chociaż jak widać i przy wyższych jest to nieregularne.
Jakieś pomysły?
Poduszka pod skrzynia, olej w skrzyni wymienione.
Pozdrawiam
Trzeci Okular kupiony, większośc już zrobiona z rzeczy po kupnie. Został już tylko drązek kierowniczy L na ,,po weekendzie``
Małe pytanie odnośnie padaczki w samochodzie. Wczoraj podczas przyspieszania przy predkości powyzej 100 km/h zaczęło trząść całą budą, deska rozdzielcza prawie wyskoczyła z mocowań. Trzęsło nieziemsko. :shock: Po odpuszczeniu gazu wrociło do normy. Po kolejnym wciśnieciu gazu znow cholernie trzesie (az lusterka latają). Odpuściłem do 90 km/h, znow gaz i spokój. do 200 km/h bylo ok. Znów zwolniłem, noga w podłogę i znów delirka!!! Przy mniejszych predkosciach jest ok. Chociaż jak widać i przy wyższych jest to nieregularne.
Jakieś pomysły?
Poduszka pod skrzynia, olej w skrzyni wymienione.
Pozdrawiam
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Niestety dzisiaj nie udało mi sie sprawdzic kół ale podjade w poniedzialek. nie wydaje mi się jednak żeby niewyważona/krzywa felga powodowała takie wibracje tylko podczas przyspieszania a po puszczeniu gazu nie.
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
o tym właśnie mówie.. sprawdź wał,most,skrzynie czyli wszystko co jest "naprężone" podczas przyśpieszania.Ni był czasem uderzony w tył ? :lol:pawel85 pisze:Niestety dzisiaj nie udało mi sie sprawdzic kół ale podjade w poniedzialek. nie wydaje mi się jednak żeby niewyważona/krzywa felga powodowała takie wibracje tylko podczas przyspieszania a po puszczeniu gazu nie.
W tym sęk że tył napewno bezwypadek, była zmieniona tylko prawa lampa z przodu więc bez stresu. Nawet szyby są wszystkie w oryginale :mrgreen:o tym właśnie mówie.. sprawdź wał,most,skrzynie czyli wszystko co jest "naprężone" podczas przyśpieszania.Ni był czasem uderzony w tył ? :lol:
dzieki TONI za sugestię, po weekendzie zaprzyjaźnie sie z kanałem i poszukam. Moze jakiś łącznik zdechł albo podpora wału??
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Podpora wału lub tulejka w wale od strony skrzyni.Ponieważ jak napisałeś jest to nie zawsze
stawiam na tulejkę.Niestety do jej sprawdzenia lub wymiany wał trzeba zdjąć.Walczyłem z takim "zakalcem" przez 2 dni, bo ręką tego luzu nie wyczujesz.
stawiam na tulejkę.Niestety do jej sprawdzenia lub wymiany wał trzeba zdjąć.Walczyłem z takim "zakalcem" przez 2 dni, bo ręką tego luzu nie wyczujesz.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Mam małą prośbę - masz może rysunek(schemat) z tą tulejką i przeniesieniem napędu, ewentualnie nr. tej tulejki.noc pisze:Podpora wału lub tulejka w wale od strony skrzyni.Ponieważ jak napisałeś jest to nie zawsze
stawiam na tulejkę.Niestety do jej sprawdzenia lub wymiany wał trzeba zdjąć.Walczyłem z takim "zakalcem" przez 2 dni, bo ręką tego luzu nie wyczujesz.
w ramach podzięki pójdę za Ciebie z pielgrzymką na Jasną Górę :mrgreen:
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Re: Trzęsie budą podczas przyśpieszania
Kilka lat i samochodów później....
Ta sama historia w 4.3 4matic.
Podpora wału nowa, obie tuleje na wale o których pisał noc nowe z Lemfordera.
Nowy olej w Asb (wyleciało wszystko bo jest korek w skrzyni).
Samochód wpada w rezonans tak bardzo że fotele i roleta szyberdachu chcą wyskoczyć...
Kłopot ten sam co poprzednio - raz jest wszystko ok a innym razem jw.
Diagnoza niewyważonych/krzywych kół odpada - trzęsło by cały czas.
Problem jeśli się pojawia, występuje od ok. 50 km/h w górę i nie maleje ze wzrostem prędkości - wręcz przeciwnie. Odpuszczenie gazu niie powoduje zmniejszenia objawów.
Help!
Ta sama historia w 4.3 4matic.
Podpora wału nowa, obie tuleje na wale o których pisał noc nowe z Lemfordera.
Nowy olej w Asb (wyleciało wszystko bo jest korek w skrzyni).
Samochód wpada w rezonans tak bardzo że fotele i roleta szyberdachu chcą wyskoczyć...
Kłopot ten sam co poprzednio - raz jest wszystko ok a innym razem jw.
Diagnoza niewyważonych/krzywych kół odpada - trzęsło by cały czas.
Problem jeśli się pojawia, występuje od ok. 50 km/h w górę i nie maleje ze wzrostem prędkości - wręcz przeciwnie. Odpuszczenie gazu niie powoduje zmniejszenia objawów.
Help!
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Re: Trzęsie budą podczas przyśpieszania
Miałem ten objaw, wibracje pojawiały się raz a innym razem nie. Okazało się, że nie tylko była to kwestia wyważenia kół (owszem, były źle wyważone i jedna felga krzywa, ale ich naprawa zmniejszyła tylko występowanie objawu, ale go nie zlikwidowała).
Otóż u mnie tylne koła dostawały wibracji które przenosiły się na całą budę bo miałem słabe amortyzatory. Po ich wymianie problem zniknął całkowicie. Co ciekawe, na badaniu technicznym wykazywały stan ok. Główny objaw to dość silne bujanie budą które się nie uspokajało od razu przy podmuchach wiatru (np. jak stałem na lewoskręcie a jakieś większe auto mnie minęło szybko prawą stroną - miałem uczucie jakbym był na statku).
Oczywiście wcześniej miałem sprawdzane całe zawieszenie, wał napędowy itd.
Wychodzi na to, że nie ważne jest źródło wibracji (wyważenie kół, elementy przeniesienia napędu czy nierówności drogi) - jeśli dochodzi do nich w odpowiedniej częstotliwości to przy słabych amortyzatorach całe auto wpada w rezonans. Przy sprawnych te wibracje są na tyle dobrze redukowane, że nie odczuwamy ich.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości