Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: Adrian_W210 »

Temat jak widzę powszechnie znany ale jednak każdy przypadek jest inny. Mam 320 CDI i zauważyłem, że traci moc tj. biegi zmienia przy ok. 2,2k obrotów a kręci się max. do 3k. Zwykle to się dzieje po ostrym skręcie w lewo, po szybkiej jeździe i zwolnieniu oraz przy dłuższej jednostajnej prędkości.

Byłem już podłączony do komputera u jednego z użytkowników forum. Wyskoczyło kilka błędów z czego najważniejsze to:
B1470 - regulacja ciśnienia doładowania
P0100 - wysokie napięcie na przepływomierzu
P0105 - czujnik ciśnienia
Hamulce:
C1200 - włącznik stopu lub włącznik świateł w szczególnych przypadkach; do wymiany czujnik i weryfikacja bezpieczników oraz włącznika świateł

Jest po wymianie filtra paliwa i powierza a dzisiaj wymieniłem przepływomierz (nowy, Pierburg) ale problem nadal występuje. W przyszłym tygodniu wymienię czujnik stopu i znowu pojadę podłączyć pod komputer.
W związku z tym szukam jakiejś porady co z tym zrobić i co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie. Z góry dziękuję.
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: hammond24 »

C1200 - włącznik stopu lub włącznik świateł w szczególnych przypadkach; do wymiany czujnik i weryfikacja bezpieczników oraz włącznika świateł

prawdopodobnie to
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: Adrian_W210 »

Powodem dla czego nie miał mocy była turbina. Po wyczyszczeniu geometrii a także EGR i kolektora jeździ w końcu jak należy.

Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka

Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: Adrian_W210 »

W piątek jechałem do Warszawy a wczoraj z powrotem i pojawił się problem z utratą mocy. Jak już wcześniej pisałem powodem była turbina a dokładniej zacinajaca się geometria. Jednak tym razem do 2k całkiem dobrze się zbierał ale nadal 2200 i wyższy bieg i powyżej 3k nie wchodził. Czy może to mieć zwiazek z tym, że pomimo uszczelnienia przewodów paliwowych oraz naprawy uszczelnienia jednego z wtryskow nadal faluja obroty (jakąś nieszczelnosc nadal występuje)? Chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł.

Dodam jeszcze, że po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy wszystko. Przepływomierz był zamontowany nowy w zeszłym roku. A problem pojawił się po szybkiej (110km/h) i jednostajnej jeździe. Dzisiaj sprawdzę czy problem się pojawia w ruchu miejskim).



Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka


Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: SuperBuster11 »

Sprawdź rury od intercoolera. Jak są nieszczelne to będą sprawiać problem.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: Adrian_W210 »

SuperBuster11 pisze:Sprawdź rury od intercoolera. Jak są nieszczelne to będą sprawiać problem.
Zauważyłem jakieś zapocenie na tej gruszce pod turbo, ale te węże obejrzę ;)

Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka

Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: SuperBuster11 »

Może olej przecieka, może to być powiazane z geometrą turbiny. Ale mogę się mylić :)
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: Adrian_W210 »

SuperBuster11 pisze:Może olej przecieka, może to być powiazane z geometrą turbiny. Ale mogę się mylić :)
Geometria była czysczona w tym roku, niedługo oddaje do mechanika na naprawę klimy to może zobaczy bo on robił tą turbine ;)

Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka

Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: SuperBuster11 »

Mnie też klima siadła 😭. Kompresor daje 5 bar, a powinien 15-16 bar.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

Post autor: Adrian_W210 »

Dwa dni próbowali uratować sprężarke ale nie przeżyła ;p

Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka

Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości