Silnik 300 TD bardzo ciężko zapala
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Silnik 300 TD bardzo ciężko zapala
Witam.Wiem że temat wydaje się juz nie raz poruszany ale szukajac na forum jednak nie znalazłem podobnego przypadku.Problem polega na tym że mój mercedes w210 3000TD bardzo ciężko zapala.Ale okoliczności są dziwne.Jeżeli zbiornik paliwa jest pełny lub jest powyżej połowy baku pali idealnie.Jeżeli spadnie tylko poniżej połowy ma trudności z zapaleniem.Szkodzi mu też w odpalaniu położenie.Jeżeli stoi silnikiem do góry tez nie chce normalnie zapalić Jeżeli silnikiem w dół pali normalnie.Wszystkie oringi wymieniłem w ASO Sosnowiec.Po wymianie sytuacja sie nic nie zmieniła.Jest dokładnie tak samo.W przewodach paliwowych są małe bąbelki ale jak pamiętam zawsze trochę ich było.Mam tego merca 7 lat.Jeżeli poziom paliwa nie spadnie dokładnie poniżej połowy wszystko jest idealnie.
Starszak.Mercedes W210 Kombi 300TD 1999
Starszak.Mercedes W210 Kombi 300TD 1999
Ostatnio zmieniony 6 paź 2012, o 11:08 przez starszak, łącznie zmieniany 1 raz.
Pompka paliwa(wstepna) do sprawdzenia??
(przywitaj sie, bo zjebke dostaniesz - witanie jest komunia do dalszej dyskusji)
(przywitaj sie, bo zjebke dostaniesz - witanie jest komunia do dalszej dyskusji)
- Załączniki
-
- pompka wstepna.png (81.74 KiB) Przejrzano 6942 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
starszak pisze:Wszystkie oringi wymieniłem w ASO Sosnowiec
Na pewno nie wszystkie.
A powietrze dalej jest w przewodach paliwowych. Po kolei: 1. Podgrzewacz paliwa, filtr wstępny paliwa, śruba filtra paliwa, Przewody przelewowe. Wszędzie możne być nieszczelność która powoduje, że paliwo się cofa do baku . Dlatego po dłuższym postoju paliwo ucieka z filtra do baku. W moim niema powietrza w paliwie.starszak pisze:Po wymianie sytuacja sie nic nie zmieniła
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Witam.Dzięki za pomoc.Coś marnie mi wychodzi to odpowiadanie.Pewnie znowu coś z tym przywitaniem pokręciłem Sorki .Już wcześniej coś napisałem ale nigdzie tego nie ma. .Pewnie macie rację że nie wszystkie oringi wymienili w ASO.Nie było nawet tak bardzo drogo a z tego co widze to jest trochę roboty.Ale do rzeczy.Niewiem gdzie jest ta pompa wstępna i jak ją sprawdzić. Nie wiem w dalszym ciągu dlaczego taki wpływ na zapalanie ma pozim w zbirniku paliwa.Byłoby to logiczne jakby zbiornik był mniej więcej na poziomie układu paliwowego.Ale przecież w kombi jest bardzo nisko i te parę centymetrów nie powinno mieć aż takiego wpływu.Moze jednak ma, nie będę sie tym dalej zajmował.Najważniejsze że w przewodach jest powietrze a ma go nie być.Jeszcze raz dzięk bardzo za pomoci z zaczynam żmudne poszukiwania.Pozdrawiam
Popatrz na linie paliwowa; przewod nr.4 i nr1 ida do pompki wstepnej(ssaco-tloczacej) - moze byc w niej zaworek uszkodzony itp..,
[ Dodano: 2012-10-11, 12:31 ]
Dodam ze, te dwa czarne przewody to zasilanie i powrot. Ten z boku czarny idacy do podgrzewacza i z niego juz nr 5 do filterka wstepnego; to zasilanie , zas srodkowy czarny to powrot. Moze warto sprawdzic droznosc zasilania??
[ Dodano: 2012-10-12, 02:10 ]
...,a moze odpowietrzanie baku nie dziala(bo mowisz o problemach wraz z ubywaniem paliwa)
(jak wystapi problem pojezdzij ze zdjetym korkiem itp..,itd..)
[ Dodano: 2012-10-11, 12:31 ]
Dodam ze, te dwa czarne przewody to zasilanie i powrot. Ten z boku czarny idacy do podgrzewacza i z niego juz nr 5 do filterka wstepnego; to zasilanie , zas srodkowy czarny to powrot. Moze warto sprawdzic droznosc zasilania??
[ Dodano: 2012-10-12, 02:10 ]
...,a moze odpowietrzanie baku nie dziala(bo mowisz o problemach wraz z ubywaniem paliwa)
(jak wystapi problem pojezdzij ze zdjetym korkiem itp..,itd..)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Podepnę się pod temat.Z dnia na dzień wystąpił dziwny problem.Auto paliło na pół obrotu ale któregoś dnia kręcił z 6-7 obrotów tak jakby się paliwo cofnęło do zbiornika.Potem im dłużej stoi tym więcej się musi pokręcić,czyli objawy "cofki".Pomyślałem że ponaciskam pedał przyspieszenia podczas grzania,i co dziwne po 4-5 pompnięciach,motor zaskakuje od razu.Teraz moje pytanie,czy jest jakiś elektrozawór który puszcza paliwo do cylindrów,albo czy pompka wstępna podaje paliwo bez kręcenia silnikiem,czy wymieniać po kolei oringi na drodze paliwa?
W210 E300D
W124 250D x2 ex
w124 200D x2 ex
w124 300D x3 ex
w124 300E ex
Teraz GSM i Iphone serwis.504 983 904
W124 250D x2 ex
w124 200D x2 ex
w124 300D x3 ex
w124 300E ex
Teraz GSM i Iphone serwis.504 983 904
Jeżeli ciężko odpala to do sprawdzenia:
- filtr siatkowy w baku
- filtr siatkowy wstępny
- filr paliwa
Omiń podgrzewacz paliwa, on też bywa winowajcą, nie chcę zagłębiać się w szczegóły ale jego konstrukcja jest tak durna, że praktycznie u wszystkich prędzej czy później padnie.
- filtr siatkowy w baku
- filtr siatkowy wstępny
- filr paliwa
Omiń podgrzewacz paliwa, on też bywa winowajcą, nie chcę zagłębiać się w szczegóły ale jego konstrukcja jest tak durna, że praktycznie u wszystkich prędzej czy później padnie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bobak50, Jak postoi to w przewodzie nr 2 ( na rysunku powyżej ) jest powietrze?
Uwaga ogólna do problemu z zapowietrzaniem silników 300 TD. Cofka paliwa zdarza się wtedy jak jest mniej niż pół zbiornika. Przy pełnym zbiorniku paliwo się nie cofnie.
Uwaga ogólna do problemu z zapowietrzaniem silników 300 TD. Cofka paliwa zdarza się wtedy jak jest mniej niż pół zbiornika. Przy pełnym zbiorniku paliwo się nie cofnie.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Kilka dni sprawdzania i co?Powietrza nie był w przewodach nigdzie.Nagle zaczął klepać wtrysk,potem drugi,silnik zaczął palić na 5 cylindrów,dopiero po dodaniu gazu palił na 6.Popuszczałem delikatnie każdy wtrysk żeby zlokalizować które są winne.Zlokalizowałem 2.Przymierzałem się do wymiany,ale wczoraj rano zobaczyłem parcha,purchel,rdzę,korozję na tylnym błotniku.No to myślę odrdzewię dziada zanim zgnije.Na półce w garażu stoją różne preparaty,w tym odrdzewiacz.Szukam,szukam,nie ma,ale jest butla z depresatorem do paliwa którą zużyłem tydzień temu...Kulki mi się w mózgu obiły o siebie i zrozumiałem.Nie wlałem depresatora do zbiornika tylko odrdzewiacz...cała butelkę....NIe chcę wiedzieć co się tam działo w zbiorniku i po drodze paliwa.Natychmiast wlałem do zbiornika wszystkie dodatki do paliwa jakie mieli w sklepie,plus do pełna najlepszego ON,i co?Silnik pali już na półtora obrotu na wszystkie cylindry jest co raz ciszej wtryski juz nie klepiąMam tylko nadzieję że nie ma jakichś nieodwracalnych zmian w motorze ani u mnie w głowie.Wniosek;czytać etykiety na butelkach,nawet tych najbardziej pewnych i znanych stojących obok siebie.Amen.
W210 E300D
W124 250D x2 ex
w124 200D x2 ex
w124 300D x3 ex
w124 300E ex
Teraz GSM i Iphone serwis.504 983 904
W124 250D x2 ex
w124 200D x2 ex
w124 300D x3 ex
w124 300E ex
Teraz GSM i Iphone serwis.504 983 904
Niestety - ale dobra nauczka dla każdego, a dużo nie trzeba, słabe światło w garażu plus dwie podobne buteleczki obok siebie plus mało czasu i dużo na głowie...fabek pisze:mistrzostwo świata. dobrze, że od razu rozcieńczyłeś roztwór tankując do pełna.bobak50 pisze:Nie wlałem depresatora do zbiornika tylko odrdzewiacz...cała butelkę.
Mam nadzieje że wszystko będzie ok. Poza tym odrdzewiłeś cały układ , dla pewności jak wyjeździsz zbiornik do połowy znowu zalej czymś lepszym do pełna, Ultimate itp..
Pranie tapicerki / polerka / kosmetyka
693-937-600 Łańcut / Rzeszów / okolice
693-937-600 Łańcut / Rzeszów / okolice
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości