Rozwiązanie problemu twardej zmiany biegów asb
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Rozwiązanie problemu twardej zmiany biegów asb
No i jak wielu borykajac sie z problemem dziwnego poszarpywania przy zmianie biegów (a moze twardej zmiany biegów ) udałem sie do serwisu boscha a potem mb
diagnoza brzmi niedomagania układu elektronicznego sterowania skrzynią czyli zawory nie wiadomo które, nieodpowiednie cisnienie w lini, - na szczescie uszkodzen mechanicznych nie stwierdzono
szacowany koszt naprawy 1500 zł oczywiscie po rozebraniu moze wyjsc cos jeszcze ale pociesza mnie fakt ze mechanicznych uszkodzen na 99% brak
gorsza informacja
podobno 80% aut wypuszczonych z tą skrzynią boryka sie z padajacą elektroniką która zaczyna niedomagac w okolicach 200-250 tys przebiegu
( az wstyd sie przyznac ze sam sie przyczyniłem do tego nadstanem oleju ) i zawory szlak trafił
diagnoza brzmi niedomagania układu elektronicznego sterowania skrzynią czyli zawory nie wiadomo które, nieodpowiednie cisnienie w lini, - na szczescie uszkodzen mechanicznych nie stwierdzono
szacowany koszt naprawy 1500 zł oczywiscie po rozebraniu moze wyjsc cos jeszcze ale pociesza mnie fakt ze mechanicznych uszkodzen na 99% brak
gorsza informacja
podobno 80% aut wypuszczonych z tą skrzynią boryka sie z padajacą elektroniką która zaczyna niedomagac w okolicach 200-250 tys przebiegu
( az wstyd sie przyznac ze sam sie przyczyniłem do tego nadstanem oleju ) i zawory szlak trafił
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Należało by dodać że w większości przypadków winę za doprowadzenie do takiego stanu (twarda zmiana biegów) ponoszą sami użytkownicy . Obiegowa opinia że oleju w tym typie skrzyni się nie zmienia doprowadza właśnie do zniszczenia elementów płyty sterującej.
Usprawiedliwieniem jest fakt że takie zalecenia płynęły nawet z autoryzowanych serwisów , i nie dotyczy to tylko MB. Teraz panowie zacierają rączki , bo nie jeden klient płaci krocie za remont ASB , a rola serwisu to wymontowanie ASB i wysyłka kurierem do podwykonawcy , który specjalizuje się w takich naprawach . Kolejna sprawa to mnożący się pseudo fachowcy których radosna twórczość bardzo bije po kieszeni klientów , i owszem może za kilka lat nabędą doświadczenie ,ale kosztem naszej naiwności. Od wielu lat jeżdżę tylko autami z ASB , i wiem jedno , nawet tak prozaiczne czynności typu wymiana oleju warto zlecić komuś , kto posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie , dobierze odpowiedni olej , nie taki , który akurat stoi w magazynie .
Kolejna sprawa... ASB jako podzespół mechaniczny ma ograniczony żywot , a nasze gwiazdy mają już swoje lata i przebiegi , mam na myśli te rzeczywiste , nie te które widzimy na wyświetlaczu.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników ASB!
Usprawiedliwieniem jest fakt że takie zalecenia płynęły nawet z autoryzowanych serwisów , i nie dotyczy to tylko MB. Teraz panowie zacierają rączki , bo nie jeden klient płaci krocie za remont ASB , a rola serwisu to wymontowanie ASB i wysyłka kurierem do podwykonawcy , który specjalizuje się w takich naprawach . Kolejna sprawa to mnożący się pseudo fachowcy których radosna twórczość bardzo bije po kieszeni klientów , i owszem może za kilka lat nabędą doświadczenie ,ale kosztem naszej naiwności. Od wielu lat jeżdżę tylko autami z ASB , i wiem jedno , nawet tak prozaiczne czynności typu wymiana oleju warto zlecić komuś , kto posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie , dobierze odpowiedni olej , nie taki , który akurat stoi w magazynie .
Kolejna sprawa... ASB jako podzespół mechaniczny ma ograniczony żywot , a nasze gwiazdy mają już swoje lata i przebiegi , mam na myśli te rzeczywiste , nie te które widzimy na wyświetlaczu.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników ASB!
powiem tak ja mam mechanika i wymieniam olej ale kiedys miałem problem z biegami i mi 2 mechanik zaznajomiony ze mam za mało i lepiej dolac dla pewnosci pół litra a ze nie było bagnetu i sie sprawdziłem to to zrobiłem no i mam klops
na szczescie dzisejsza diagnoza przeszła pomyslnie przez jedna z 2 zaufanych mi osób a ze to pracownicy mb i wymine wykonaja sami jako osoby biegłe w temacie uda mi sie jednak zminimalizowac koszta
za duzo oleju zbyt duze cisnienie elektrozawory i czujniki po 5 tys zaczeły szwankowac i klops gotowy płyta sterująca zaczeła niedomagac
czyli czasami jest dobrze a czasami szrpnie
[ Dodano: 2009-04-07, 22:27 ]
no własnie ja mam zeczywisty 142 tys bo zwindykowałem dłóżnika a to był pierwszy własciciel i tu mnie boli ze 140 tys i klops
na szczescie dzisejsza diagnoza przeszła pomyslnie przez jedna z 2 zaufanych mi osób a ze to pracownicy mb i wymine wykonaja sami jako osoby biegłe w temacie uda mi sie jednak zminimalizowac koszta
za duzo oleju zbyt duze cisnienie elektrozawory i czujniki po 5 tys zaczeły szwankowac i klops gotowy płyta sterująca zaczeła niedomagac
czyli czasami jest dobrze a czasami szrpnie
[ Dodano: 2009-04-07, 22:27 ]
no własnie ja mam zeczywisty 142 tys bo zwindykowałem dłóżnika a to był pierwszy własciciel i tu mnie boli ze 140 tys i klops
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Witam, współczuję miałem bardzo podobny problem, wymieniłem olej na niewłaściwy, potem dalej zawierzyłem pseudo mechanikowi, który pozostawił mi ponad 1,5 litra oleju za dużo w skrzyni no i skończyło się podobną diagnozą. P.S. Mi udało się kupić używkę i całość z wymianą kosztowała mnie 4 tyś. Nie bardzo wieżę, że zmieścisz się w 1,5 w naprawie.
[ Dodano: 2009-04-08, 09:53 ]
Teraz podzielam w 100%. Uważam, że powinien to przeczytać każdy przyszły nabywca MB, szczęśliwy użytkownik no i w ogóle każdy !!!!
Co ciekawe w tym tygodniowy Auto Świecie jest duży artykuł o W210. I nawet tam piszą - wymieniać olej co 60 tysięcy w ASB !!!!
[ Dodano: 2009-04-08, 09:53 ]
roberts150 pisze:Należało by dodać że w większości przypadków winę za doprowadzenie do takiego stanu (twarda zmiana biegów) ponoszą sami użytkownicy . Obiegowa opinia że oleju w tym typie skrzyni się nie zmienia doprowadza właśnie do zniszczenia elementów płyty sterującej.
Usprawiedliwieniem jest fakt że takie zalecenia płynęły nawet z autoryzowanych serwisów , i nie dotyczy to tylko MB. Teraz panowie zacierają rączki , bo nie jeden klient płaci krocie za remont ASB , a rola serwisu to wymontowanie ASB i wysyłka kurierem do podwykonawcy , który specjalizuje się w takich naprawach . Kolejna sprawa to mnożący się pseudo fachowcy których radosna twórczość bardzo bije po kieszeni klientów , i owszem może za kilka lat nabędą doświadczenie ,ale kosztem naszej naiwności. Od wielu lat jeżdżę tylko autami z ASB , i wiem jedno , nawet tak prozaiczne czynności typu wymiana oleju warto zlecić komuś , kto posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie , dobierze odpowiedni olej , nie taki , który akurat stoi w magazynie .
Kolejna sprawa... ASB jako podzespół mechaniczny ma ograniczony żywot , a nasze gwiazdy mają już swoje lata i przebiegi , mam na myśli te rzeczywiste , nie te które widzimy na wyświetlaczu.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników ASB!
Teraz podzielam w 100%. Uważam, że powinien to przeczytać każdy przyszły nabywca MB, szczęśliwy użytkownik no i w ogóle każdy !!!!
Co ciekawe w tym tygodniowy Auto Świecie jest duży artykuł o W210. I nawet tam piszą - wymieniać olej co 60 tysięcy w ASB !!!!
Pozdrawiam.E 430.
no no powiedziałem padnięte sterowanie a nie mówiłem nic o kapitalce bo to wiem ze koszt
zedu 4-5 tys
u mnie oleju może z niecałe pół litra było za duzo
stąd napisałem ze po diagnozie elektronika padnięta na 80%
i te 1500 to koszt wymiany elektroniki a nie klamorów mechanicznych ;p
[ Dodano: 2009-04-08, 17:56 ]
hmmm poprawka ona nie szarpie tylko zdaza jej sie przełaczyc twardo bieg ale to tylko przy starcie spod swiateł zazwyczaj szybkim potem przy redukcjach i przejsciach nie czuc nic
[ Dodano: 2009-04-14, 23:33 ]
ja jestem po wymianie płynów ustrojowych w swoim 722,6
jest wielka poprawa juz sie nie boje na gaz nadepnac
tyle ze mój olej wytrzymał 45 tys
[ Dodano: 2009-04-14, 23:37 ]
czasem jeszcze zdazy sie wyczówalna zmiana biegów ale to juz przy pełnym bucie i bardzo zadko pod pedałem mozna poczuc na niskich obrotach prawie wcsale moze raz na 100
ale najpierw musze uzupełnic stan na powiedzmy prawie max
[ Dodano: 2009-04-24, 20:41 ]
no i to co sie niby poprawiło znowu uległo pogorszeniu
tak że dzisiaj auto staneło sobie w serwisie
Wymieniona płyta sterująca, zawór cisnienia lini itd
koszt 317 euro
własnie czekam na dostawe do domu
Podobno bangla jak nowe ufffff :mrgreen:
zedu 4-5 tys
u mnie oleju może z niecałe pół litra było za duzo
stąd napisałem ze po diagnozie elektronika padnięta na 80%
i te 1500 to koszt wymiany elektroniki a nie klamorów mechanicznych ;p
[ Dodano: 2009-04-08, 17:56 ]
hmmm poprawka ona nie szarpie tylko zdaza jej sie przełaczyc twardo bieg ale to tylko przy starcie spod swiateł zazwyczaj szybkim potem przy redukcjach i przejsciach nie czuc nic
[ Dodano: 2009-04-14, 23:33 ]
ja jestem po wymianie płynów ustrojowych w swoim 722,6
jest wielka poprawa juz sie nie boje na gaz nadepnac
tyle ze mój olej wytrzymał 45 tys
[ Dodano: 2009-04-14, 23:37 ]
czasem jeszcze zdazy sie wyczówalna zmiana biegów ale to juz przy pełnym bucie i bardzo zadko pod pedałem mozna poczuc na niskich obrotach prawie wcsale moze raz na 100
ale najpierw musze uzupełnic stan na powiedzmy prawie max
[ Dodano: 2009-04-24, 20:41 ]
no i to co sie niby poprawiło znowu uległo pogorszeniu
tak że dzisiaj auto staneło sobie w serwisie
Wymieniona płyta sterująca, zawór cisnienia lini itd
koszt 317 euro
własnie czekam na dostawe do domu
Podobno bangla jak nowe ufffff :mrgreen:
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości