nie odpala E 300TD 98r

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tomect
Posty: 7
Rejestracja: 30 gru 2009, o 23:51
Lokalizacja: warszawa

nie odpala E 300TD 98r

Post autor: tomect »

Witam od jakiegoś czasu moje auto zaczęło ciężko odpalać aż pewnego poranka przy mrozie ok -10stopni nie odpaliło w ogóle.

Auto próbowałem odpalić samo startem, wymieniłem filtr paliwa, auto odmarzło stojąc kilka dni w ciepłym garażu lecz to też nie pomogło. Objawy są takie że auto kręci a nie odpala.


Zaprowadziłem auto do warsztatu mechanik stwierdził że zapowietrza sie układ paliwowy więc wymieniłem wszystkie przewody przy pompie wraz z oringami, wymieniony został również zaworek przy pompie wtryskowej (koszt 600zł) + filtr który wymieniłem wcześniej. Auto zostało odpowietrzone luzując wpierw nakrętki od przewodów wtryskowych na pompie kiedy z pod nich zaczęła lecieć ropa zostały dokręcone , a odkręcone zostały nakrętki przy wtryskach ,z pod nich też leci ropa lecz auto nadal tylko kręci a nie odpala z rury wydechowej wydobywa sie dymek. we wszystkich przezroczystych przewodach przy pompie jest ropa i nie widać bąbli z powietrzem.
Sprawdzone zostały świece żarowe i 5 jest sprawnych tylko jedna nie grzeje bo nie można jej wymienić ale kiedyś też tak było i auto normalnie odpalało.

Mechanik twierdzi że jest za słabe ciśnienie na pompie wtryskowej i pewnie dlatego nie pali chodź nie chce mi sie w to wierzyć.

Powiedzcie czy w tym przypadku przyczyną może być czujnik położenia wału i czy taki występuje w mb e300 td 98r automat. Jeśli jest to gdzie on sie znajduje??

Czy przyczyną może być niesprawny immobiliser?? Po włożeniu kluczyka słychać że pod maską coś pyka i słychać też zaworek przy pompie który wymieniałem, nie migają kierunki ani nic z tych rzeczy.

Proszę o pomoc bo na dobrą sprawę auta już nie mogę uruchomić ponad tydzień ,a chce go zabrać od tego mechanika który chce mi wyciągać pompę.
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

ten silniczek ciężko ruszyc po zapowietrzeniu. Ale plak do ręki i przy dobrym aku powinien zalapac po kilkunastu sekundach krecenia (przed ponownym kreceniem daj odpocząć rozrusznikowi). Poza tym podejżewam że nie wymieniłes najważniejszego-uszczelek na nekcjach pompy, do tego trzeba zrywac kolektor dolotowy.
e300td
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

tomect, Powinieneś zacząć szukanie usterki od podpięcia samochodu do komputera i odczytania błędów. Jeżeli znajdziesz w błędach bład przepływomierza , to to jest przyczyna.
Silniki OM606 przy dodatnich temperaturach powietrza będą pracować bez przepływomierza, temeperatury ujemne powodują, że po dłuższym ( np całonocnym ) postoju silnik nie odpali. jak uda się go uruchomić to potem przez cały dzień pracuje.
W tym przypadku po dłuższym kręceniu rozrusznikiem ( ok 60 s )powoli będzie uruchamił kolejne cylindry i odpali.
Niepotrzebnie ładujesz kasę w rzeczy które nie usówaja przyczyny. Diagnostyka silnika to tylko 60 zł.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
tomect
Posty: 7
Rejestracja: 30 gru 2009, o 23:51
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect »

Ponoć mechanik podłączał go pod komputer, tyle że nie wiem jak dobry jest ten program którym on sie posługuje.

Podobno komputer pokazał błąd czujnika położenia wału lecz mechanik ten twierdzi że to auto nie posiada takiego czujnika. Skasował wszystkie błędy i teraz komputer już nic nie wyświetla .

rozrusznikiem kręciłem z 15 min z przerwami lecz auto nadal nie odpaliło.

wg mnie to jakis problem z elektryką bo pompa podaje rope na cylindry . z drugiej strony czy to możliwe żeby koputer czymś innym uniemozliwił odpalenie silnika niżeli odcieciem dawki paliwa??
e300 TURBO DIESEL AUTOMAT 98'
roberts150

Post autor: roberts150 »

Czy po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka świec żarowych ?
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

tomect pisze:Sprawdzone zostały świece żarowe i 5 jest sprawnych
Jak sprawdzałeś świece? Czy bezpiecznik na automacie sterującym świecami jest dobry?
Czy świece dostają napięcie?
tomect pisze:Witam od jakiegoś czasu moje auto zaczęło ciężko odpalać
Zrób taką próbę. Naładuj akumulator. następnie wykręć wtryskiwacze i zmierz ciśnienie w cylindrach.
Silnik OM606 naprawdę nie jest skomplikowany w obsłudze i naprawach.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
tomect
Posty: 7
Rejestracja: 30 gru 2009, o 23:51
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect »

roberts150 pisze:Czy po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka świec żarowych ?
tak po przekreceniu kluczyka pali sie kontrolka swiec

[ Dodano: 2010-01-01, 12:28 ]
Powiedzcie czy ten silnik ma gdzieś czujnik położenia wału??
w katalogu inter cars czujnik taki wystepuje zaś mechanik mówi że nie ma ten silnik czujnika połżenia wału.
e300 TURBO DIESEL AUTOMAT 98'
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Moja dobra rada.Chcesz naprawić i jeździć zmień warsztat.
Potrzebny Star Diagnosis, a tu jest czujnik:
Załączniki
W210 E300 TD czujnik położenia wału korbowego.jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
tomect
Posty: 7
Rejestracja: 30 gru 2009, o 23:51
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect »

jak sie do tego czujnika dostać?? czy trzeba cos demontować bo jakoś po otwarciu maski nie mogę go wypatrzeć??
e300 TURBO DIESEL AUTOMAT 98'
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

tomect pisze:jak sie do tego czujnika dostać?? czy trzeba cos demontować bo jakoś po otwarciu maski nie mogę go wypatrzeć??
Czujnik położenia wału,znajduje się na końcu silnika przy ścianie grodziowej.Widać go w miejscu połączenia silnika ze skrzynia biegów.
Otwórz maskę do stojącej pozycji i popatrz uważnie,na pewno go dostrzeżesz.Mocowany jest śrubą ampolową.
E 290 td,96r,classic
tomect
Posty: 7
Rejestracja: 30 gru 2009, o 23:51
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect »

jest to gdzieś w okolicach rozrusznika?? rozumiem ze nic nie trzeba demontować aby sie do niego dostać?? i wykręce go bez problemowo
e300 TURBO DIESEL AUTOMAT 98'
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Wyżej niż rozrusznik,prawie na środku obudowy skrzyni biegów.Bez problemu i bez demontażu czegokolwiek daje się on wymontować.
E 290 td,96r,classic
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Czy ja dobrze zrozumiałem? Wymieniłeś przewody wysokiego ciśnienia (metalowe)? Były jakieś wycieki na pompie? Przecież plastikowe przewody na których najczęściej łapie powietrze mają już założone oringi. Poza tym ,jak już wymieniać to wszystkie łącznie z oringiem przy pompie wtryskowej za zaworem odcięcia paliwa, filtrem wstępnym i przewodami między tym zaworem a pompą paliwa. Przejrzyj dokładnie jeszcze raz układ paliwowy pod kątem wycieków , pęcherzy powietrza itp. Bez SD to tak trochę po omacku.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
tomect
Posty: 7
Rejestracja: 30 gru 2009, o 23:51
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect »

metalowych przewodów nie wymieniałem tylko te wszystkie plastikowe przy pompie co są na szybko złączki z oringami, ten zaworek przykręcony do pompy tez wymieniony oraz filtr paliwa. Obecnie w żadnym przeźroczystym przewodzie nie ma pęcherzyków powietrza po odkręceniu nakrętek przy wtryskach widać że dochodzi do nich paliwo.

Dzisiaj juz mam auto u siebie w garażu .,wymieniłem również czujnik położenia wału lecz auto nie odpala nadal tylko kręci.
Sprawdziłem po swojemu (zwykłym przewodem) świece żarowe odpinając kostkę znajdującą sie na lewym nadkolu pod maską i dotykając jednym końcem plusa+ ,a drugim po kolei wtyczek w kostce żadna nie zaiskrzyła . Wynikało by z tego że żadna świeca nie grzeje . A mechanik twierdził że grzeją chodź pewnie nawet ich nie sprawdził.

Teraz mam pytanie czy w momencie kiedy w 300TD nie grzeje żadna świeca żarowa jest szansa aby uruchomić auto ??
e300 TURBO DIESEL AUTOMAT 98'
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Masz forumowicza NOC w wa-wie pod ręką a gdybasz i kasę pakujesz. Skontaktuj się z nim bo poł auta zdążysz wymienić.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 50 gości