Kompresor

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

19piter64
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2009, o 23:04
Lokalizacja: Katowice

Kompresor

Post autor: 19piter64 »

Witam, mam pytanie odnośnie kompresora w silnikach benzynowych. Czy kompresory działają na takiej samej zasadzie jak turbo sprężarki oraz jak wygląda sprawa z trwałością ?
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Kopresory sa zasilane z paska klinowego a turbina jest zasilana gazami wylotowymi silnika. Jesli turbina nie jest wlasciwie chlodzona to zdecydowanie szybciej pojdzie.

Wszystko zalezy od chlodzenia i smarowania.

Turbo zaczyna dzialac w pewnym zakresie ze wzgledu na to ze "czekasz" na moment kiedy jest odpowiednio duzo spalin ktore sa w stanie napedzic turbine. Kompresor dziala od poczatku zakresu RPM ale tworzy "pewne" obciazenie silnika.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

Jesli turbina nie jest wlasciwie chlodzona to zdecydowanie szybciej pojdzie.
przepraszam czym chlodzona jest turbina w MB?

[ Dodano: 2011-05-21, 22:24 ]
19piter64 pisze:Witam, mam pytanie odnośnie kompresora w silnikach benzynowych. Czy kompresory działają na takiej samej zasadzie jak turbo sprężarki oraz jak wygląda sprawa z trwałością ?
sprezarka jest niczym innym jak kompresorem srubowym, sama mechanika dwa przeciwbierzne rotory, praktycznie bezobslugowe, (mozna sprawdzic stan oleju - smarowane specjalnym olejem) jesli nic nie wpadnie do srodka to sa niezniszczalne. To klasyka doladowania bylo w czasach gdy nikt nie myslal o trubosprzezarkach :lol:
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

robo pisze:Jesli turbina nie jest wlasciwie chlodzona to zdecydowanie szybciej pojdzie.
przepraszam czym chlodzona jest turbina w MB?
@allias sie odrobine po prostu przejezyczyl - nie chodzilo mu o "chlodzenie" turbospreżarki, a raczj o jej prawidlowe "schładzanie" w ramach eksploatacji prawidlowej, po dluzszych jazdach :mrgreen:

a tak w ramach odpowiedzi na pytanie: chłodzona jest zapewne olejem, byc moze rowniez cieczą z układu chłodzenia silnika - choć akurat u siebie tego nie zauważylem...
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

seburaj pisze:
robo pisze:Jesli turbina nie jest wlasciwie chlodzona to zdecydowanie szybciej pojdzie.
przepraszam czym chlodzona jest turbina w MB?
@allias sie odrobine po prostu przejezyczyl - nie chodzilo mu o "chlodzenie" turbospreżarki, a raczj o jej prawidlowe "schładzanie" w ramach eksploatacji prawidlowej, po dluzszych jazdach :mrgreen:

a tak w ramach odpowiedzi na pytanie: chłodzona jest zapewne olejem, byc moze rowniez cieczą z układu chłodzenia silnika - choć akurat u siebie tego nie zauważylem...
pytanie bylo irioniczne :mrgreen: ostatnio zaszkokowala mnie turbina w silniku TSI VW ma chlodzenie ciecza..... :shock:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2011, o 21:57 przez robo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

a co to trubina ? :mrgreen: :lol:

chłodzenie cieczą to dosc popularne rozwiązanie
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

[quote="seburaj"]a co to trubina ? :mrgreen: :lol:

Jaka "trubina"........ :-/


chłodzenie cieczą to dosc popularne rozwiązanie

juz wypadam z obiegu i czasem takie rodzynki mnie zaskakuja...... :mrgreen:
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości