Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mati1991
Posty: 14
Rejestracja: 8 maja 2018, o 16:31

Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: mati1991 »

Witam, od sierpnia ubiegłego roku jestem posiadaczem W210 2.7 cdi 163km avantgarde z automatyczną skrzynią biegów. Powoli go dopieszczam wizualnie i mechanicznie,aktualnie jestem po naprawie poduszki silnika i przepływomierza. Wszystkie błędy skasowane i żadnych już nie wykazuje. Jednak mam jeden problem związany z obrotami silnika. Po odpaleniu są strasznie wysokie obroty bo czasami nawet ponad 1000, gdy zmienię z pozycji P na inną,to obroty się zmieniają,ale wciąż są za wysokie. Na rozgrzanym silniku również to występuję. Dodam, ze czasami odpale i jest normalnie. Chyba ma to jakiś związek z temperaturą bo w sierpniu ubiegłego roku był ten problem, przez zimę był spokój przez cały czas i obroty były normalne ( w pozycji P obroty lekko ponad 500), jak zrobiło się trochę cieplej znowu obroty na postoju wynoszą około 1000 (czasami mniej,czasami trochę więcej). Nie ma znaczenia czy klima jest włączona czy wyłączona. To pierwszy problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Drugi dotyczy wycieków/pocenia się. Zauważyłem, kilka miejsc delikatnie mokrych.Od lewej: Okolice odmy,wąż lekko również i okolice jakiegos czujnika w wężu od odmy. Od frontu pod pompą vacum i wysokiego ciśnienia. Pod EGR oraz w jego okolicach. Chciałbym się tym zająć i uszczelnić te miejsca. Uszczelnić odme (zestaw A6119970545, A6119970645), pompe vacum (A6119970745, A6689970145), uszczelka od pompy niskiego cisnienia (A0189971948), od wysokiego ciśnienia (A0129970745) oraz układ paliwowy (A6019970645 8 szt). Samej pompy na razie nie chce ruszać bo podobno zielone oringi przy pompie mogą pomóc. Jak już robić i zamawiać to wszystko więc pytanie czy czymś jeszcze mam się zająć? Chciałbym,żeby ktoś zerknął na to co mam wypisane i ocenił czy nic nie brakuje. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Opis opisem, ale zdjęcia mogłyby troszkę ułatwić odpowiedzi na pytania.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
mati1991
Posty: 14
Rejestracja: 8 maja 2018, o 16:31

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: mati1991 »

Zdjecia w załącznikach, dodatkowo link do galerii w pełnej rozdzielczości : https://tufotki.pl/LEYyj
Załączniki
20180510_120152.jpg
przewód od odmy i czujnik
przewód od odmy i czujnik
odma2
odma2
odma
odma
egr
egr
z bliska pod pompa vacum i okolice paliwowej
z bliska pod pompa vacum i okolice paliwowej
Od frontu, pompa vacum i okolice
Od frontu, pompa vacum i okolice
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: Piasek »

Jak dla mnie większość tych zapoceń to już sprawa wieku/przebiegu/wyeksploatowania jednostki napędowej. Proponował bym to umyć delikatną chemią i obserwować co się będzie działo po nowemu. Jak momentalnie pojawią się wycieki - trzeba będzie interweniować ale jak do takiego stanu doprowadzi się dopiero gdzieś za rok - szkoda zachodu. Za rok znowu umyjesz.
Jedyne czym bym się zainteresował to tą obudową wtyczki przepływki czy co to tam jest co to ją ktoś izolacją zaklajstrował.
mati1991
Posty: 14
Rejestracja: 8 maja 2018, o 16:31

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: mati1991 »

Dzieki za odpowiedź. Już jestem po tym zabiegu, jakiś miesiąc temu starałem się wymyć wszystkie te zabrudzone miejsca. Głównie skupiłem się na tym miejscu pod pompa vacum no i teraz widzimy jak to wyglada po miesiacu... Robić coś z tym czy dac sobie spokoj? Czytałem sporo i zrobiłem liste potrzebnych uszczelek/oringów w 1 poście. O czymś zapomniałem a moze a czegoś zrezygnować?
Co z tym problemem odnośnie obrotów? bo na tym mi głównie zależy. Dzisiaj go odpaliłem i było wszystko okej, wjechalem dosłownie z ulicy na podwórek i już obroty były wyższe...
Też już się zainteresowałem tą wtyczką od przepływki i oryginalna izolacja była lekko naruszona dlatego ktoś to poprawił taśmą.
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: Piasek »

Jeżeli po miesiącu to wymieniaj uszczelki.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Prócz uszczelek/oringów rozebrać dolot i zobaczyć ile tam jest oleju. Za dużo oleju w dolocie doprowadzi kiedyś do samozapłonu. Turbo i odma do sprawdzenia napewno.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Awatar użytkownika
korni8808
Posty: 184
Rejestracja: 17 kwie 2015, o 01:50
Lokalizacja: Jawor

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: korni8808 »

Pocący się wąż odmy można zaliczyć do "ten typ tak ma".
Samą odmę i Vacum polecam uszczelnić Reinzosilem. Jest skuteczny.
WDB2102701B094646
SD C4
mati1991
Posty: 14
Rejestracja: 8 maja 2018, o 16:31

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: mati1991 »

Dziękuję panowie za odpowiedzi i pomoc. Uszczelki zamówione, w tym tygodniu się tym zajmę i zobaczymy jakie będą efekty.
Priorytetem dla mnie były te obroty, bo trochę mnie to martwi i denerwuje. Przy niższych temperaturach był spokój, a teraz gdy jest cieplej znowu te wyższe obroty.. W pozycji "P" gdy odpalę od razu obroty 1000 czasami nawet trochę więcej, w pozycji "D" również obroty są wyższe. Czy za to jest odpowiedzialny jakiś czujnik? Na komputerze 0 błędów. Kluczowe jest to, że zimą jest ok a latem gdy temp wzrasta zaczyna się problem, więc ma to duży związek z temperaturą otoczenia. Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
lemur
Posty: 17
Rejestracja: 20 cze 2016, o 18:16

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: lemur »

A przepływomierz jaką temperaturę pokazuje?
mati1991
Posty: 14
Rejestracja: 8 maja 2018, o 16:31

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: mati1991 »

Witam. Sprawdziłem ten przepływomierz i na wstępie jest dziwna sprawa bo mechanik twierdzi, że powinien być inny przepływomierz (z żółtym oringiem). Po wpisaniu dokładnego modelu na stronie czesciauto24.pl również wyskakuje ten z żółtym oringiem.. Co o tym sądzicie? W załączniku mój obecny przepływomierz.
Załączniki
20180504_092303.jpg
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
Awatar użytkownika
korni8808
Posty: 184
Rejestracja: 17 kwie 2015, o 01:50
Lokalizacja: Jawor

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: korni8808 »

Dziwna ta przepływka.
OEM: A6110940048

Powinien wyglądać tak:
https://allegro.pl/listing?string=A6110 ... t-1-1-0501
WDB2102701B094646
SD C4
mati1991
Posty: 14
Rejestracja: 8 maja 2018, o 16:31

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: mati1991 »

Dzięki za szybką odpowiedź. Czyli do wymiany? Szukać używki czy nie bawić się i od razu nówka?
https://www.redmars.pl/product-pol-446- ... W-220.html
Ta będzie ok? Numery się zgadzają. Ale czy to oryginał?
Znalazłem taką używke niby pół roku ma.
https://www.olx.pl/oferta/przeplywomier ... 2c7b2b8ee2
Ostatnio zmieniony 16 maja 2018, o 11:51 przez mati1991, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
Awatar użytkownika
korni8808
Posty: 184
Rejestracja: 17 kwie 2015, o 01:50
Lokalizacja: Jawor

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: korni8808 »

Pierburg robi na 1. montaż więc najlepszy wybór.
W używki bym się nie bawił
WDB2102701B094646
SD C4
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

Post autor: Piasek »

Różnica ok 150zł - brałbym nówkę tym bardziej że ori
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości