Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

witaj,
noc ładnie odpowiedział

viewtopic.php?t=18907
oilseen
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2012, o 12:15
Lokalizacja: kalisz

Post autor: oilseen »

aż głupio że nie znalazłem tego sam. Podziękowania za podpowiedź.
WDB2102261B362882
AlexJ
Posty: 29
Rejestracja: 11 wrz 2009, o 01:19
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: AlexJ »

Witam
mam pytanie dotyczące W203, wiem że to inne forum i na forum poświęconym W203 pytałem ale staram się zebrać jak najwięcej informacji.
Zamierzam kupić W203 270 CDI, po odpaleniu zimnego silnika czysto, nie ma dymu dałem mu pochodzić parę minut i depnąłem go.
Pojawił się przy wyższych obrotach dym a z rury wyleciała czarna ciecz, stawiam że woda z sadzą bo nie oleista i nie czuć paliwem. Można to zobaczyć na filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=fKD-7Vw_ ... e=youtu.be

Prace silnika można posłuchać:
http://www.youtube.com/watch?v=VWHEB-lj ... e=youtu.be

Czy możecie mi powiedzieć czy to coś poważnego czy nie? samochód 2002rok i 300 tyś 270 CDI.
jeszcze nie właściciel okulara, ale zauroczony, póki co mam 190
Awatar użytkownika
karawar
Posty: 172
Rejestracja: 3 gru 2012, o 10:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: karawar »

Ja dzisiaj na krótkim odcinku deptałem pedał gazu do końca. Za mną byłą chmura czarnego dymu. Jak jeżdżę normalnie to nie ma żadnego dymu, chyba, że białego gdy jest zimno.

Słyszałem dzisiaj jaką anegdotę o dolaniu litra nafty do baku. Ponoć to czyści wtryski. Ale czy też w CDI?
E 320 CDI WDB2100261B101574
Obrazek
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Szukacie dzióry w całym myśląc że to wina motoru że kopci.... Ja wybebeszyłem tłumik końcowy i kopcenie ustało... od czasu do czasu dam mu po garach , puści dyma i mam spokój na jakiś czas.... W końcowym baniaku zbiera się sadza która przez te durne sitka nie jest w stanie wylecieć... nazbiera się nazbiera a jak depniesz to tak jakbyś w mąkę dmuchnoł. I ot całe kopcenie :)
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Post autor: zgred1628 »

Panowie czy przy padających wtryskach w MB Vaneo 170CDI to normalne, że ubywa trochę oleju?
Auto jakiś czas temu było podpięte pod komputer i mechanik powiedział, że dwa wtryski się zepsują, i tak się chyba stało, bo auto zaczęło dymić, straciło na mocy i ubyło trochę oleju.
Podejrzewałem, że to może wina turbo skoro oleju ubyło, ale sam nie wiem.
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

zrób test na przelewy (strzykawki) i wyeliminujesz ew. wtryski...
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Post autor: zgred1628 »

Mógłbyś dokładnej to opisać?
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Test przelewowy za wiele ci nie powie.
Objawami złych przelewów na ogół jest problem z zapalaniem
Dymienie, najczęściej jest spowodowane zużytymi końcówkami wtryskiwaczy, a to możesz zdiagnozować wyjmując wtrysk i na stół probierczy.
U mnie przy nadmiernym dymieniu opisywanym na forum, miałem dobre wartości korekcji wtrysków na SD, dobry test przelewowy, a po wyjęciu wtrysków i sprawdzeniu na stole wyszły padnięte końcówki.
Po wymianie końcówek inny samochód i zero dymku.
Złe wtryski nie mają nic wspólnego z ubytkiem oleju silnikowego.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Koledzy, jakiś czas temu przesiadłem się z 2,9 TD na 320 CDI. Jako że nie znam jeszcze na tyle tego motoru to mam zagadkę dla Was. Silniczek sobie puszczał bączki. Wyczyściłem EGR, kolektor dolotowy razem z klapkami oraz założyłem nową przepływkę którą dostałem za grosze. Auto już nie kopciło. Jednak gdy pojeździłem trochę po mieście, stojąc również w korkach, to po wyjechaniu na trasę podczas gwałtownego przyspieszania auto puściło sporą chmurę czarnego dymu. Myślę sobie: spoko, trochę sadzy mogło się nazbierać i teraz wypluło. Dla sprawdzenia wcisnąłem jeszcze parę razy kickdown i przy każdym przyspieszeniu dymu było coraz mniej aż do jego całkowitego braku. Teraz jednak miałem wyjazd w góry i spotkało mnie kilka ciekawostek. Przy każdym podjeździe pod górkę kopcił. Myślę sobie: znowu sadze się nazbierały. Wciskam pedał i puszcza bąka, trzymam pedał dalej wciśnięty i trochę kopci, puszczam pedał żeby zwolnić i znowu duży bąk. Myślę sobie: wtryski mają już jakieś 400 tyś, pewnie któreś już leją. No i tak jadę po tych górkach z tymi czarnymi obłoczkami za sobą. Lekkie przyspieszenie = trochę dymu, mocniejsze przyspieszenie z "doładowaniem" = duża chmura dymu. Po pokonaniu kolejnej górki stało się jednak coś niespodziewanego. Sterownik wyłączył turbinę. Nie był to tryb awaryjny. Auto przyspieszało słabiej bo bez doładowania, ale nie jechało tragicznie. Jednak zauważyłem za sobą absolutny brak dymu, nawet najmniejszego obłoczka. Nie zakopcił ani trochę, nawet gdy wcisnąłem pedał w podłogę i przyspieszałem pod górkę. Absolutny brak dymu za autem. Zjechałem na pobocze i zgasiłem auto. Po ponownym odpaleniu turbina oczywiście odzyskała już pełny zasięg, ruszam, przyspieszam i kopcenie powróciło, wyprzedzam i chmura czarno-brunatnego znowu za mną. Przejechałem kilka kilometrów zaliczając kolejne wzgórza i ponownie po którejś górce sterownik znowu zapewne stwierdził jakieś niedozwolone przeciążenie bo odłączył turbo. No i znowu dymienie całkowicie ustąpiło. Obojętnie jak mocno przyspieszam, obojętnie pod jak dużą górę podjeżdżam to kopcenia nie ma żadnego.
Turbina powinna odpadać bo kopciłoby na niebiesko. Wydech tak samo. Wtryski? wychodziłoby na to że leją tylko gdy turbina pracuje.
Jakieś pomysły?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Leszek304, jak napisze większość napisze, podepnij pod SD i zobacz błędy, bo tak to można zgadywać :) może być przepływomierz, nieszczelność w układzie dolotowym, ciężko stwierdzić :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Tak Aloiz, zgadza się, podepnę go pod kompa obowiązkowo :) tylko że błędy zapewne będą dotyczyły przyczyny odłączenia turbiny i zapewne będzie to związane z ciśnieniem w układzie. Ważniejszą zagadką jest to że gdy turbo pracuje normalnie to silnik kopci (ale na czarno) a gdy sterownik odłączy turbo to kopcenie zanika całkowicie :zdziwko: No chyba że w takim stanie awaryjnym wtryskiwacze otrzymują połowę dawki paliwa czego wynikiem byłby właśnie brak kopcenia :zdziwko: szukam właśnie tej zależności bo to będzie pomocne przy badaniu parametrów na kompie.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Leszek304, moim zdaniem sprawdź turbinę. U mnie w Sprinterze było to samo. Jak wjeżdżałem pod górę w mieście u siebie to za mną auta włączyła halogeny :D Na prostej bywało różnie. Wymieniłem turbinę na drugą, po regeneracji i kopcenie praktycznie ustało. Jeszcze delikatnie kopci, ale wiem, ze wtryski są już w stanie dopuszczającym :/ No i też komputer, bo może któryś czujnik miesza w tym :/
Co do wtrysków...dużo roboty nie ma żeby zrobić test przelewowy...zawsze to pewnośc dla Ciebie i plus dla silnika, bo lanie wtrysków nie wpływa dobrze na silnik :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Myślałem o turbinie i nawet regenerowałem turbo w poprzednim aucie, więc temat turbo trochę znam. Jednak tutaj nie pasuje mi kolor spalin. Turbina pchałaby olej silnikowy który spala się na niebiesko, natomiast ja mam dym czarno-brunatny, a więc niespalony olej napędowy. Wtryski mają już niecałe 400tyś, dużo pracowały jeżdżąc po mieście, więc podejrzenie moje padło właśnie na ich lanie. Zagadką stał się jedynie fakt, że przy trybie awaryjnym auto przestało kopcić. Czy w trybie awaryjnym komputer zmniejsza dawkę paliwa o połowę zachowując pełną dawkę powietrza? Po głowie chodzi mi właśnie taka teza: podczas przyspieszania wtryski dostają na tyle dużą dawkę paliwa że nie są w stanie prawidłowo jej rozpylić (gdyż leją) i w tłumik idą spore spaliny. Natomiast w trybie awaryjnym wtryski dostają na tyle małą dawkę paliwa że jeszcze dają radę to ją rozpylić i mieszanka spala się prawidłowo, bez kopcenia z wydechu. Czy dobrze myślę?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Leszek304, no na chłopski rozum tak to można rozumieć :) Ja turbinkę i tak miałbym na oku, ale tak jak mówiłem...test przelewowy wtrysków też możesz zrobić, zeby być pewnym ich stanu :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości