Ciekawostka, problem ... za dużo oleju = tryb awaryjny 300TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
Ciekawostka, problem ... za dużo oleju = tryb awaryjny 300TD
Dwa miesiące temu miałem problem z wchodzeniem auta w tryb awaryjny.
komputer wskazał EGR (ARF) problem został rozwiązany.
Ostatnio zrobiłem trochę kilometrów i po sprawdzeniu stanu oleju na bagnecie
uznałem że doleję około 300ml . W butelce miałem 500ml i wlałem wszystko
Auto stało chyba nierówno i okazało się że jednak mój mesiu nie bierze oleju i dolewka
była zbędna.
Na bagnecie wskazanie było 3/4 czyli za dużo
no i .....
auto znów wpadało mi w tryb awaryjny (nie działała turbina) po wyłączeniu zapłonu
znów OK przez chwilę ....
i mnie to naprowadziło.
Dwa miesiące temu przed problemami z EGR też dolewałem oleju !
Więc rura do mechanika i prośba o odessanie 500ml oleju przez bagnet.
Wsiadam do auta i zero trybu awaryjnego !!!
Czy ktoś z was może to wytłumaczyć ???
Chyba trzeba auto u księdza poświęcić
komputer wskazał EGR (ARF) problem został rozwiązany.
Ostatnio zrobiłem trochę kilometrów i po sprawdzeniu stanu oleju na bagnecie
uznałem że doleję około 300ml . W butelce miałem 500ml i wlałem wszystko
Auto stało chyba nierówno i okazało się że jednak mój mesiu nie bierze oleju i dolewka
była zbędna.
Na bagnecie wskazanie było 3/4 czyli za dużo
no i .....
auto znów wpadało mi w tryb awaryjny (nie działała turbina) po wyłączeniu zapłonu
znów OK przez chwilę ....
i mnie to naprowadziło.
Dwa miesiące temu przed problemami z EGR też dolewałem oleju !
Więc rura do mechanika i prośba o odessanie 500ml oleju przez bagnet.
Wsiadam do auta i zero trybu awaryjnego !!!
Czy ktoś z was może to wytłumaczyć ???
Chyba trzeba auto u księdza poświęcić
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Hm...w przypadku benzyny to komputer krzyczy na czerwono ze jest za wysoki poziom, takze wcale bym sie nie dziwil ze u Ciebie przechodzi w tryb awaryjny.
Dobrze ze auto domaga sie prawidlowego poziomu bo za wysoki poziom jest tak samo szkodliwy jak za niski.
Dawno temu jezdzilem do takich mechanikow co nie umieli nalac poprawnie przy wymianie i musialem do nich wracac na spuszczanie
Dobrze ze auto domaga sie prawidlowego poziomu bo za wysoki poziom jest tak samo szkodliwy jak za niski.
Dawno temu jezdzilem do takich mechanikow co nie umieli nalac poprawnie przy wymianie i musialem do nich wracac na spuszczanie
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
Koledzy ale wyobrażacie sobie co to za informacja ....
jeśli rzeczywiście tak jest to ile zaworów EGR zostało wymienionych przy błędnej diagnozie...
dolewasz oleju i auto krzyczy że błąd P1403 czyli uwalony EGR
za odsyśnięcie 500ml oleju powiedziałem "dziękuje"
a za zakup EGR i jego wymianę już chyba nie tak różowo
jeśli rzeczywiście tak jest to ile zaworów EGR zostało wymienionych przy błędnej diagnozie...
dolewasz oleju i auto krzyczy że błąd P1403 czyli uwalony EGR
za odsyśnięcie 500ml oleju powiedziałem "dziękuje"
a za zakup EGR i jego wymianę już chyba nie tak różowo
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Re: Ciekawostka, problem ... za dużo oleju = tryb awaryjny 3
[quote="Sebastianp"]Dwa miesiące temu miałem problem z wchodzeniem auta w tryb awaryjny.
komputer wskazał EGR (ARF) problem został rozwiązany.
Ostatnio zrobiłem trochę kilometrów i po sprawdzeniu stanu oleju na bagnecie
uznałem że doleję około 300ml . W butelce miałem 500ml i wlałem wszystko
Auto stało chyba nierówno i okazało się że jednak mój mesiu nie bierze oleju i dolewka
była zbędna.
Na bagnecie wskazanie było 3/4 czyli za dużo...
Koledzy wydaje mi się że to jest indywidualna sprawa czujnikai silnika i nie można twierdzić że 3/4 jest za dużo,może u Kolegi to było ponad max .Błędy czujnika??.W moim przypadku zapaliła się lampka pomarańczowa o niskim stanie oleju .Sprawdzam na bagnecie i pokazuje że mam 1 mm poniżej połowy .Dolewam 300ml i jest pod max.A silnik ani przed ani po dolewce nie wszedł w tryb awaryjny.
komputer wskazał EGR (ARF) problem został rozwiązany.
Ostatnio zrobiłem trochę kilometrów i po sprawdzeniu stanu oleju na bagnecie
uznałem że doleję około 300ml . W butelce miałem 500ml i wlałem wszystko
Auto stało chyba nierówno i okazało się że jednak mój mesiu nie bierze oleju i dolewka
była zbędna.
Na bagnecie wskazanie było 3/4 czyli za dużo...
Koledzy wydaje mi się że to jest indywidualna sprawa czujnikai silnika i nie można twierdzić że 3/4 jest za dużo,może u Kolegi to było ponad max .Błędy czujnika??.W moim przypadku zapaliła się lampka pomarańczowa o niskim stanie oleju .Sprawdzam na bagnecie i pokazuje że mam 1 mm poniżej połowy .Dolewam 300ml i jest pod max.A silnik ani przed ani po dolewce nie wszedł w tryb awaryjny.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
Re: Ciekawostka, problem ... za dużo oleju = tryb awaryjny 3
1mm poniżej połowy miarki na bagnecie i lampka pomarańczowa od oleju ? :-/kakadu pisze:W moim przypadku zapaliła się lampka pomarańczowa o niskim stanie oleju .Sprawdzam na bagnecie i pokazuje że mam 1 mm poniżej połowy
1cm byłby dyskusyjny bo to jeszcze nie minimum
coś tu nie gra.
Przecież 1mm na bagnecie to różnica prawie nieodczuwalna.
Gdyby tak było to pod każdą górką (po 60s zwłoce działania czujnika poziomu)
oświecała by się lampka oleju, a już nalanie odpowiedniej ilości oleju przy jego wymianie zachodziło by o dokładność aptekarską
Ostatnio zmieniony 26 lip 2010, o 23:02 przez Sebastianp, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
U mnie kiedyś świrował (na wybojach) czujnik poziomu oleju gdy stosowałem olej 5W30 , po prostu był za rzadki. Teraz 5W40 i wszystko gra . Poza tym zero problemów nawet jeśli zalewam 3/4.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Sam nie wiem co o tym myśleć ,gdy kupiłem auto sprawdzałem poziom oleju i był w połowie po przejechaniu ok 5000 km poziom spadł o ok 1 mm i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka .Wyłączyłem silnik i zapaliłem powtórnie kontrolka zgasła.Następny dzień to samo świeci,sprawdzam olej tyle samo.Dolałem 300setki pod max i zrobiłem ok 1800km i nic się nie dzieje Olej mam 5W40.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
- Mieteksietek
- Posty: 265
- Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
- Lokalizacja: Szczecin
mi czesto pokazuje ze mam za malo 1 litr, ale wyczailem ze dzieje sie tak gdy stoje na parkingu na ktorym jest lekka gorka praktycznie nie widoczna... po zjechaniu na droge jest ok...U mnie na bagnecie po wlaniu 6 litrow jest 3/4 na bagnecie wiec czemu mowicie ze to za duzo i powinna byc polowa?
Mercedes E 220 2,2 CDI
WDB2100071B393905
WDB2100071B393905
Mieteksietek pisze:mi czesto pokazuje ze mam za malo 1 litr, ale wyczailem ze dzieje sie tak gdy stoje na parkingu na ktorym jest lekka gorka praktycznie nie widoczna... po zjechaniu na droge jest ok...U mnie na bagnecie po wlaniu 6 litrow jest 3/4 na bagnecie wiec czemu mowicie ze to za duzo i powinna byc polowa?
Tylko jeden kolega uważa że 3/4 to za dużo inni mają max i jest dobrze :-D
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
Wczoraj wymontowałem przepływkę i nieźle się zdziwiłem. Zastanawiam się czy przepływka nie była inicjatorem tych wszystkich zdarzeń i zbiegów okoliczności. Błędy EGR ... wydaje się że komputer postawił szybką diagnozę a może zanieczyszczenie przepływki miało wpływ na pracę EGR.
W każdym bądź razie wyczyściłem przepływkę sklepowym spirytusem, odczekałem dość długo do całkowitego wyschnięcia. Syfu było co nie miara, tłusty (jak na diesla przystało) osad.
Myślę że warto od czasu do czasu zerknąć w czujnik oczywiście zachowując wielką ostrożność by go nie popsuć.
Jak włożyłem do auta to z początku niewiele uznałem. Auto pracowało tak samo. Większe obroty na biegu jałowym niż przed przeczyszczeniem. Ale po zrobieniu już kilku kilometrów zdecydowanie różnica w reakcji na pedał gazu. Nie mam takiej dziury. Lekkie naciśnięcie na pedał i od razu reakcja. Nie ma takiej zwłoki zanim pociągnie turbo. Wcześniej myślałem że to normalne bo przesiadłem się z c-klasy w benzynie.
Zobaczymy jak wpłynie to na spalanie.
Pozdrawiam
W każdym bądź razie wyczyściłem przepływkę sklepowym spirytusem, odczekałem dość długo do całkowitego wyschnięcia. Syfu było co nie miara, tłusty (jak na diesla przystało) osad.
Myślę że warto od czasu do czasu zerknąć w czujnik oczywiście zachowując wielką ostrożność by go nie popsuć.
Jak włożyłem do auta to z początku niewiele uznałem. Auto pracowało tak samo. Większe obroty na biegu jałowym niż przed przeczyszczeniem. Ale po zrobieniu już kilku kilometrów zdecydowanie różnica w reakcji na pedał gazu. Nie mam takiej dziury. Lekkie naciśnięcie na pedał i od razu reakcja. Nie ma takiej zwłoki zanim pociągnie turbo. Wcześniej myślałem że to normalne bo przesiadłem się z c-klasy w benzynie.
Zobaczymy jak wpłynie to na spalanie.
Pozdrawiam
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Re:
Tak, wchodzikakadu pisze:S.W.A.T pisze:U mnie co jakis czas wyskakuje blad ze jest ZA NISKO poziom oleju, mimo ze jest prawie max.
A silnik wchodzi w stan awaryjny czy nie?
Właśnie jadę na s8. Wywalili ze mali oleju i tryb awaryjny
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości