3.2 CDI kręci do 3 tyś na tiptronic

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
MalyKsiaze
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2016, o 09:03
Lokalizacja: Ełk

3.2 CDI kręci do 3 tyś na tiptronic

Post autor: MalyKsiaze »

Witam
Mam problem z moim mercedesem, otóż nie działa mi poprawnie redukcja biegów. Czasem kilka razy na jednej trasie daję mu w przysłowiowy pedał i normalnie redukuje i kręci do odcięcia i zmienia bieg. Czasem przyśpieszę tak jeden lub dwa razy i ta opcja przestaje działać. Pedał w podłogę a auto w automacie kręci maksymalnie nieco ponad 2tyś obrotów. W tiptronicku mogę kręcić do 3 tyś. Czy ktoś wie czym może być to spowodowane?

Mam ten problem od dłuższego czasu. Zimą nie był uciążliwy ale latem jeżdżę często w trasę i jednak ta moc jest mi potrzebna. Niedawno wymieniłem jeden wtrysk i zregenerowałem pozostałe 5. Tu mam kolejny problem bo gdy działa mi poprawnie redukcja auto wypluwa z siebie kłęby czarnego dymu. Kilka takich przyśpieszeń i te kłęby zmniejszają intensywność. Czy na to też można coś poradzić ?

trzecie pytanie dodatkowe. od kilku dni palą mi się non stop światła stop, po krótkiej jeździe dostaję komunikat o niesprawnym abs, esp, bas itp a gdy odłączę czujnik stopu od razu po wciśnięciu hamulca dostaję te komunikaty.

Proszę życzliwych doświadczonych użytkowników o kilka rad w tych kwestiach. Tak wiem serwis jest nieunikniony ale sam chciałbym dojść do źródeł problemu żeby wiedzieć potem za co płacę. z góry dziękuję
WDB2100261B007719 3.2 CDI 197KM - AVANTGARDE
WDB2100261B080572 3.2 CDI 197KM - ELEGANCE
WDB2100071B279343 2.2 CDI 116 KM - TAXA
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: 3.2 CDI kręci do 3 tyś na tiptronic

Post autor: SuperBuster11 »

Co do czujnika stop, to do wymiany.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3.2 CDI kręci do 3 tyś na tiptronic

Post autor: rr6 »

Tak jak wspomniał SuperBuster11, czujnik stop do wymiany.

Co do kłębów dymu które robią się słabsze za każdym przyspieszeniem to obstawiałbym lejący wtrysk - możliwe, że coś poszło nie tak na regeneracji.

Odnośnie reszty - wypadałoby podłączyć pod kompa. Równie dobrze może mieć na to co się dzieje z brakiem mocy/obrotów uszkodzony czujnik stop jak i z zupełnie drugiej strony - słabe ciśnienie paliwa w listwie (może siedzi tam jeszcze powietrze albo jakieś zanieczyszczanie?).
Może być też problem z włącznikiem kick-down (w podłodze pod gazem).

Zacznij od wymiany czujnika stop - potem zobaczymy co się dzieje bo ta usterka ma wpływ na wiele innych, a co więcej może maskować inne (np. problem z czujnikiem ABS który może wpływać na odcinanie mocy). Potem napisz co się zmieniło.
Awatar użytkownika
MalyKsiaze
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2016, o 09:03
Lokalizacja: Ełk

Re: 3.2 CDI kręci do 3 tyś na tiptronic

Post autor: MalyKsiaze »

Wymieniłem czujnik. Jeśli chodzi o obroty nic się nie zmienilo. Podłączyłem auto do kompa mechanik skasował błąd ale wrócił. Prawdopodobnie do wymiany czujnik ciśnienia czy coś takiego. Dam dokładnie znać jak zamówię i wymienię .
WDB2100261B007719 3.2 CDI 197KM - AVANTGARDE
WDB2100261B080572 3.2 CDI 197KM - ELEGANCE
WDB2100071B279343 2.2 CDI 116 KM - TAXA
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 3.2 CDI kręci do 3 tyś na tiptronic

Post autor: kmtaxi »

Co to znaczy "skasował błąd". Nie powiedział czego dotyczył? Jakiś pajac ten mechanik. Sprawdź przepływkę.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
MalyKsiaze
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2016, o 09:03
Lokalizacja: Ełk

Re: 3.2 CDI kręci do 3 tyś na tiptronic

Post autor: MalyKsiaze »

Cześć, wracam do tematu. Ostatnio okular mało jeździł ale teraz muszę go w końcu postawić na nogi.

Byłem na diagnostyce , niestety nie na SD komputer pokazał błędy :
P0110 -czujnik temperatury powietrza zasysanego
p1664 -Elektroniczne wzmocnienie ogrzewania
p1470 - Regulacja ciśnienia w kolektorze dolotowym

Na początek wymieniłem część o mr kat. A0005450527 jest to zawór turbo
PO tej operacji auto, mniej się trzęsie gdy się dogrzeje ale nadal, dodatkowo nadal łapie wspomniany błąd i kręci tylko do 2tyś .
Ostatnio mi się przypomniało, że gdy zakupiłem auto miało ono uszkodzony termostat i się nie dogrzewało, problem na zimnym nie występował dopiero gdy czujnik pokazywał powyżej 70 stopni , auto traciło moc.
Z tego co sprawdzał mi miechanik geometria w turbinie jest ok.
WDB2100261B007719 3.2 CDI 197KM - AVANTGARDE
WDB2100261B080572 3.2 CDI 197KM - ELEGANCE
WDB2100071B279343 2.2 CDI 116 KM - TAXA
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości