Zawory podciśnienia

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

tonidriver, też tak myślę, ale zaworki były sprawne, wyglądają dalej na sprawne. Jeden zawór który założyłem to zawór który jeżdził u mnie w Sprinterze i na pewno działał, a nagle padł? Czemu padają te zawory pojakimś czasie? Właśnie tego sie boje...wydać 500zł w serwisie czy nawet gdzieś na necie 200zł za modulator i czekać aż padnie?

Jeszcze jedna kwestia. Jak odpalę autko i od razu jadę, non stop gaz do dechy to idzie jak szatan i nie ma opcji, żeby coś się stało. jak tylko zwolnię za jakimś marudą to od razu odcina go :/ ?
Jest jakaś opcji, ze coś psuje te zawory? A raczej ten jeden modulator od EGR? Szczerze mówiąc w przewodach między kolektorem, a właśnie tym zaworkiem wydmuchałem troszkę sadzy :) ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Psuje je kolego brud. Rozbierz taki zepsuty to zobaczysz ;-)
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Januszek, no właśnie ale skąd ten brud tam? Co jest przyczyn tego, ze ten brud tam trafia? Na pewno tak nie ma być :P
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

A z atmosfery, przecież te zaworki mają filterki atmosferyczne.
A z całego układu podciśnenia - przecież zawsze jakiś kurz tam wpadnie :-)
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Januszek, no okej, ale nie uważasz, że zaworek który działał w innym aucie chodził, a u mnie przejechał tylko 100km to nie jest coś okej. Zbyt szybko go wykończyło :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

bartek4334, może zasyfiony układ podciśnienia masz,ja wymieniłem przepływomierz na inny o innym numerze i działał tydzień,kupiłem używke o takim numerze jak powinien być i śmiga juz dość długo :D a też myślałem,że coś je pali
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Ja zawory podkladam o odpowiednich numerach i i tak dupa. Czekam teraz u znajomego na wolny termin i bede zmieniał kolektor ssący razem z EGR. Zobaczymy co wtedy będzie się działo. Chyba ze ktoś w tym czasie podrzuci jakiś inny pomysł.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: wojtas0112 »

Koledzy, podepnę się pod temat..
(Tak jak pisałem w w Szybkim pytaniu i szybkiej odpowiedzi - na kompie pokazało mi P0100)

Tak więc zacząłem sprawdzać wszystko co z powietrzem związane i trafiłem na zawory podciśnienia, zaniepokoił mnie syk w tym przy turbinie po zgaszeniu silnika.

I pytanie jak to w ogóle powinno działać, bo u mnie jest tak że jak odpalę silnik to na turbinie ta "wajha" leci od razu w dół - tak powinno być ???

Wydaje mi się że jak dodaję gazu to powinno wraz ze wzrostem obrotów coraz mocniej w dół schodzić..

Z góry dziękuję za wyrozumiałość, ale ten tryb awaryjny mnie dobija... marnuje się te 170 kucyków :hyhy:
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Panowie ja u siebie właśnie dzisiaj rozwiązałem problem. Oprócz walniętego modulatora padniety był zawór EGR. Jedna z membram musiała być dziurawa :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Oliva

Post autor: Oliva »

[ Dodano: 2015-04-24, 21:34 ]
wojtas0112 pisze:zaniepokoił mnie syk w tym przy turbinie po zgaszeniu silnika.
tak powinno być - wyrównuje podciśnienie w układzie /takie terkotanie/
wojtas0112 pisze: jak odpalę silnik to na turbinie ta "wajha" leci od razu w dół - tak powinno być ???
TAK
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2015, o 08:49 przez Oliva, łącznie zmieniany 1 raz.
addseo1115
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 04:17
Lokalizacja: sidney

Post autor: addseo1115 »

Thanks for sharing your solution. ;)
wojtas0112
Posty: 76
Rejestracja: 12 mar 2015, o 00:03
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: wojtas0112 »

Dzięki Olivia!
Czyli tamto działa ok i trzeba wymienić jednak przepływkę.

Ktoś może za pośrednictw5em VIN sprawdzie jaka powinienem mieć bo gdzieś tu czytalem ze z ich doborem są czasem klopoty ?
W210 juz jest :)
WDB2102161B072676
KruQ
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2015, o 22:54
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: KruQ »

witam posiadam 320cdi
vin: WDB2102261B458734
jakie mam mieć nr egru i turba?
pozdrawiam :)
WDB2102261B458734
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

KruQ,
A 000 545 05 27 - TEN OD STRONY PASAŻERA
A 000 545 04 27 - TEN OD STRONY KIEROWCY

Turbosprężarka:
A 613 096 02 99
A 613 096 04 99
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
maniek_wwy
Posty: 15
Rejestracja: 10 kwie 2009, o 13:28
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: maniek_wwy »

Prośba o sprawdzenie jakie powinienem mieć modulatory/zawory u siebie. VIN WDB2100171A270726. Z góry dzięki.
W210 - 2.9TD - 1996/1997 - AVANTGARDE - Automat - WDB2100171A270726
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości