Zawory podciśnienia
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Panowie mam problem z podciśnieniem.
Po odpaleniu autka gruszka od turbiny idzie w dół czyli prawidłowy odruch i po ok. 30sek. idzie do góry. W tym momencie autko nie ma mocy.
Podmieniałem zawory lewy prawy tylko na próbę i zachowują się tak samo, miałem dwa używane takie jak powinny być i nadal to samo.
Wygląda na to że jest jakiś problem z podciśnieniem, ale...
Jak sam zassam powietrze przewodem który idzie bezpośrednio od gruszki turbiny to wszystko jest okej, trzyma powietrze więc szczelność jest, tak?
Czego się czepiać, gdzie szukać winy.
Potrzebuję pilnej odpowiedzi bo na jutro potrzebuję autko.
PS: Jeszcze ważna kwestia. Jak odpalę autko i ruszę do momentu kiedy gruszka poleci do góry i lecę cały czas ogień i non stop manipuluję gazem to jest ok. Jak tylko na chwilę zwolnię to od razu się blokuje. Nie jest to tryb awaryjny bo autko kręci obroty ponad 3tyś.
[ Dodano: 2015-04-15, 14:20 ]
Dobra panowie problem rozwiązany. Wydawało by się, ze to turbina czyli zawór A 000 545 05 27 czyli z niebieską gumką przy zbiorniku płynu chłodniczego.
A tu psikus. Z ciekawości podmieniłem na drugi zawór ten od EGR czyli 04 27 i problem zażegnany.
Jutro z ciekawości podmienię te zawory miejscami i zobaczę jak autko się zachowuje.
PS: Panowie takie pytanie. Jak sprawdzić ciśnienie turbiny? Mam wakuometr i chciałbym sprawdzić jak wydajne jest turbo.
Po odpaleniu autka gruszka od turbiny idzie w dół czyli prawidłowy odruch i po ok. 30sek. idzie do góry. W tym momencie autko nie ma mocy.
Podmieniałem zawory lewy prawy tylko na próbę i zachowują się tak samo, miałem dwa używane takie jak powinny być i nadal to samo.
Wygląda na to że jest jakiś problem z podciśnieniem, ale...
Jak sam zassam powietrze przewodem który idzie bezpośrednio od gruszki turbiny to wszystko jest okej, trzyma powietrze więc szczelność jest, tak?
Czego się czepiać, gdzie szukać winy.
Potrzebuję pilnej odpowiedzi bo na jutro potrzebuję autko.
PS: Jeszcze ważna kwestia. Jak odpalę autko i ruszę do momentu kiedy gruszka poleci do góry i lecę cały czas ogień i non stop manipuluję gazem to jest ok. Jak tylko na chwilę zwolnię to od razu się blokuje. Nie jest to tryb awaryjny bo autko kręci obroty ponad 3tyś.
[ Dodano: 2015-04-15, 14:20 ]
Dobra panowie problem rozwiązany. Wydawało by się, ze to turbina czyli zawór A 000 545 05 27 czyli z niebieską gumką przy zbiorniku płynu chłodniczego.
A tu psikus. Z ciekawości podmieniłem na drugi zawór ten od EGR czyli 04 27 i problem zażegnany.
Jutro z ciekawości podmienię te zawory miejscami i zobaczę jak autko się zachowuje.
PS: Panowie takie pytanie. Jak sprawdzić ciśnienie turbiny? Mam wakuometr i chciałbym sprawdzić jak wydajne jest turbo.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Ojj to źle się wyraziłem Mam Manometr
Noo niby podczas jazdy, ale chciałbym wiedzieć nawet na postoju czy coś wykaże i ile
Wiem, ze moze wydawać się Wam to głupie, ale nie przejmujcie się
Jeśli możecie to powiedzcie mi tylko jak dokładnie sprawdzić tym przyrządem ciśnienie turbiny
Noo niby podczas jazdy, ale chciałbym wiedzieć nawet na postoju czy coś wykaże i ile
Wiem, ze moze wydawać się Wam to głupie, ale nie przejmujcie się
Jeśli możecie to powiedzcie mi tylko jak dokładnie sprawdzić tym przyrządem ciśnienie turbiny
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Na postoju za wiele nie wskaże.
Zakładając, że masz manometr z odpowiednim zakresem, to musisz przez jakiś trójnik podłączyć się do kolektora - tak, żeby nie odłączyć czujnika ciśnienia.
Wężyk do kabiny manometr w widoczne miejsce lub druga osoba do pomocy i na drogę, tylko pod obciążeniem będzie pełne ciśnienie.
Zakładając, że masz manometr z odpowiednim zakresem, to musisz przez jakiś trójnik podłączyć się do kolektora - tak, żeby nie odłączyć czujnika ciśnienia.
Wężyk do kabiny manometr w widoczne miejsce lub druga osoba do pomocy i na drogę, tylko pod obciążeniem będzie pełne ciśnienie.
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Januszek, coś w tym stylu
ayreon, właśnie mam taki zamiar
Z tego co kojarzę to u mnie idzie przewód od modulatora EGR do zaworu/przepustnicy EGR i w tym miejscu mam się wpiąć?
ayreon, właśnie mam taki zamiar
Z tego co kojarzę to u mnie idzie przewód od modulatora EGR do zaworu/przepustnicy EGR i w tym miejscu mam się wpiąć?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
ayreon, tak to wygląda w moim aucie
Dobrze myślę, że między kolankiem 11 a kolanem 17 przy modulatorze wpiąć trójnik ?
Dobrze myślę, że między kolankiem 11 a kolanem 17 przy modulatorze wpiąć trójnik ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Januszek, to już nie wiem, jaki schemat mam załatwić, to jest nie problem tylko dokładniej mi wytłumaczcie bo na prawdę zależy mi na sprawdzeniu tego.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Już Ci ayeron napisał konkretnie gdzie należy się wpiąć. Potrzebujesz włożyć trójniczek w kolektor dolotowy, z jednej strony do niego swój wasektometr a z drugiej ... czujnik ciśnienia który wyjałeś żeby włożyć kolektor.
Wężyk do środka, jazda, 3/4 bieg i będziesz widział ciśnienie w kolektorze. Czyli atmosferyczne + napompuje turbina, zakładam (strzelam) że coś ok 0,9 ponad atmo.
Wężyk do środka, jazda, 3/4 bieg i będziesz widział ciśnienie w kolektorze. Czyli atmosferyczne + napompuje turbina, zakładam (strzelam) że coś ok 0,9 ponad atmo.
Delta-P dla B200 !
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
chodzi o ten czujnik w kolektorze ssącym a dokładniej na zaworze EGR?
Jego zdemontować i wrzucić tam trójnik ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 39 gości