Wtryskiwacze

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

misiojog
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2008, o 20:18
Lokalizacja: Rybnik

Wtryskiwacze

Post autor: misiojog »

Czy ktoś mógłby zdradzić tajemnicę w jaki sposób wyciągnąć wtrysk z 2.2 cdi. Wiem że jest przyrząd, tylko w jaki sposób go użyć?
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Jeśli nie jest zapieczony, to normalnie - po zdjeciu osłon silnika, odkręcasz rurkę zasilającą, zdejmujesz zawleczke z przelewu i przelew, wykręcasz śrubę torx (chyba 40) trzymającą łapkę dociskającą i wyjmujesz wtryskiwacz. Jak jest zapieczony to można starać się roruszać poprzez próbe obracania go długą nasadką 13 założoną na króciec zasilający. Oczywiście należy to robić z wyczuciem. Jest taki przyrząd, wybijak z ruchomym kowadłem. Odkręca sie cewkę wtryskiwacza i na gwint korpusu wkreca sie uchwyt tego wybijaka.
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Taki przyrząd morzesz zrobić z starego wtrysku.
Załączniki
DSC03368.JPG
DSC03369.JPG
DSC03370.JPG
DSC03373.JPG
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
misiojog
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2008, o 20:18
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: misiojog »

Dzięki. oglądając ten przyrząd nie wiedziałem gdzie wkręcić szpilkę. Mam nadzieję że wyciągnę. Mam jeszcze jedno pytanie związane z wyciągnięciem.
Na 3 cylindrze mam przedmuch na wtrysku wyczuwalny ręką, czy po wyciągnięciu wtrysku na pewno są jakieś uszczelnienia:
czy na wtrysku ?
czy w głowicy?
i jakiego rodzaju to uszczelnienie?
Z góry dziękuję za podpowiedź.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

uszczelnienie jest na wtrysku i jest nim podkładka miedziana. Po wyciągnięciu wtrysku ma ci ona z nim wyjść do góry, jeśli jej nie będzie, będziesz musiał się trochę pomęczyć z wyciągnięciem jej z głowicy.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
misiojog
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2008, o 20:18
Lokalizacja: Rybnik

Demontaż wtrysku w 2,2 CDI

Post autor: misiojog »

Panowie dzięki za posty, przydały się.
Chciałem się podzielić swoim nowym doświadczeniem. Wyciągnąłem 2 wtryski bez ściągacza i innych specjalistycznych narzędzi. Podpowiedział mi to bardzo dobry znajomy (pracujący mechanik). A więc:
1. Wyczyścić z nagaru mocowanie i wtrysk.
2. Popuścić śrubę mocującą wtrysk (około 1÷4 obrotów).
3. Odpalić silnik i obserwować wtrysk oraz ręcznie sprawdzać stuki na wtrysku.
4. Po dobrze widocznych ruchach wtrysku wyłączyć silnik.
5. Wypiąć elektrykę odkręcić zasilanie i powrót paliwa.
6. Wyciągnąć wtrysk.
Pierwszy wyciągałem 3 godziny nie wiedząc jak się zachowuje wtrysk. Ale drugi już po 1,5 godzinie był wyciągnięty, wyczyszczony i zabudowany.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2008, o 22:12 przez misiojog, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ja jade jutro na regeneracje, bo kopci...zobaczymy co bedzie po niej.
Tak sie chcialem pochwalic ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: Demontaż wtrysku w 2,2 CDI

Post autor: avandgarde »

misiojog pisze:Panowie dzięki za posty, przydały się.
Chciałem się podzielić swoim nowym doświadczeniem. Wyciągnąłem 2 wtryski bez ściągacza i innych specjalistycznych narzędzi. Podpowiedział mi to bardzo dobry znajomy (pracujący mechanik). A więc:
1. Wyczyścić z nagaru mocowanie i wtrysk.
2. Popuścić śrubę mocującą wtrysk (około 1÷4 obrotów).
3. Odpalić silnik i obserwować wtrysk oraz ręcznie sprawdzać stuki na wtrysku.
4. Po dobrze widocznych ruchach wtrysku wyłączyć silnik.
5. Wypiąć elektrykę odkręcić zasilanie i powrót paliwa.
6. Wyciągnąć wtrysk.
Pierwszy wyciągałem 3 godziny nie wiedząc jak się zachowuje wtrysk. Ale drugi już po 1,5 godzinie był wyciągnięty, wyczyszczony i zabudowany.
To miałeś dobrze bo auto paliło. A jak ja ostatnio miałem w bmw e39 pięć wtrysków martwych :evil: .
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

kichcio pisze:Ja jade jutro na regeneracje, bo kopci...zobaczymy co bedzie po niej.
Tak sie chcialem pochwalic ;)
No to pochwal się jak już będziesz po, bo jestem ciekaw jak wyszło... 8-)
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Wrociłem.
Chudy, jakie Ty masz auto?

Samochod kopcil juz ostatnio straaasznie, wrzucilem D, nacisnalem hamulec i widzialem w lusterku jak kopci czarnym dymem.
Teraz juz tego prawie tego nie ma, ew. bardzo minimalne przy ruszaniu, ale podobno to tez minie gdy sadza sie przepali itd.
Jesli jednak jeszcze by kiedys kopcil, to podobno ew. z powodu zapchanego katalizatora.
Kopcenie wystepuje dopiero wtedy, gdy auto przekroczy ok. 4 tys. obrotow, no ale w Dieslu to normalne ;)

Co jeszcze...prawdopodobnie z powodu wtrysku, gdy np. chcialem ruszyc z gazem w podlodze ze swiatel;) to potrafil ruszyc, gdy mial wysokie obroty to szarpnal i silnik zgasl. Wyswietal sie blad EPC po czym musialem 2 razy odpalic auto i bylo OK, ten efekt juz nie wystepuje.

Jeden z wtryskow byl troche zapieczony, ale po kwadransie udalo sie go wyjac, byla na nim wydmuchana podkladka. Na wszystkich byly uszkodzone koncowki, zamiast rozpylac paliwo sie po prostu lalo, koncowka w gornej czesci byla węższa niż w dolnej, więc paliwo moglo sie lac na tlok zamiast byc ROZPYLANE do cylindra.
Koncowka oczywiscie powinna byc takiej samej szerokosci, na calej swej dlugosci.

Jeden wtryskiwacz nadawal sie tylko na złom, wiec zostal zastapiony innym w ktorym zostala wymieniona koncowka-zostala ona rowniez wymieniona we wszystkich pozostalych.

Zaplacilem w Skrobowie k. Lubartowa - Lubelskie, 130zl szt./brutto koncowka wtrysku + ok. 400 PLN neto za robocizne, razem z montazem, demontazem i frezowaniem.

No i jestem bardzo zadowolony, ze auto juz nie kopci, nie wyswietla sie EPC, wiec nie gasnie tez przy wyprzedzaniu :-D
E 220 CDI '01 Elegance
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

kichcio jestem przerażony tym co piszesz. Jaki masz przebieg w swoim oku. Ja też planowałem zmienić na 320CDi, ale teraz nie wiem. Nie przeraża mnie naprawa tylko skutki jakie by były gdybyś nie zrobił wtrysków. Lejące paliwo wypaliło by tłok i dalej to już tylko zakup 2-giego silnika.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Kichcio - jakie końcówki masz zamontowane, jak wymieniałem w swoim to zapłaciłem za 6 nowych oryginalnych BOSCHów (typu DLLA 156P 889) 1050zł po maxymalnych rabatach :shock:
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Przebieg mojego Okulara to ok. 255-265 tys. nie pamietam dokladnie, bo ostatnio bardzo duzo km zrobilem, no ale w tych granicach.

Mnie tez to przerazilo, bo wiem co sie dzieje, gdy paliwo leje sie na tlok, chociaz z drugiej strony to facet powiedzial, ze ewentualnie jesli na handel samochod, to mozna z tym jezdzic :lol: jesli dla siebie to lepiej zrobic teraz bo pozniej problemow moze byc sporo wiecej.

Wg mnie to, ze wtryski sie w ten sposob uszkodzily to wina poprzedniego wlasciciela.
Lal do Okulara takie samo paliwo jak do ciezarowek, zaczal mu kopcic na wiosne a ja kupilem od niego w sierpniu.

[ Dodano: 2008-07-23, 21:48 ]
adaso1, a tego to Ci nie powiem, tam gdzie robilem to wlasnie serwis BOSCHa, ale jakie koncowki zamontowali to szczerze powiedziawszy nie przyszlo mi nawet do glowy zeby zapytac :roll:
Zobacze jutro, moze na fakturze jest napisane.

W takim razie ciesze się, ze jestem lżejszy o aż, albo tylko 1000 PLN;)
szczerze powiedziawszy nie przyszlo mi nawet do glowy zeby zapytac :roll:
Zobacze jutro, moze na fakturze jest napisane.

Zostal mi jeden "stary" wtrysk na przyszlosc, no i jeden mialem taki kiedys zdobyty od Sprintera. Ten od Sprintera chetnie sprzedam, moze komus sie przyda do czegos ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

kichcio pisze:Wrociłem.
Chudy, jakie Ty masz auto?...
Hmm... Jesteś pierwszym który pyta... Honda Accord 2.0 TDI (na sprzedaż) i Honda Civic (nie na sprzedaż) :mrgreen:
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Co Ty robisz na tym forum :lol: ?
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości