W210 E290TD - Brak mocy, dziwne objawy

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kruk125
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2013, o 21:01
Lokalizacja: Solina

W210 E290TD - Brak mocy, dziwne objawy

Post autor: kruk125 »

Witam. Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli zamieściłem temat nie w tym dziale.

Otóż mam problem z Mercedesem. Jakoś z 5 miesięcy temu zaczął się dziwnie zachowywać, wchodził w tryb awaryjny (kręcił tylko do 3 tys. obrotów, ale też nie zawsze sie tak działo), czasami wyświetlał się komunikat EPC - Motor Elektronik (czy coś w ten deseń). Wymieniłem przepływomierz, zawór EGR (w końcowej fazie został zaślepiony) - żadnej poprawy. Wymieniłem uszczelkę pompy paliwa (?)[oczywiście nie robiłem tego sam] bo trochę lało z niej, a raczej sączyło,Efekt: przestał wyświetlać się komunikat EPC. W kolejnym etapie wymieniłem filtry Paliwa i Powietrza, efekt: nie wchodzi w tryb awaryjny. Ale do rzeczy. Teraz samochód jedzie bo jedzie ale nie tak jak powinien, brakuje mu tego "jadu", czasami zdarzy się że idzie jak ma iść ale zazwyczaj to nie to. Zauważyłem że jeśli jadę delikatnie pompując pedałem gazu to reaguje jak należy, przyśpiesza super, ale jak już wcisnę go końca to czuć że w pewnym momencie traci moc. Zauważyłem tez że od czasu do czasu silnik ma inny dźwięk niż powinien, taki bardziej "gruby".

Prosiłbym o jakieś sugestie i rady. Z góry dziękuję :)
Mercedes W210 E290TD 1997r.
WDB2100171A412746
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

kruk125, najpierw trzeba sie przywitać i przedstawić w odpowiednim dziale, a później usiąść do lektury, bo jest co czytać w tym temacie :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
wirka7
Posty: 150
Rejestracja: 9 sie 2010, o 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wirka7 »

Posprawdzaj podcisnienia i wszystkie przewody od modulatora turbiny.Mialem podobnie i pekniety byl przewod.
misio
kruk125
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2013, o 21:01
Lokalizacja: Solina

Post autor: kruk125 »

Aloiz pisze:kruk125, najpierw trzeba sie przywitać i przedstawić w odpowiednim dziale, a później usiąść do lektury, bo jest co czytać w tym temacie :)
Przywitanie wykonane, nie zauważyłem działu :) dzięki za podpowiedź. Co do tematów na forum, wczoraj przeczytałem kilka stron, nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co to może być dlatego też pozwoliłem założyć sobie temat.
wirka7 pisze:Posprawdzaj podcisnienia i wszystkie przewody od modulatora turbiny.Mialem podobnie i pekniety byl przewod.
mógłbyś mi mniej/więcej przybliżyć gdzie ten modulator się znajduje? jestem trochę laikiem.
Mercedes W210 E290TD 1997r.
WDB2100171A412746
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

wirka7 też laik :hyhy:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
wirka7
Posty: 150
Rejestracja: 9 sie 2010, o 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wirka7 »

Jesli chodzi o 210 to masz troszke racji bo jezdze w140. A tu nie jestem takim laikiem.Poza tym,nie wszyscy musza byc fachurami jak ty.Podpowiedzialem na ile moglem i nie bylem zlosliwy bez powodu
misio
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

kruk125, opisz w jaki sposób Ci odpala silnik, jak się zachowuje na zimnym oraz jakie ma obroty na biegu jałowym, ich wysokość oraz czy falują oraz jak zachowuje się skrzynia (jeśli masz automat).
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
kruk125
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2013, o 21:01
Lokalizacja: Solina

Post autor: kruk125 »

Silnik odpala baardzo dobrze, tak jak zawsze, od strzała, czy mróz i śnieg czy gorąco zawsze idealnie. Obroty nie falują. Skrzynia również zmienia biegi płynnnie, bez jakichś problemów, wszystko jak najeży
Mercedes W210 E290TD 1997r.
WDB2100171A412746
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

W takim razie na pierwszy strzał sprawdź takie dwa węzyki które dochodziły do EGR (1szt) i do przepustnicy (1szt). Dodatkowo rury od turbo, od turbiny aż do kolektora dolotowego. Sprawdź czy przepustnica się nie przycina. Czy nastawnik na pompie był ruszany?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
kruk125
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2013, o 21:01
Lokalizacja: Solina

Post autor: kruk125 »

Jak napisałem w pierwszym poście zawór EGR został zaślepiony, tzn. wężyki zaśpeliłem. Nic to nie zmieniło, wykasowałem również błędy. Nastawnik na pompie został ustawiony przez mechanika tak jak było to zrobione uprzednio, jednak i przed wymianą uszczelki i po w mocy silnika nic się nie zmieniło.
Mógłbyś mi kolego powiedzieć dokładnie jakie rury sprawdzać i gdzie? co najczęściej pęka/zsuwa sie? ile jest tych zaworków czy czujników od pocisnienia?

Dzieki wielkie za pomoc.
Mercedes W210 E290TD 1997r.
WDB2100171A412746
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Nie zaślepia się EGR poprzez zatkanie wężyków. Dlaczego? Ano dlatego że zapchany EGR może Ci się zaciać w pozycji otwartej i zaślepianie wężyków nic nie daje.Żeby zaślepić EGR "nieszkodliwie" należy w miejsce uszczelki (EGR-przepustnica) wstawić blaszkę wyciętą na kształt pierwotnej uszczelki. Węzyków się nie tyka. Poza tym na Twoim miejscu wyczyściłbym z sadzy cały zawór EGR zamiast go zaślepiać a węzyki sprawdził czy są szczelne.
Ponadto podejrzewam że kwestia pełnego "powera" może tkwic w ustawieniu nastawnika pompy, ale to tylko podejrzenie na które ja zwróciłbym uwagę.
Jeśli chodzi o rury to jest ten ciąg rur czarnych nad silnikiem, połączonych skręcanymi pierścieniami, zazwyczaj może się wysuwać z tego połączenia na dole pod chłodnicą. Jednak w takich przypadkach uciekałoby turbo i kopciłby przy przyspieszaniu.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
kruk125
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2013, o 21:01
Lokalizacja: Solina

Post autor: kruk125 »

Własnie zauważyłem że jak przyśpieszam delikatnie to jedzie, jak wcisne do konca to przez chwile jedzie i zaraz cyk i słabnie, wtedy tez nie słychać pracy turbiny.
A co zrobić z wężykiem wpinanym do EGR? nie zaślepiać? poprostu go wpiąć a zaślepić tam gdzie uszczelka?
Mercedes W210 E290TD 1997r.
WDB2100171A412746
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Tak, zgadza się :) Dobra, musze iść spać bo jestem wykończony i jak przestane myśleć to zaczne jeszcze jakieś głupstwa wymyślać :P
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
kruk125
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2013, o 21:01
Lokalizacja: Solina

Post autor: kruk125 »

No więc dzisiaj przejrzałem wszystkie przewody od turbiny, jestem na 99% pewny że są podłączone i szczelne (moze czegos nie zauwazylem?), podokręcałem wszystkie opaski, oczyściłem z kurzu cały silnik i wszystkie zaworki itp. I samochód zaczął żwawiej się poruszać (bynajmniej takie mam odczucie). Niestety uważam że to nadal nie to. Zauważyłem że kiedy tak jak już mówiłem pompuje pedałem gazu to jedzie najlepiej. Teraz jak jade od począku gaz do spodu to jedzie w miare, niestety po przejechaniu kilku kilometrów przy co chwile KICKDOWN przestaje jechać tak jak wczesniej i traci moc, (tak jak by mu brakowało paliwa?).
Jeszce mam jedno małe pytanie. Czy to że zawór EGR jest nie sprawny ma jakiś wpływ? mam zaślepione weżyki od podcisnienia ale nie mogłem sobie poradzić z jego odkręceniem w celu zamiany uszczelki na tą blaszke/zaślepke.

Edit:
Przypomniało mi się również że kilka razy zdarzyło mi się tak że po wyłączeniu zapłonu silnik przez chwile nadal pracował, akurat nie dzisiaj ale w niedalekiej przeszłości coś takiego miało miejsce. NIe wiem czy to ma jakis związek.
Mercedes W210 E290TD 1997r.
WDB2100171A412746
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Za gaszenie odpowiedzialny jest zawór gaszenia. Zerknij na ten wątek, jest zbliżony do Twojego problemu
viewtopic.php?t=16206
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości