w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

seven
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 18:38

w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Post autor: seven » 21 wrz 2018, o 18:58

witam, jak w temacie
kupilem w210 juz z ta usterką - dzieki temu cena byla atrakcyjna - nie bylo jakichs januszowych napraw w okolicach skrzynki bezpiecznikow i modulow, wiec wykluczam wstepnie januszowe proby napraw

Objawy:
Kontrolka EPC na wyswietlaczu, auto kreci sie tylko do 4000obr


odczyt bledow za pomocą Carsofta
P0100 - przeplywka - wymieniona, przekasowany - nie pojawia sie blad
P1617 - czyli ze niby co ? sterownik silnika niezakodowany ? Sterownik padniety?

oto definicje bledu P1617
P1617 Control module or not coded
P1617 controller N3/9 or not coded
P1617 EEPROM or incorrectly coded Adaptation values of EEPROM
P1617 EEPROM or incorrectly coded AT has been coded as MT.
P1617 EEPROM or incorrectly coded CAN was interrupted during coding.
P1617 EEPROM or incorrectly coded Codeword is incorrect or missing.
P1617 EEPROM or incorrectly coded EEPROM COMMUNICATION
P1617 EEPROM or incorrectly coded MT has been coded as AT.
P1617 EEPROM or incorrectly coded No harmonizing version number

zaraz po wymianie przeplywki przekasowalem go uruchomilem silnik przegazowalem i sie zdziwilem bo nagle dostał mocy. ruszyl na prawde jak przystalo na 3 litrowego diesla z turbo :hurra: zgasilem silnik by poskladac sprzęt, uruchomilem silnik i znowu brak mocy i p1617

jakies sugestie??
aha! gdzies doszly mnie rozne sprzeczne info ze to moze byc rozjechany eprom w sterowniku lub sterownik nie dostaje zasilania - prawda ? gdzie to zasilanie moze mu uciekac? jakies newralgiczne miejsce wiązki, gdzie moglaby sie przetrzec? naczytalem sie ze to moze byc modul zasilania co jest od strony pasazera pod maską - ten z tymi 5 bezpiecznikami - wymienilem na wszelki wypadek - bez zmian, kosztow zero bo byl razem z autem zapasowy - tzn ten modul wymienialem bardziej pod kątem szalejacego modulu komfortu, ktory co 2 dni postanawia mi nie otwierac ktorejs z szyb albo centralnego zamka i lusterek, ale mniejsza o to :/

ewentualnie poprosilbym moze o schemat lub chociaz oznaczenia pinów w sterowniku?

Nie bylem jeszcze na StarDiagnosis by doglebnie zweryfikowac
Sprawdzalem podcisnienia od turbo i podmienialem zawory egr i turbo na wszelki wypadek by zweryfikowac

Podmiana tymczasowa sterownika chyba nie ma sensu bo z tego co sie orientuję immo trzebaby przeniesc (przelutowac) do nowego sterownika by zagadal - prawda czy falsz ?


:mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: wkurwia mnie ze byle czinkoczento potrafiloby tego muła teraz objechac :szok:
hammond24
Doradca
Posty: 4057
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Post autor: hammond24 » 23 wrz 2018, o 07:12

wygląda na to,że były kłopoty i został wymieniony sterownik,ale trzeba go zakodować/zaprogramować.Bez SD i fachowca się nie obędzie.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9725
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Post autor: fabek » 23 wrz 2018, o 12:59

ECU nie zakodowany, pewnie jedynie co to zrobiono bypass immo.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
seven
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 18:38

Re: w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Post autor: seven » 23 wrz 2018, o 13:48

fabek pisze:
23 wrz 2018, o 12:59
ECU nie zakodowany, pewnie jedynie co to zrobiono bypass immo.
az z ciekawosci wyciagne kompa i zdejme obudowe by zobaczyc czy faktycznie bypass jest zamontowany czy moze eprom przelutowany

Czyli StarDiagnosis powinien sobie poradzic z tym problemem i zakodowac ecu do auta ?

z ciekawosci zapytam: SD ma w sobie programator? czy do tego zabiegu trzeba wylutowywac uklady do programowania?
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9725
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Post autor: fabek » 23 wrz 2018, o 16:52

ECU nie musi miec fizycznego bypassa, moze byc programowy.
SD radzi sobie ze wszystimi modułami w mercu, nic nie trzeba lutować.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
seven
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 18:38

Re: w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Post autor: seven » 24 wrz 2018, o 21:28

fabek pisze:
23 wrz 2018, o 16:52
ECU nie musi miec fizycznego bypassa, moze byc programowy.
SD radzi sobie ze wszystimi modułami w mercu, nic nie trzeba lutować.
zdjalem obudowę i sprawdzilem, brak fizycznego bypassu

SD sobie nie poradził z wkodowaniem. Osoba, ktora to robila poradzila mi bym zabral komputer do wyczyszczenia pamieci i wtedy się on wkoduje - czy dobrze rozumiem ze to jest zerowanie ECU do stanu w jakim sterownik zeszdl z taśmy produkcyjnej?

czy faktycznie bypass SW moze gnoić az do takiego stopnia by uniemozliwial wkodowanie do auta?
nie mam pojecia czy jest w nim bypass programowy czy jest wszystko OK i tak jak nalezy... :/

chcialbym zapytac o 2 scenariusze w przypadku zerowania ECU:

1. w ECU jest software'owy bypass, następuje kasowanie pamieci , znika bypass, jestem w dupie - czy w tym momencie mam szukac ECU+Kluczyk+Stacyjka z jezdzacego auta i pewnego zrodla? czy jest inne wyjscie ?

2. w ECU nie ma bypassu SW/HW, nastepuje kasowanie pamieci, nie da sie dalej wkodowac, ECU w śmietnik, jestem w dupie - czy wystarczy znalesc ECU o tych samych numerach MB/Bosch z tymi samymi datami SW(wersji softu)+HW(wersji płyty komputera) , przelutowac kosc immo ze starego ECU i go wkodowac SD?
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9725
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Post autor: fabek » 25 wrz 2018, o 11:57

mam wrażenie, że te błędy są po nieumiejętnym zdjęciu immo i został zaorany eeprom tam gdzie nie trzeba. jeżeli nie da się zakodować to faktycznie może virgin pomoże i procedura "uruchomienie" w sd i kodowanie wszystkiego od zera. jeżeli immo zablokuje auto to będziesz później się martwił. osoba która zrobi virgin, również spokojnie bypass immo.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
seven
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 18:38

Re: w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617

Post autor: seven » 25 wrz 2018, o 20:52

ok, wzialem sterownik sobie do domu gdzie jeszcze raz zdjalem obudowe bo mnie olśniło - patrzę , a tu ślady lutowania - są to ślady emulatora Julie...
czyli programowy bypass jest raczej aktualnie...ale upewnie sie jak zajadę do pracy czy nie ma sladow z drugiej strony plytki drukowanej przy kosci immo... bo zglupiec idzie jak sie okaze ze poprzedni wlasciciel kupil kompa z emulatorem, wylutowal go i sobie przelutowal kosc immo auta.... :znudzony: :mur: :mur: :zabawa:
dobra, ogolnie te slady lutowania nie budza we mnie zaufania - bo mam wrazenie ze ktos to robil lutownica do rynien :/

jedzie do mnie drugi komp - i pytanie do Ciebie Fabek, bo widzę ze jesteś biegły w tym temacie: czy jeśli nowy ECU ktory jedzie do mnie (mam pewnosc ze niekombinowany) wkoduję w auto SD i zaloze po tym emulator Julie (sprzętowy) - czy nie nabroi? czy Julie to dobre rozwiazanie w przypadku gdy nie chce juz inwestowac wiecej w to auto ?

Niestety we wrocławiu strasznie sobie krzyczą za zerowanie sterownika 300netto np. w c-tronic'u , 500netto za klonowanie ecu wraz z uruchomieniem immo a to auto nie jest godne napraw elektroniki za takie pieniadze - tymbardziej ze niedlugo zmieniam go na W220 lub bmw e38...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości