Uszczelka pod wtryskiwacz

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Uszczelka pod wtryskiwacz

Post autor: ikce »

Witajcie. Panowie od jakiegoś czasu /1,5 mc czyli przejechałem około 700km/ zauważyłem , że pod wtryskiem drugim od przodu silnika coś psyka. Zdjagnozowałem , że puszcza uszczelka? Wczoraj wymieniłem filtr paliwa /dokładnie zalany i po odpaleniu /jakieś 15min/ silnik zaczoł nierówno pracować a psykanie spod wtrysku zrobiło się znzcznie głośniejsze oraz pojawił się czarny dym przy większym dodaniu gazu. Wcześniej dymienie było sporadyczne a filtr paliwa był wizualnie 3/4 wysokości czarny.
Mam pytanie o uszczelkę - JAK ONA WYGLĄDA? Z tego co szukałem to wynika, że jest to miedziana podkładka? może macie jej wymiary -zdjęcie?
Bardzo proszę o odpowiedź wyniosłem się z miasta na wiochę a tu nie ma warsztatu w którym można cokolwiek bezpiecznie zrobić i muszę się opierać na własnych możliwościach
Pozdrawiam
Dzięki pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Tak - jest to miedziana podkładka. Nie kombinuj sam bo nic Ci z tego mądrego nie wyjdzie (czyt. nie dziaduj) ;-) , podjedź do serwisu albo sklepu z czesciami i kup komplet (albo tą ktora przepuszcza) podkłdek i wymień. sztuka kosztuje z 2 PLN
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ikce »

Dziękuje za odpowiedź, mam jeszcze stres w kwesti -nie dziaduj - czyli czy dać auto do mechanika czy samemu zabrać się za wymiane?
Nie jestem silnikowcem ale do tej pory nie miałem praktycznie trudności z naprawą swoich aut czyli około 80-90% usterek naprawiam sam. Z tego co znalazłem to żeby nie urwać wtrysku mam popuścić śrubę od kowadełka co mocuje wtrysk i odpalić silnik a kompresja powinna go ciut wypchnąć i odkręcić kowadełko + rurkę z paliwem zdjąć to z góry wtryski jakać złączka z drucianą zapinką odpiąć wtyczkę i wyjąć do góry wtrysk a później usunąć bród dać nową uszczelkę /podkładkę i poskładać.
Jeśli o czymś ważnym zapomniałem to bardzo proszę o sugestie.
Jeszcze raz dziękuje
Dzięki pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Zapomniałes o podpisie auta w stopce :-D
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

ikce pisze: mam jeszcze stres w kwesti -nie dziaduj - czyli czy dać auto do mechanika czy samemu zabrać się za wymiane?
nie dziaduj tzn. nie dorabiaj tego z kawałka miedzi przypadkiem ;-) a o tym pomyslalem jak spytales o wymiry , tylko kup w sklepie/ASO.
wymiana jest prosta wiec wymien sam jak masz troche checi i klucze. tylko dokrec wtryskiwacz dosc mocno zeby nie przepuszczal
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ikce »

WIELKIE DZIĘKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prześpie się z tematem i podjade po oryginalną podkładke do sklepu z częściami w krakowie /sklep ma oryginały w cenie zamienników/
pozdrawiam
Dzięki pozdrawiam Jacek
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

[ Dodano: 2010-11-01, 18:49 ]
ikce pisze:WIELKIE DZIĘKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prześpie się z tematem i podjade po oryginalną podkładke do sklepu z częściami w krakowie /sklep ma oryginały w cenie zamienników/
pozdrawiam
Musz przyznac ze moi przedmowcy to jasnowidze ...gdyby opis wyciagniecia wtrysku jaki podales nie byl zblizony do silnikow CDI to pomyslal bym ze masz na mysli C-330 z Ursus-a. :mrgreen: tak na powaznie to nie powinienies miec problemu z wyjeciem tego wtrysku tylko nie zwlekaj bo "sie sam" uszczelni trudnym do usuniecia nagarem o konsystencji lepiku i bedziesz mial niezla zabawe.... jak wszystko ladnie wyczyscisz polecam spcjalne szczotki mosiezne, to zobacz jak wyglada powierzchnia pod nieszczesna podkladka miedziana bo moze byc tam juz wypalony slad i zadna nowa uszczelka tego nie uszczelni, (wtedy mozna uzyc z rozsadkiem specjalny frez ktory wyrowna ta powierzchnie, swietnie nadaje sie tez do czyszczenia calej komory wtrysku, ale z umiarem)
jak bys chcial bardzo dopiescic swoja gwiazdke to mozesz podczas montarzu zastosowac specjalny smar do wtryskow (o konsystencji kremu Nivea) A 001 989 42 51 10 piekne damy lubia kremiki :mrgreen: i mozesz zaserwowac nowa srube i tylko nowa podlkadke (jest jednorazowa i "siada" po dokreceniu nowa ma ok 2,5-3 mm grubosci) Powodzenia.
a w wolnej chwili uzupelni podpis bo mozna pomyslec ze piszesz o ursusach....
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

220 CDI

Post autor: ikce »

Dzięki wielkie za wszelakie sugestie - jak narazie to nie udalo się... jutro ponowie próbe mam nadzieje , że nie udało się przez moje połamane kręgi które uniemożliwiły spokojną zabawe. Narazie jest podlane wd40 i czeka na jutro.
pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
Dzięki pozdrawiam Jacek
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Re: 220 CDI

Post autor: robo »

ikce pisze:Dzięki wielkie za wszelakie sugestie - jak narazie to nie udalo się... jutro ponowie próbe mam nadzieje , że nie udało się przez moje połamane kręgi które uniemożliwiły spokojną zabawe. Narazie jest podlane wd40 i czeka na jutro.
pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

To zycze zdrowia i cierpliwosci......
opis szczatkowy ale juz wiemy ze 220 CDI :mrgreen: jak sie nie wstydzisz to wpisz caly VIN w podpisie bo moze sie przydac przy dobieraniu czesci lub innych diagnozach kolegom ktorzy maja dostep do EPC I WIS
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ikce »

Oczywiście dopisze nie wstydze się jutro jak odwioze dzieciaki do szkoły czyli ok 10tej mam nadzieje ze jak rusze z zabawa wtryskowo uszczelkowa okolo 14tej tto po 2 godz bede pił kawke... Nie wiem tylko czy po odkręceniu szarpać go w góre? Czy najpierw popuścić śrubkę torx i odpalić silnik żeby kompresja podepchneła wtrysk do góry czy robić to na zimnym czy na ciepłym... Słowem pytania praktycznie bez odpowiedzi bo to co mówi mi intuicja to jest indywidualna sprawa
Dzięki pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Cześć kolego napisałeś wyżej że chcesz poluzować śrube i odpalić auto żeby wtrysk trochę wyszedł. Nie polecam tak robić bo może okazać się że po tej operacji wyjdzie Ci wtrysk z kawałkiem głowicy. Przykład taki nawet opisał kolega Noc w jednym z tematów. Najlepiej rozgrzej silnik zgas go. Odłącz kostkę przy wtrysku. Odkręc przy wtrysku na górze rurke doprowadzająca paliwo. Przy wtrysku odkręc a przy szynie delikatnie poluzuj żeby obrócić rurke żeby Ci nie przeszkadzała. Zdejmij też zawleczke na górze i ściągnij wężyk (może ktoś napisać jaka jest jego rola? Przy ostatnim jego ściągnięciu leciała mi z niego delikatnie ropa nie mogłem zatanówac.)Odkręc śrube jeśli się da, nic na siłę żeby czegoś nie ukręcic. Jak już ja odkręcisz to kręc wtryskiem w lewo i prawo jednocześnie ciągnij go w górę powinien powoli wychodzić. Najważniejsze jak już będzie dało się nim kręcić w lewo i w prawo znaczy że nie zapiekł się mocno i wyjdzie. Tak było w moim przypadku i wszystko udało się. Jedyny błąd to miałem wypieta jedną kostkę przy silniku ta główną i odpalilem auto bez jej podłączenia teraz święci mi błąd EPC.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
ikce
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2010, o 07:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ikce »

Bardzo dziękuje jutro się za to biore
Dzięki pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Mariusz pisze:Zdejmij też zawleczke na górze i ściągnij wężyk (może ktoś napisać jaka jest jego rola? Przy ostatnim jego ściągnięciu leciała mi z niego delikatnie ropa nie mogłem zatanówac.)

jest to przelew. czyli powrot nie wykorzystanej ropy do zbiornika. Podlaczajac sprytny patent ze strzykawkami mozesz zdjagnozowac czy Ci wtrysk nie daje na przelew.


W dziale zrob to sam, opisywalem jak zregenerowac ten trojnik tanim kosztem.
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

kazdy wtrysk daje na przelew lepiej nie wprowadazc kolegow w blad
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Mam nadzieję że wszystko dobrze Ci opisałem jak coś niech mnie ktoś poprawi. A odnośnie tego powrotu to co mam coś nie tak bo nie rozumiem? Przed ostatnio jak wymieniałem podkładke nic nie leciało a tym razem leciała delikatnie ropa może poprostu może za dużo jej było w tym powrocie?
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości