Turbina czy odma?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Turbina czy odma?
Dopadło mnie nieszczęście. Dzisiaj odpaliłem auto i widze w lusterku pełno dymu, dym jest szaro-niebieski. Podniosłem maskę, wszędzie sucho poza jednym miejscem. Na pokrywie silnika, wokół miejsca gdzie wychodzi wąż odmy pojawił się olej. Wąż ten jest wetknięty do przewodu dolotowego przed turbiną. Gdy go odłączyłem od tego dolotu to zauważyłem że z odmy lecą spaliny. Duże ilości spalin. Po zgaszeniu silnika odłączyłem przewód IC, jest w nich olej. Zmartwiłem się że turbina mi pusciła olej. Jednak czytałem kiedyś że były przypadki że niesłusznie skazywano turbinę a okazywało się że winna jest odma która puszczała spaliny do turbo. Płyn chlodzący w zbiorniczku jest czysty. Koledzy, czy jeśli przez odmę lecą spaliny to w przewodach IC też pojawi się olej?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Jak kopci z odmy to najprędzej zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe, jaki masz przebieg??
E290-WDB2100171A738935 http://www.fiber-electric.oferteo.pl/
Tak, to co piszesz to też może być przyczyna, z tym że:
1. Faktyczny przebieg jest oczywiście nieznany, na blacie jest 294 tyś, chociaz patrząc na dotychczasową kondycję może być nawet realny.
2. Silnik i okolice bez żadnych wycieków, całkowicie czysty. W warsztacie bywał modelem pokazowym dla uczniów jak powinien wyglądać w pełni sprawny i zadbany silnik. Jedyne co się mogło na nim pojawić to pajęczyny.
3. Olej od wymiany do wymiany, nigdy nie musiałem dolewać.
4. Płyn chłodniczy czysty(bez kawy), nie ubyło go. Pod korkiem wlewu oleju nie ma żadnej mazi.
5. Silnik do tej pory chodził pięknie, nie kopcił, przyspieszał bez zastrzeżeń. Odpalał na pół obrotu, nawet rano jak jest zimno.
6. Wczoraj jeździłem trochę, bez szaleństw, niedzielna jazda, wszystko ok.
Dzisiaj sprawdziłem poranny rozruch i takie wyniki:
Auto odpaliło bez żadnego problemu. Z wydechu kopci, bardziej na biało niż niebiesko. Przyłożyłem białą kartkę do tłumika, ani kropelki oleju.Z odmy lekki białawy dymek ale pod silnym ciśnieniem, włozyłem go do butelki, nie pluje olejem. Stan oleju ok, bez mazi, tak samo pod kurkiem wlewu oleju, klarowny olej bez obcych zabarwień. Stan płynu chłodzącego ok, bez bąbelków, bez śladu oleju. Rozłączyłem rurę od doładowania, nie pryska olejem.
Jedyny mocno zauważalny objaw to mocne kopcenie z wydechu. Co ważne, po kazdym odpaleniu auta silnik głośno chodził, basowe brzmienie, jak harley. Po chwili zanikało.
1. Faktyczny przebieg jest oczywiście nieznany, na blacie jest 294 tyś, chociaz patrząc na dotychczasową kondycję może być nawet realny.
2. Silnik i okolice bez żadnych wycieków, całkowicie czysty. W warsztacie bywał modelem pokazowym dla uczniów jak powinien wyglądać w pełni sprawny i zadbany silnik. Jedyne co się mogło na nim pojawić to pajęczyny.
3. Olej od wymiany do wymiany, nigdy nie musiałem dolewać.
4. Płyn chłodniczy czysty(bez kawy), nie ubyło go. Pod korkiem wlewu oleju nie ma żadnej mazi.
5. Silnik do tej pory chodził pięknie, nie kopcił, przyspieszał bez zastrzeżeń. Odpalał na pół obrotu, nawet rano jak jest zimno.
6. Wczoraj jeździłem trochę, bez szaleństw, niedzielna jazda, wszystko ok.
Dzisiaj sprawdziłem poranny rozruch i takie wyniki:
Auto odpaliło bez żadnego problemu. Z wydechu kopci, bardziej na biało niż niebiesko. Przyłożyłem białą kartkę do tłumika, ani kropelki oleju.Z odmy lekki białawy dymek ale pod silnym ciśnieniem, włozyłem go do butelki, nie pluje olejem. Stan oleju ok, bez mazi, tak samo pod kurkiem wlewu oleju, klarowny olej bez obcych zabarwień. Stan płynu chłodzącego ok, bez bąbelków, bez śladu oleju. Rozłączyłem rurę od doładowania, nie pryska olejem.
Jedyny mocno zauważalny objaw to mocne kopcenie z wydechu. Co ważne, po kazdym odpaleniu auta silnik głośno chodził, basowe brzmienie, jak harley. Po chwili zanikało.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
nie odczułem aby którykolwiek nie chodził, silnik pracuje równo, odpala bez najmniejszego problemu, nawet zbierałem pochwały że jak na diesla i to 5-garowego to chodzi bardzo cicho. Skoro odpala bez problemu(na niemal pół obrotu) to myślę że kompresja powinna być ok. Jedynie gaszenie jest mniej komfortowe, bo gdy przerkęce kluczyk to zgaśnie bardzo szybko, jeden lub maksymalnie dwa obroty i stoi ale za to jak na moje to za mocno nim rzuci, osobiście mi się to nie podoba.maclos pisze:A na wszystkie cylindry chodzi ?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Właśnie po to założyłem ten temat aby wykluczyć najgorsze zamiast lecieć w panice do warsztatu i zostawić tysiaka To nie jest lekkie kopcenie ale parowóz.exeresis pisze:Pojeździj, kontroluj stan oleju. Dlaczego od razu bierzesz pod uwagę najgorsze;)
Jeśli chodzi o jeżdzenie to wolę się nie ruszać bo chmura dymu jest taka że niemal nic nie widze za sobą a nie mając 100%-owej diagnozy wolę go nie przeganiać żeby sobie nie narobić dodatkowego kłopotu.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
miałem podobnie olej cofał się aż do filtra powietrza ale nie kopcił za bardzo na biało. spaliny były gryzące i prawie brak ciśnienia na 1 i 5 cylindrze. głowica poszła do regeneracji i jest ok. Ale żeby takie coś się nagle zrobiło to wydaje mi się że musiałeś go nieźle przegonić. Bardziej bym obstawiał sprężarkę że puszcza olej i go spalasz i dlatego masz taki ładny dymek
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
1J4PN2GKXAW111280
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości