Turbina czy odma?

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Turbina czy odma?

Post autor: Leszek304 »

Dopadło mnie nieszczęście. Dzisiaj odpaliłem auto i widze w lusterku pełno dymu, dym jest szaro-niebieski. Podniosłem maskę, wszędzie sucho poza jednym miejscem. Na pokrywie silnika, wokół miejsca gdzie wychodzi wąż odmy pojawił się olej. Wąż ten jest wetknięty do przewodu dolotowego przed turbiną. Gdy go odłączyłem od tego dolotu to zauważyłem że z odmy lecą spaliny. Duże ilości spalin. Po zgaszeniu silnika odłączyłem przewód IC, jest w nich olej. Zmartwiłem się że turbina mi pusciła olej. Jednak czytałem kiedyś że były przypadki że niesłusznie skazywano turbinę a okazywało się że winna jest odma która puszczała spaliny do turbo. Płyn chlodzący w zbiorniczku jest czysty. Koledzy, czy jeśli przez odmę lecą spaliny to w przewodach IC też pojawi się olej?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Jak kopci z odmy to najprędzej zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe, jaki masz przebieg??
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Tak, to co piszesz to też może być przyczyna, z tym że:
1. Faktyczny przebieg jest oczywiście nieznany, na blacie jest 294 tyś, chociaz patrząc na dotychczasową kondycję może być nawet realny.
2. Silnik i okolice bez żadnych wycieków, całkowicie czysty. W warsztacie bywał modelem pokazowym dla uczniów jak powinien wyglądać w pełni sprawny i zadbany silnik. Jedyne co się mogło na nim pojawić to pajęczyny.
3. Olej od wymiany do wymiany, nigdy nie musiałem dolewać.
4. Płyn chłodniczy czysty(bez kawy), nie ubyło go. Pod korkiem wlewu oleju nie ma żadnej mazi.
5. Silnik do tej pory chodził pięknie, nie kopcił, przyspieszał bez zastrzeżeń. Odpalał na pół obrotu, nawet rano jak jest zimno.
6. Wczoraj jeździłem trochę, bez szaleństw, niedzielna jazda, wszystko ok.

Dzisiaj sprawdziłem poranny rozruch i takie wyniki:
Auto odpaliło bez żadnego problemu. Z wydechu kopci, bardziej na biało niż niebiesko. Przyłożyłem białą kartkę do tłumika, ani kropelki oleju.Z odmy lekki białawy dymek ale pod silnym ciśnieniem, włozyłem go do butelki, nie pluje olejem. Stan oleju ok, bez mazi, tak samo pod kurkiem wlewu oleju, klarowny olej bez obcych zabarwień. Stan płynu chłodzącego ok, bez bąbelków, bez śladu oleju. Rozłączyłem rurę od doładowania, nie pryska olejem.
Jedyny mocno zauważalny objaw to mocne kopcenie z wydechu. Co ważne, po kazdym odpaleniu auta silnik głośno chodził, basowe brzmienie, jak harley. Po chwili zanikało.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

A weż go troszkę przegoń , chyba go zamuliłeś :hyhy:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Albo za bardzo przedmuchałem i się rozszczelnił ;)
Mam nadzieje że to nie będą tłoki i pierścienie. Wolałbym uszczelniacze zaworów lub ewentualnie sama uszczelka pod głowicą.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
maclos
Posty: 754
Rejestracja: 7 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Chełm

Post autor: maclos »

Leszek304 pisze:Albo za bardzo przedmuchałem i się rozszczelnił ;)
Mam nadzieje że to nie będą tłoki i pierścienie. Wolałbym uszczelniacze zaworów lub ewentualnie sama uszczelka pod głowicą.
A na wszystkie cylindry chodzi ?
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

maclos pisze:A na wszystkie cylindry chodzi ?
nie odczułem aby którykolwiek nie chodził, silnik pracuje równo, odpala bez najmniejszego problemu, nawet zbierałem pochwały że jak na diesla i to 5-garowego to chodzi bardzo cicho. Skoro odpala bez problemu(na niemal pół obrotu) to myślę że kompresja powinna być ok. Jedynie gaszenie jest mniej komfortowe, bo gdy przerkęce kluczyk to zgaśnie bardzo szybko, jeden lub maksymalnie dwa obroty i stoi ale za to jak na moje to za mocno nim rzuci, osobiście mi się to nie podoba.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

jak mocno rzuca przy gaszeniu to poduchy pod silnikiem do wymiany.
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

poduchy mogą być dobre,v-ka fajnie gaśnie prawie jak benzyna :D
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

ale mówimy tu o 2,9 chyba? więc jaka V-ka?
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Pojeździj, kontroluj stan oleju. Dlaczego od razu bierzesz pod uwagę najgorsze;)
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

jarecki500 pisze:jaka V-ka?
tak sobie napisałem :D
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

exeresis pisze:Pojeździj, kontroluj stan oleju. Dlaczego od razu bierzesz pod uwagę najgorsze;)
Właśnie po to założyłem ten temat aby wykluczyć najgorsze zamiast lecieć w panice do warsztatu i zostawić tysiaka ;) To nie jest lekkie kopcenie ale parowóz.
Jeśli chodzi o jeżdzenie to wolę się nie ruszać bo chmura dymu jest taka że niemal nic nie widze za sobą a nie mając 100%-owej diagnozy wolę go nie przeganiać żeby sobie nie narobić dodatkowego kłopotu.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

A spaliny nie mają czasem zapachu nieprzepalonej ropy, taki gryzący w nos? Wspomniałeś o białym dymku- jest bardzo gęsty?
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
lancer
Posty: 553
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer »

miałem podobnie olej cofał się aż do filtra powietrza ale nie kopcił za bardzo na biało. spaliny były gryzące i prawie brak ciśnienia na 1 i 5 cylindrze. głowica poszła do regeneracji i jest ok. Ale żeby takie coś się nagle zrobiło to wydaje mi się że musiałeś go nieźle przegonić. Bardziej bym obstawiał sprężarkę że puszcza olej i go spalasz i dlatego masz taki ładny dymek
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości