Trzęsący się silnik ale 320 CDI.

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bobek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 4 kwie 2008, o 23:08
Lokalizacja: Gdańsk

Trzęsący się silnik ale 320 CDI.

Post autor: bobek »

Jest już podobny temat tylko dla silnika 300td, więc założyłem nowy dla silnika 320 cdi.
W moim przypadku było to od czasu do czasu, a teraz już coraz częściej trzęsie silnikiem na wolnych obrotach. Podobnie miałem w maluchu jak miał wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Innych objawów nie zauważyłem, auto rano odpala bez problemu, przyśpiesza dobrze, a po zmianie przepływomierza nawet nie puszcza czarnych "bąków" przy przyspieszaniu.
Po podłączeniu komputera, ale nie SD, nie ma żadnych błędów zapamiętanych, ani bieżących. Jedynym podejrzaną wartością, z tych pokazywanych przez ten komp, jest temperatura paliwa, która wynosi -49,9 stopnia (na dworze było może -4). Paliwo tankuję tylko na sprawdzonych stacjach, co 5 tyś. km preparat do czyszczenia wtrysków STP.

I teraz, zwracam się do Was z prośbą co mam robić żeby to usunąć. Nie wypada żeby takim samochodem trzęsło.
S210 Elegance 320 CDI, '01 r., automat,
WDB2102261B362233.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

bobek pisze:Jedynym podejrzaną wartością, z tych pokazywanych przez ten komp, jest temperatura paliwa, która wynosi -49,9 stopnia
najprawdopodobniej brak polaczenia z czujnikiem temp. paliwa. np zasniedziale styki, przetarte kable.

apropos trzesienia, nie trzesie przy gaszeniu?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bobek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 4 kwie 2008, o 23:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bobek »

Wróżka, czy co? Przy gaszeniu bym powiedział, że raczej tak rzuca silnikiem, ale do tego się przyzwyczaiłem, gdyż po wymianie poduszek pod silnikiem i skrzynia biegów (z MB) nic się nie zmieniło na lepsze.
S210 Elegance 320 CDI, '01 r., automat,
WDB2102261B362233.
Robin
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2009, o 11:54
Lokalizacja: Kluczbork - Opole

Post autor: Robin »

Koło dwumasowe
270 CDI KOMBI 2000 MSB Avantgarde
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Robin pisze:Koło dwumasowe
w automacie? :)
bobek pisze:Wróżka, czy co? Przy gaszeniu bym powiedział, że raczej tak rzuca silnikiem, ale do tego się przyzwyczaiłem, gdyż po wymianie poduszek pod silnikiem i skrzynia biegów (z MB) nic się nie zmieniło na lepsze.
tak wrozka hehe. oczywiscie poduszki sa oryginalne i dobrze zamontowane? jezeli tak to wtryskiwacze sie klada.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bobek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 4 kwie 2008, o 23:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bobek »

Już znam - mam nadzieję - przyczynę. Jeden wtrysk wyraźnie charakteryzuje się innymi parametrami niż pozostałe pięć. Przełożenie go na inny cylinder przeniosło niesprawność na ten gar. Mechanik szuka nowego wtrysku, w serwisie MB ok. 1500 zł.
Może ktoś mi łopatologicznie wskaże, gdzie mam szukać czujnika temperatury paliwa i przewodów elektrycznych od niego odchodzących. Przewertowałem książkę "Sam naprawiam" i nie znalazłem takiego "ustrojstwa".
S210 Elegance 320 CDI, '01 r., automat,
WDB2102261B362233.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a nie mowilem? :-D troche rozszalal sie z ta cena, bo wtryskiwacz dostaniesz za 600-800zl boscha.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Robin
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2009, o 11:54
Lokalizacja: Kluczbork - Opole

Post autor: Robin »

fabek pisze:w automacie? :)
sorry nie doczytałem :oops:
270 CDI KOMBI 2000 MSB Avantgarde
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

fabek pisze:
bobek pisze:Jedynym podejrzaną wartością, z tych pokazywanych przez ten komp, jest temperatura paliwa, która wynosi -49,9 stopnia
Też chętnie się dowiem ,gdzie w 320cdi znajduje się czujnik temperatury paliwa?

[ Dodano: 2010-01-15, 09:58 ]
fabek ja pytam o 320cdi
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
lord68
Posty: 80
Rejestracja: 15 cze 2008, o 14:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lord68 »

Witam.
Może tu znajde rozwiązanie mojego problemu.

Chodzi o to, że nie zależnie od temperatury silnika, temperatury na dworze,jechania szybko lub wolno gdy jade sobie, jade chamuje pod światłami,zatrzymuje sie i trzęsie mi całym nadwoziem.Nieraz tak mocno jak w traktorze,nieraz bardzo lekko ale wyczuwalnie,niekiedy wogóle.Mechanik by musiał to zobaczyć w trasie najlepiej po mieście.
Nie rozumie co sie dzieje i praktycznie nie moge nigdzie siegnąć po pomoc,bo mechanicy jacyś nie poradni.Zaznaczam ,że jeden wtryskiwacz był uszczelniany z 5 miesięcy temu.

Pomocy bo czasami to trzęsie niemiłosiernie.

Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Grego pisze:
fabek pisze:
bobek pisze:Jedynym podejrzaną wartością, z tych pokazywanych przez ten komp, jest temperatura paliwa, która wynosi -49,9 stopnia
Też chętnie się dowiem ,gdzie w 320cdi znajduje się czujnik temperatury paliwa?

[ Dodano: 2010-01-15, 09:58 ]
fabek ja pytam o 320cdi
Silniki CDI w MB nie mają czujnika temperatury paliwa.Jest niepotrzebny.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bobek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 4 kwie 2008, o 23:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bobek »

Po wymianie wtryskiwacza przyszło mi do głowy, iż moje wozidło za dużo pali. W mieście w granicach 12-15 l/100 km, mechanik serwisujący moje auto, serwisuje również trzy inne z takim samym silnikiem i ich właściciele mówią o spalaniu ok. 10 l/100 km w mieście.
Zacząłem drążyć temat i wymieniłem przepływomierz i termostat spodziewanego efektu brak. Zmniejszyło się za to diametralnie dymienie przy przyśpieszaniu, temp. w układzie chłodzenia wzrosła, silnikiem przestało telepać, ale spalanie dalej na "wysokim" (chyba) poziomie. Dodam, że żadnych innych usterek i niesprawności nie ma, samochód odpalał nawet przy minus trzydziestu kilku bez problemu, przyśpiesza dobrze lub bardzo dobrze, ale o tym poniżej.
Pojechałem do serwisu MB i zaprzyjaźnionego mechanika, podłączył SD - błędów zero, wnikliwsza diagnoza wtryskiwacze - korekta dawki na poziomie -0,2 do 0,3 mm^3/HUB, czyli b. dobrze, stopień sprężania 233 1/min na wszystkich cylindrach, czyli też b. dobrze, jedyną rozbieżnością od wartości zalecanych jest aktualna liczba wtrysku 4 mm^3/Hub, a powinno być minimum 8, ale SD nie pokazuje tego jako błąd. Mechanik zmienił przepływomierz - bez zmian, czujnik ciśnienia paliwa w listwie - bez zmian, dalej aktualna liczba wtrysku bez zmian, a to może być przyczyną "większego" spalania. Zalecenie jechać do boscha sprawdzić wtryski na stole.
Byłem w PEZALu w Gdańsku, diagnoza komputerowa zero nieprawidłowych wartości, przejażdżka dwóch mechaników - skrzynia za późno zmienia biegi i to jest przyczyną podwyższonego spalania. Diagnoza jak dla mnie średnia, więc zmieniłem warsztat na bosch w Chwaszczynie - oprogramowanie sterownika cdi fabryczne, żadnych błędów w diagnozie komputerowej, test drogowy z podłączonym SD skrzynia przełącza biegi prawidłowo. Jedyna uwaga to samochód przyśpiesza za dobrze jak na ten silnik, w pierwszy czwartek majowy mają szukać dalej.

Podsumowując dalej nic nie wiem, wszyscy co grzebali w samochodzie mówią, że faktycznie trochę za dużo pali, mnie niepokoi ta zaniżona wartość aktualnej liczby wtrysku, może ktoś z Was mnie oświeci co to jest i jak ją zwiększyć. Tylko proszę nie rozpisujcie się w tym wątku na temat spalania.
Załączniki
2a.jpg
1a.jpg
S210 Elegance 320 CDI, '01 r., automat,
WDB2102261B362233.
Robert gd
VIP
Posty: 472
Rejestracja: 27 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Robert gd »

bobek pisze:Po wymianie wtryskiwacza przyszło mi do głowy, iż moje wozidło za dużo pali. W mieście w granicach 12-15 l/100 km, mechanik serwisujący moje auto, serwisuje również trzy inne z takim samym silnikiem i ich właściciele mówią o spalaniu ok. 10 l/100 km w mieście.
Zacząłem drążyć temat i wymieniłem przepływomierz i termostat spodziewanego efektu brak. Zmniejszyło się za to diametralnie dymienie przy przyśpieszaniu, temp. w układzie chłodzenia wzrosła, silnikiem przestało telepać, ale spalanie dalej na "wysokim" (chyba) poziomie. Dodam, że żadnych innych usterek i niesprawności nie ma, samochód odpalał nawet przy minus trzydziestu kilku bez problemu, przyśpiesza dobrze lub bardzo dobrze, ale o tym poniżej.
Pojechałem do serwisu MB i zaprzyjaźnionego mechanika, podłączył SD - błędów zero, wnikliwsza diagnoza wtryskiwacze - korekta dawki na poziomie -0,2 do 0,3 mm^3/HUB, czyli b. dobrze, stopień sprężania 233 1/min na wszystkich cylindrach, czyli też b. dobrze, jedyną rozbieżnością od wartości zalecanych jest aktualna liczba wtrysku 4 mm^3/Hub, a powinno być minimum 8, ale SD nie pokazuje tego jako błąd. Mechanik zmienił przepływomierz - bez zmian, czujnik ciśnienia paliwa w listwie - bez zmian, dalej aktualna liczba wtrysku bez zmian, a to może być przyczyną "większego" spalania. Zalecenie jechać do boscha sprawdzić wtryski na stole.
Byłem w PEZALu w Gdańsku, diagnoza komputerowa zero nieprawidłowych wartości, przejażdżka dwóch mechaników - skrzynia za późno zmienia biegi i to jest przyczyną podwyższonego spalania. Diagnoza jak dla mnie średnia, więc zmieniłem warsztat na bosch w Chwaszczynie - oprogramowanie sterownika cdi fabryczne, żadnych błędów w diagnozie komputerowej, test drogowy z podłączonym SD skrzynia przełącza biegi prawidłowo. Jedyna uwaga to samochód przyśpiesza za dobrze jak na ten silnik, w pierwszy czwartek majowy mają szukać dalej.

Podsumowując dalej nic nie wiem, wszyscy co grzebali w samochodzie mówią, że faktycznie trochę za dużo pali, mnie niepokoi ta zaniżona wartość aktualnej liczby wtrysku, może ktoś z Was mnie oświeci co to jest i jak ją zwiększyć. Tylko proszę nie rozpisujcie się w tym wątku na temat spalania.

Mam 2,7 CDI w manualu po trojmiescie w dzien około 9 l , dwoch kolegów ma wlasnie 3,2 CDI w automacie i spalanie 12-14 . Wiec w 10 po miescie przy 3,2 CDI nie wierze .
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

bobek, przestaw tryb jazdy na W ;-) to spadnie spalanie.
bobek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 4 kwie 2008, o 23:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bobek »

Panowie konkrety w sprawie aktualnej liczby wtrysku, a nie ilości spalanego paliwa i przełączania w tryb zimowy!
S210 Elegance 320 CDI, '01 r., automat,
WDB2102261B362233.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości