Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
Witam.
W210 2.2D 1997r.
Po pękniętym wałku zrzuciłem głowicę aby zobaczyć na uszkodzenia. Na pierwszy rzut oka nic się nie stało. Tłoki wyglądają na całe. Zawory są na wydechu i drugim cylindrze wdechy lekko odchylone.
Jak macie chwilę to rzućcie fachowym okiem na te zdjęcia i napiszcie czy coś się nada z tego.
Przy okazji: Jakim środkiem wyczyścić tłoki, silnik i głowicę?
Inna sprawa to to, ze tłok gołym okiem w GMP a na kole daleko poza skalą OT.
Ułamała mi się plastykowa część od łańcucha. Jakaś prowadnica widoczna po zdjęciu pokrywy zaworów po prawej stronie (naprzeciwko napinacza). Ktoś wie jak się ona nazywa?
I czy ktoś może wytłumaczyć, czemu GMP nie pokrywa mi się ze znakiem OT?
Wielkie dzięki
W210 2.2D 1997r.
Po pękniętym wałku zrzuciłem głowicę aby zobaczyć na uszkodzenia. Na pierwszy rzut oka nic się nie stało. Tłoki wyglądają na całe. Zawory są na wydechu i drugim cylindrze wdechy lekko odchylone.
Jak macie chwilę to rzućcie fachowym okiem na te zdjęcia i napiszcie czy coś się nada z tego.
Przy okazji: Jakim środkiem wyczyścić tłoki, silnik i głowicę?
Inna sprawa to to, ze tłok gołym okiem w GMP a na kole daleko poza skalą OT.
Ułamała mi się plastykowa część od łańcucha. Jakaś prowadnica widoczna po zdjęciu pokrywy zaworów po prawej stronie (naprzeciwko napinacza). Ktoś wie jak się ona nazywa?
I czy ktoś może wytłumaczyć, czemu GMP nie pokrywa mi się ze znakiem OT?
Wielkie dzięki
- Załączniki
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Re: Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
Znak GMP nie pokrywa się z tłokiem bo korbowód się skrzywił.Ten silnik na złom. Kup słupek i wymień.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Re: Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
Dokładnie jak romek61, tylko posunę się dalej, kup kompletny silnik, ceny zaczynają się od 500zl, nawet z osprzętem można dostać. Można też się pokusić włożyć 2.9TD.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
Korbowod się skrzywil? Tłoki pracują równo. Wałem korbowym mogę zakręcić łapiąc 3 palcami za pasek wieloklinowy. Nie używam przy tym siły. Myślę że jakby się jakiś jeden skrzywil to by nie było że tłok 1 i 4 są ba tej samej wysokości i 2 i 3 też na tej samej.
Macie jakiś sposób na sprawdzenie tych korbowodow bez wyciągania ich?
Pytanie drugie: jak kupię silnik od manuala to będzie pasował bez jakichkolwiek przeróbek? (Mam skrzynię automatyczna . Ciekawostka jest taka że skrzynia nie jest od silnika 2.2D tylko od wiekszego. Chodzi dobrze )
Trzecie: 2.9TD silnik to i wtedy trzeba kupić inną pompę i pozbędę się pechowego Lucasa?:D
4: ile max tłok powinien wstawać ponad blok silnika w GMP. Jakie są widelki? Na innym form czytałem że jest jakaś skala dla tlokow.
Macie jakiś sposób na sprawdzenie tych korbowodow bez wyciągania ich?
Pytanie drugie: jak kupię silnik od manuala to będzie pasował bez jakichkolwiek przeróbek? (Mam skrzynię automatyczna . Ciekawostka jest taka że skrzynia nie jest od silnika 2.2D tylko od wiekszego. Chodzi dobrze )
Trzecie: 2.9TD silnik to i wtedy trzeba kupić inną pompę i pozbędę się pechowego Lucasa?:D
4: ile max tłok powinien wstawać ponad blok silnika w GMP. Jakie są widelki? Na innym form czytałem że jest jakaś skala dla tlokow.
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Re: Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
Według pomiarów korbowody wyglądają na dobre. Każdy tłok w swoim punkcie GMP miał taką samą wysokość jak każdy inny. Każdy tłok dochodził do GMP. Każdy tłok lekko chodzi w cylindrze. I teraz:
a) albo każdy skrzywił się tak samo ( ale czy wtedy by dochodził do GMP? )
b) albo są całe.
Mam głowicę(drugą, w dobrym stanie) która ma szczelne zawory, mam uszczelkę pod głowicę. Nie mam klucza dynamometrycznego. Ceny są okropne. Pożyczyć nikt nie chce. Bez klucza nie chce ryzykować. Jednak są klucze wychylne.I chyba spróbuje takim.
Montować głowicę, robić pomiar ciśnienia?
Czy demontować tłoki przed nałożeniem głowicy?
Dodam, że jak nie zrobie auta to trudno - > żyletki. Ale wiedzę o silniku nabędę bezcenną.
A propos: gadałem z mechanikiem o wymianie silnika, powiedział same przełożenie to ok 1000zł, bo pompa jest przypisana do danego silnika i pompa(lucas) ma imobilajzer...
a) albo każdy skrzywił się tak samo ( ale czy wtedy by dochodził do GMP? )
b) albo są całe.
Mam głowicę(drugą, w dobrym stanie) która ma szczelne zawory, mam uszczelkę pod głowicę. Nie mam klucza dynamometrycznego. Ceny są okropne. Pożyczyć nikt nie chce. Bez klucza nie chce ryzykować. Jednak są klucze wychylne.I chyba spróbuje takim.
Montować głowicę, robić pomiar ciśnienia?
Czy demontować tłoki przed nałożeniem głowicy?
Dodam, że jak nie zrobie auta to trudno - > żyletki. Ale wiedzę o silniku nabędę bezcenną.
A propos: gadałem z mechanikiem o wymianie silnika, powiedział same przełożenie to ok 1000zł, bo pompa jest przypisana do danego silnika i pompa(lucas) ma imobilajzer...
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Re: Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
KAŻDE zrzucenie głowicy powinno być poprzedzone wymianą uszczelki, sprawdzeniem ciśnieniowym głowicy oraz ewentualnym planowaniem. Stary daj sobie spokój jeżeli zabierasz się do tego bez podstawowych narzędzi.
Co do wypowiedzi mechanika coś mu się porąbało z Fordem chyba.
Co do wypowiedzi mechanika coś mu się porąbało z Fordem chyba.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
Znasz przybliżone koszty takiego swapu na 2.9td? z robocizną oczywiściefabek pisze:Dokładnie jak romek61, tylko posunę się dalej, kup kompletny silnik, ceny zaczynają się od 500zl, nawet z osprzętem można dostać. Można też się pokusić włożyć 2.9TD.
WDB2100041A661457
Re: Tłoki i zawory - prośba o ocene [ZDJĘCIA]
Jak nie masz całego dawcy za darmo albo półdarmo i możliwości robienia tego samemu - taniej i łatwiej sprzedać co masz i kupić innego.
Silniki 2.9 TD trzymają cenę, bo to dobra i popularna konstrukcja, montowana też w sprinterach. I to trzyma ich cenę na poziomie 2,5 - 3 tysięcy za sensowny kompletny silnik. Do tego komputer i wiązka silnika. I do wymiany właściwie cały układ przeniesienia napędu - od skrzyni i sprzęgła po półosie. W 2.2 D montowali wszystko co najmniejsze i delikatne - 2.9 TD ma 2x tyle momentu, dostępnego od samego dołu - można coś urwać przy pierwszym starcie. Zresztą 2.9 to silnik wolnoobrotowy i przy moście z 2.2 zakręciłby się na śmierć.
Do kompletu zrobienia porządnie - do wymiany poduszki silnika i sprężyny
Silniki 2.9 TD trzymają cenę, bo to dobra i popularna konstrukcja, montowana też w sprinterach. I to trzyma ich cenę na poziomie 2,5 - 3 tysięcy za sensowny kompletny silnik. Do tego komputer i wiązka silnika. I do wymiany właściwie cały układ przeniesienia napędu - od skrzyni i sprzęgła po półosie. W 2.2 D montowali wszystko co najmniejsze i delikatne - 2.9 TD ma 2x tyle momentu, dostępnego od samego dołu - można coś urwać przy pierwszym starcie. Zresztą 2.9 to silnik wolnoobrotowy i przy moście z 2.2 zakręciłby się na śmierć.
Do kompletu zrobienia porządnie - do wymiany poduszki silnika i sprężyny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości