Świece zapłonowe

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jajko4444
Posty: 5
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 16:08
Lokalizacja: gdynia

Świece zapłonowe

Post autor: jajko4444 »

Witam Szanownyh kolegów!
Proszę powiedzcie jak to jest z tymi świecami zapłonowym? Jeżdżę w210 z 98r. 2.3 benzynka. Wcześniej miałem beczkę potem klina i teraz oczko. Czy to są świece zapłonowe czy iskrowniki, które wymieniamy wtedy gdy coś zaczyna się dzia z zapalaniem lub przerywa na obrotach. Powiedzcie też ile jest tych świeczek w 230 - stce - cztery czy osiem?
jajko4444
W210, E230 - automat, 97'
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Re: Świece zapłonowe

Post autor: nonmaximus »

jajko4444 pisze:Witam Szanownyh kolegów!
Proszę powiedzcie jak to jest z tymi świecami zapłonowym? Jeżdżę w210 z 98r. 2.3 benzynka. Wcześniej miałem beczkę potem klina i teraz oczko. Czy to są świece zapłonowe czy iskrowniki, które wymieniamy wtedy gdy coś zaczyna się dzia z zapalaniem lub przerywa na obrotach. Powiedzcie też ile jest tych świeczek w 230 - stce - cztery czy osiem?
Kolego, jaki iskrownik? :shock: To nie forum Simsonów :mrgreen: Masz 4 świece. A co do wymieniania - ja, jeżeli z autem wszystko jest ok i silnik normalnie pracuje to nie wymieniam świec, tak jak na przykład przewiduje producent (co 60 kkm).

Przekonałem się o tym, kiedy mój ojciec na jednym komplecie świec, oryginalnych GM, przejechał Omegą A ponad 150 kkm (czuć już było, że "zamulała", ale paliła normalnie, spalanie paliwa w normie itd.).

Ciesz się, że nie masz dwuelektrodowych platynowych jak sobie Daimler wymyślił przy M112 2.8 V6 :-P

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Z tym przebiegiem to troszke przesadziles 8-)
E 270 CDI 2000r, lift, manual
jajko4444
Posty: 5
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 16:08
Lokalizacja: gdynia

Post autor: jajko4444 »

Wielkie dzięki NONMAXIMUSIE - potwierdziłeś tylko to co i ja przypuszczałem. A tak wogóle to moje pytanko wzęło sie z tąd, że kumpel kupił w210 z mtorem 4.3 na benzynce. Poprzedni właściciel zmieniał swieczki i kosztowało go to jakieś 8 stówek. Dzieki za info.
jajko4444
W210, E230 - automat, 97'
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

mesio14 pisze:Z tym przebiegiem to troszke przesadziles 8-)
Auto było eksploatowane na trasach, wyłącznie na benzynie, silnik 2.0 8V 115 KM, garażowane. Jeden komplet świec. Jakby nie sprzedał auta z tymi świecami to bym je zostawił, co by foty porobić.

[ Dodano: 2009-09-27, 00:05 ]
jajko4444 pisze:mtorem 4.3 na benzynce. Poprzedni właściciel zmieniał swieczki i kosztowało go to jakieś 8 stówek. Dzieki za info.
Tak, bo tych świec miał 16 do wymiany. Ja mam tylko 12 :mrgreen:

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
chomike
Posty: 735
Rejestracja: 16 gru 2009, o 21:36
Lokalizacja: Lubin

Post autor: chomike »

nonmaximus pisze:Tak, bo tych świec miał 16 do wymiany. Ja mam tylko 12 :mrgreen:
czyli w V6 320 też będzie 12 świec ??
S210 E320 V6 Classic (BRC)
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

chomike pisze:
nonmaximus pisze:Tak, bo tych świec miał 16 do wymiany. Ja mam tylko 12 :mrgreen:
czyli w V6 320 też będzie 12 świec ??
Dokładnie tak.W moim silniku jest tyle samo.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
chomike
Posty: 735
Rejestracja: 16 gru 2009, o 21:36
Lokalizacja: Lubin

Post autor: chomike »

super :-p
i pewnie platynowe do tego. ze trzy dychy jedna i mamy piękny wynik. ehhh
:-)

[ Dodano: 2011-11-05, 09:03 ]
koniecznie ngk się sugeruje czy dać np. beru czy bosch ?
S210 E320 V6 Classic (BRC)
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

chomike pisze:super :-p
i pewnie platynowe do tego. ze trzy dychy jedna i mamy piękny wynik. ehhh
:-)

[ Dodano: 2011-11-05, 09:03 ]
koniecznie ngk się sugeruje czy dać np. beru czy bosch ?
Świece platinowe NGK takie jak z linku poniżej. Na alledrogo ok. 30 zł/szt.

http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -11/12430/
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Jak się teraz kształtują ceny platyn do naszych V6tek ?
Jaka jest trwałość takiej świecy/kpl świec ?
Taksiarz
Posty: 26
Rejestracja: 16 sie 2013, o 20:55
Lokalizacja: Iława

Post autor: Taksiarz »

Witam.

Mój mercedes czasami ciężko zapala. Długo kręci zanim odpali (czasami). Pompę paliwowa mam nową. Czy może to być wina świec? Ile takich świeczek znajduje się w moim 2,4 V6?
Mercedes E250 TD '94 (ex-car)
Gwiazdeczka W210 '99
WDB2100611A864528
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

2,4 V6 to też silnik M112 więc masz 12 świec, pod dwie na cylinder.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

W tych silnikach sa swiece platynowe,a wiec na pewno tak szybko sie nie zuzywają.Szukaj gdzie indziej przyczyn trudnego rozruchu.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Taksiarz
Posty: 26
Rejestracja: 16 sie 2013, o 20:55
Lokalizacja: Iława

Post autor: Taksiarz »

Wracam do tematu.
Podlaczylem autko pod komputer. Wykazalo brak bledow w silniku, skrzyni biegow, jakis 2 bledu w klimatyzacji i brak komunikacji z hamulcami. Wymienilem swiece oraz przewody. Problem nieznikl. Wciaz czasami rozrusznik dlugo kreci zanim odpali.

Ma ktos jakis pomysl? Moze lancuch rozrzadu rozciagniety...

Help...
Mercedes E250 TD '94 (ex-car)
Gwiazdeczka W210 '99
WDB2100611A864528
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Po pierwsze sprawdziłbym iskrę na świecach: czy mocna i równa. Dalej w kolejności paliwo przed wtryskami - czy odpowiednio strzela strumieniem po załączeniu zapłonu (pompy paliwa), na koniec zostają wtryskiwacze benzynowe (styki elektryczne itp).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości