rano słaby - w czym tkwi problem?

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

rano słaby - w czym tkwi problem?

Post autor: fabek »

hello,

no i mojego mesia zlapal problem. silnik 3.0 diesel, automat, bez klimy. problem objawia sie, ze rano jest slaby, daje mu gazu, a topornie jedzie. dodam, ze pali na "cyk". po przejechaniu 10 kilometrow chodzi juz leciutko i bez znaczenia czy jest cieply czy troche ostygl. pierwszy raz spotkalem sie z takim problemem.

olej w silniku i skrzyni nowy. filtr powietrza i paliwa takze nowy.

z kolega windykatorkiem rozmawialem i zalecil sprawdzenie przeplywomierza i przewodow paliwowych. dopiero w czwartek to zrobie, bo nie mam sprzetu na miejscu.

macie jeszcze jakies pomysly?

[ Dodano: 2008-10-22, 08:44 ]
bede klikal "pomogl" :mrgreen:
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

Wygląda na przeplywke, tak z opisu....
S280 4 Matik
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Re: rano słaby - w czym tkwi problem?

Post autor: JarekW »

fabek pisze: problem. silnik 3.0 diesel,
Rozumiem, że bez turbiny (wstaw w stopkę typ auta to będzie zawsze wiadomo)
fabek pisze:rano jest slaby, daje mu gazu, a topornie jedzie. dodam, ze pali na "cyk"
Jak ładnie pali to nie wygląda na zapowietrzenie układu paliwowego.
Gdyby była walnięta przepływka to dziwne, że po jakimś czasie zaczyna ci jechać normalnie. U mnie musiałem wyłączyć i włączyć motor dopiero zaczynał mieć power.
Najlepiej jakbyć mógł rano podłączyć do kompa i zczytać parametry live. Dużo by się wyjaśniło.
W głowicy powinien być podgrzewacz paliwa. Może dopiero jak dostaje ciepłą ropkę to mu zaczyna smakować.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

panowie problem rozwiazany juz w 80%. bylem na komputerze, wyskoczyl blad P0110 czyli czujnik temperatury powietrza dolotowego (22 na obrazku), nie ma przeplywomierza w tych silnikach panowie, takze nie zgadujcie :-) okazal sie pekniety kabelek od niego, ale nie bylo widac bo izolacja byla cala.

oprocz tego wyskoczyly dziwne dane np. temperatura cieczy -19 stopni (na minusie), co oczywiscie wskazuje padniety czujnik temperatury cieczy (10 lub 11 na obrazku). po weekendzie sie tym zajme, a tym czasem dzis rano wrazenie mialem ze lepiej chodzil. moze to tylko autosugestia ;-)

Obrazek
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

no nie napisałes z kim to konsultowałes:)))
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zobacz pierwsza wypowiedz, nie pominalem Cie stary 8-)
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

a jak ktoś pierwszej nie czytał :-P ???
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

lap punkta :-)
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

nie wiem czy zasługuje :oops:
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dzis rano z rano chodzil jak pszczolka, takze problem rozwiazany :-D jutro rano zajme sie czujnikami temperatury, bede zdejmowal kolektor, a to peszek :-(
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

po co go zdejmowac , dorwij sasiadke z chudymi łapami niech sie gimnastykuje i odkreci ci sam czujnik
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

panowie, po paru dniach znowu zrobil sie slaby. okazalo sie czujnik temp. powietrza dolotowego (IAT) byl uszkodzony. wiec wymienilem na nowy i bez zmian. ku mojemu zaskoczeniu po wyjeciu czujnika auto jezdzi elegancko. czujnik jest ok, bo dobieralem go po numerze boschowskim. sprawdzalem go omomierzem i zachowuje sie poprawnie.

[ Dodano: 2008-11-04, 19:52 ]
przypominam, ze podczas diagnozy na cieplym silniku czujnik cieczy podawal temperature -10 st. C (ujemna). jutro sprawdze dokladnie ten czujnik.

gdzie szukac przyczyny?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

O ile tak jak twierdzisz jest to silnik bez turbiny i nie CDI
to powinien mieć diagnozę blinckodową.Musisz Sobie zrobić
przyrząd i Samemu diagnozować.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

to fajnie. nawet wiem jak to zrobic. ale upewnie sie. mam zlacze 38 pinowe oczywiscie.

1. na pinach 3 oraz 4 zamontowac zarowke.
2. na 2-3 sekundy dac mase (pin 1) na pin 3.
3. po 2 sekundach emituje kody blyskowe.
4. zapisac na kartce numer bledu.
5. wrocic do kroku 2, az zacznie powtarzac emitowane kody bledow.

zgadza sie??

kody bledow mam, ale dla pewnosci napisze je tutaj.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie żarówkę tylko diodę LED z opornikiem około 120 Om.
Ale kody mam w pracy.Dam Ci je jutro tylko przybliż mi
swój silnik,a najlepszy będzie VIN to więcej znajdę na WIS.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości