Przepływomierz czy coś innego?

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Przepływomierz czy coś innego?

Post autor: perys92 »

Panowie proszę o pomoc.

Otóż kilka dni temu mój Mercedes jakby stracił moc, przejrzałem wiele tematów na forum, rozmawiałem ze znajomym, który miał podobny problem i zacząłem podejrzewać przepływomierz. Podjechałem do pobliskiego mechanika, podpiął pod komputer, wyskoczył błąd przepływomierza i powiedział, że jest do wymiany. Zamówiłem nowy wkład Pierburga, dziś zamontowałem ale nic się nie zmieniło, auto na postoju czasami kręci tylko do 3 tys obrotów a innym razem całkiem normalnie natomiast podczas jazdy tylko do 3 tys za każdym razem.
Odpiąłem akumulator na pół godziny ale nic to nie dało (a dodatkowo wyskoczyły błędy ABS i BAS)

Macie jakieś pomysły? Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Opacz wtyczkę przepływki , nieraz te cienkie kabelki płatają figla, zeby kontrolki zgasły pokręć kierownicą w lewo i prawo do oporu
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: perys92 »

Faktycznie kontrolki zgasły.

Przed chwilą było dokładnie tak:
Odpalam, na postoju wchodzi ładnie na obroty, nic nie przerywa itd. Na początku jazdy kręci spokojnie do 4 tys+ ale mocy niestety brak. Po przejechaniu kilku km jak się troche rozgrzeje idzie już tylko do 3 tys. i na postoju jest to samo.

Po odpięciu wtyczki przepływki nic się nie zmienia, więc raczej nie we wtyczce problem.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Na postoju to więcej nie dojdzie jak do 3tyś , bo jest ogranicznik , jeżeli niemaróżnicy po zdjęciu wtyczki od przepływki to coś nie tak z tą przepływką
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: perys92 »

Kiedy właśnie na postoju, zanim zacznę jazdę dochodzi bez problemu do 4,5tys

A nie jest tak, ze jeśli przepływka byłaby uszkodzona to po zdjeciu wtyczki auto powinno mieć więcej mocy?
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

perys92 pisze:Kiedy właśnie na postoju, zanim zacznę jazdę dochodzi bez problemu do 4,5tys

A nie jest tak, ze jeśli przepływka byłaby uszkodzona to po zdjeciu wtyczki auto powinno mieć więcej mocy?
Mesio na pewno się przejęzyczył ,myślał dobrze napisał źle. ;) Na postoju kreci do ok 4,5 tyś i odcina ,w trybie awaryjnym kręci do 3 tyś.
Raczej błędna teoria z tą przepływką bo gdyby tak było to wystarczyło by wyrzucić przepływkę i auto miało by pełna moc.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: perys92 »

Mozliwe, że coś pokręciłem, ale wiele osób na forum twierdziło, że po odpięciu przepływki auto ma normalną moc.
Troche mnie dziwi fakt, że nowa przepływka może nie działać jak należy

A czy to normalne, że tryb awaryjny załącza się dopiero po kilku kilometrach jazdy?
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

perys92 pisze:A czy to normalne, że tryb awaryjny załącza się dopiero po kilku kilometrach jazdy?


Możliwe zanim komp załapie że ma coś poprzestawiane to trochę potrwa.
Jeśli jakaś usterka będzie zagrażała życiu lub zdrowiu to wywali błąd od razu.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
AMI
Posty: 59
Rejestracja: 11 lut 2013, o 00:28
Lokalizacja: okolice Bełchatowa

Post autor: AMI »

U mnie były podobne objawy, brak mocy, przy mocnym depnięciu wyskakiwało EPC. SD pokazywało błąd przepływomierza, Pomogła wymiana potencjometru gazu, wszystko teraz jest jak być powinno.
WDB2102161X081209
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: perys92 »

Może komuś się przyda: :)

Przepływomierz okazał się sprawny, wsadziłem od innego W210 i objawy nie ustąpiły.

Natomiast problem tkwił w zaworze turbiny (na obrazku)
Obrazek
a dokładniej w tym filterku, który znajduje się na dole, chwilowo wystarczyło go usunąć i zatkać wężyk aby podciśnienie wróciło do normy.

Znajomy powiedział, że mogę tak jezdzić bez problemu, co na ten temat myślicie? Chciałem nawet kupić ten filtr ale nie mogę go nigdzie znaleźć. W sumie nawet jak kupie nowy zawór to filtra w komplecie nie dostane.
conrado
Posty: 162
Rejestracja: 27 lip 2013, o 15:51
Lokalizacja: Mielec

Post autor: conrado »

Gdzie ten zaworek sie znajduje? Przymocowany pod turbina? . U mniej est podejrzenie ze turbo czasem sie nie zalacza moze to jest przyczy na u mnie
bogdan11
VIP
Posty: 313
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdan11 »

Jeden z wężyków wychodzących kończy się tym filtrem. Leży w okolicach skrzynki z modułami. W ASO kosztują małe pieniądze.
[w210 300td]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości