Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

Post autor: fikogo »

witam
mam problem z moim Mercedesem 2151cm3 CDI, vin WDB2100071A909392
przy zimnym silniku pali normalnie
jak tylko złapie temperaturę silnika nie da się uruchomić - chyba, że poczeka się jakieś 15 minut aż ostygnie(ostatnio wyczaiłem, że jeżeli wciśnie mu się gaz do końca to załapuje w 99%)
Rozrusznik jest na pewno OK - jak się autko zagrzeje i nie chce zalapać to rozrusznik kilka razy obróci silnikiem i się rozłącza (i to mnie bardzo dziwi - słychać rozrusznik, ale bendix odbija - jak mówię rozrusznik sprawdzony, zregenerowany i na pewno jest OK)
samochód ma już swoje km przejechane
znajomy twierdzi, że to na bank wtryskiwacze
wszelkie sugestie mile widziane
jeżeli ktoś jest w stanie proszę o nr wtryskiwaczy

Druga sprawa...ostatnio walczę z kontrolkami ABS i ASR.
Nie gasną przy zapaleniu silnika - napięcie niby jest ok - pow. 10v przy rozruchu.
Ale jak tylko chwilę pochodzi - zgaszę silnik i zapalę to zazwyczaj gasną - w 90% przypadków kontrolki gasną jeżeli palę go z gazem.
Ostatnio nawet jak jest zimny i zapalę go z gazem to kontrolki zgasły...obstawiam dalej niskie napięcie a Wy?

pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady
W210 E200 CDI 1999r Classic
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Ciepły ON sie gorzej spręża.
Moja krówka pali tym lepiej im zimniej! najlepiej przy minus 30 stC co jest dziwne.
Ale Krówki tak maja i Pastuszkowie sie cieszą.
Na gorąco kręci 1-2 sek i tak ma być. U Krówki.

U ciebie: masz zdupcony układ wtryskowy. Stawiam na pompkę. NIestety.

Test; : wyjeździj paliwo do min. i podjedź na stacyjke paliwowa i zalej ją do pełna zimnym paliwkiem i przejedż 100 m , zgaś i po chwili odpal.
Jak odpali na dyg to wyjdzie na moje.

Po drodze odmów 2 zdrowaśki abym sie mylił.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Zrob jak Baca mowi/pisze. Sprawdz jeszcze czy nie masz powietrza w przewodach paliwowych,
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

fikogo, witam warto prócz wtryskiwaczy sprawdzić też czujnik wału korbowego i wałka rozrządu.
baca pisze:Ciepły ON sie gorzej spręża.
Moja krówka pali tym lepiej im zimniej! najlepiej przy minus 30 stC co jest dziwne.
mam tak samo i wydaje mi się, że jest to problem jednak. ciepły ON dużo lepiej się rozpyla.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
jarekter
Posty: 97
Rejestracja: 26 lut 2009, o 17:01
Lokalizacja: madagaskar

Post autor: jarekter »

zrób test przelewowy wtryskiwaczy
a zawór ciśnienia na railu :?:
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Tak jak koledzy piszą jeden z wtrysków daje za duzo na przelew.Test wskazany. :->
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
tomeko89
Posty: 14
Rejestracja: 12 lip 2010, o 08:14
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomeko89 »

Witam też walczę z tym problemem SD nic nie znajduje, korekta paliwa w/g SD wzorcowo czyli wtryski powinny być ok ,nie zrobiłem testu przelewowego'',oringi nowe również te w zaworze na listwie i tu pytanie do kolegów jakie są objawy padającej pompki wstępnej (bowiem na listwie na jałowym ciśnienie 256 bar dlatego nie podejrzewam pompy wysokiego ) ew jak ją sprawdzić tzn jaką powinna mieć wydajność może jakieś sugestie :?:
Avangarda 270cdi 2000 WDB2100161B235649
W 202,W 124, W 115.

Mam nadzwyczaj prosty smak: zawsze zadowala mnie to, co najlepsze.
Adler
Posty: 181
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 08:25
Lokalizacja: Swiecie

Post autor: Adler »

baca pisze:Na gorąco kręci 1-2 sek i tak ma być.
I tak wyszedł z fabryki? :-/ pytm bo też mi kręci dłużej jak jest ciepły.. aż sie dziwie bo moja druga dwiazdka w 124 250D 89r pali od strzała niezależnie od temperatury silnika.. aż wstyd... :oops:
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

A więc komputer świruje. H.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Adler
Posty: 181
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 08:25
Lokalizacja: Swiecie

Post autor: Adler »

Walczył ktoś z tym dłuższym paleniem jak gorący silnik??? Powiem tylko że kolego kupił W140 z tym silnikiem (S300 Turbodiesel) i pali od strzała nawet jak gorący... Także coś mamy nie tak..
W210 E300TD 99r WDB 2100251A890702
W124 250D 89r
labarus2
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2014, o 17:44
Lokalizacja: Dąbrowa

Post autor: labarus2 »

Ja miałem tak u siebie tzn na rozgrzanym silniku nie chciał palić było słychać tylko cykanie w ok rozrusznika ale nie kręcił do wymiany miałem automat rozrusznika.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości