Pompa

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Dżodżo
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:30
Lokalizacja: irlandia

Pompa

Post autor: Dżodżo »

Witam.

Potrzebuję szybką pomoc. Uszczelniałem pompę w miejscu sekcji (oringi gumowe + podkladki miedziane). Dodatkowo ze środka zostały wyciągnięte dwa zaworki (dokładnie to numer 128,131 i to co jest pod numerem 131) . Później wszystko złożone razem i niestety silnik chodzi bardzo nierówno, kopci, stuka, dostaje samozapłonu. Co zrobić? Co się mogło rozregulować? Pompa nie była wyciągana, wszystko robione na silniku.

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.....
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Najpierw to poczytaj regulamin a nie jak świntuch wpadasz tu jest Polska a nie Irlandia :P
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Dżodżo, odpisałem Ci w innym temacie gdzie zadałeś to samo pytanie.

Trzymaj się regulaminu i uzupełnij podpis i dane o aucie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Dżodżo
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:30
Lokalizacja: irlandia

Post autor: Dżodżo »

Wiem, że się nie przywitałem i wiem, że najpierw powinienem użyć szukajki ale naprawdę nie mam na to czasu. Wybaczcie brak uzupełnienia profilu i innych podobnych rzeczy. Potrzebuję także dokładny opis wyjęcia i włożenia w/w pompy włącznie z dokładnym opisem jej ustawienia przy wkładaniu. Bardzo proszę o szybką pomoc i nie karcenie mnie za niedociągnięcia.


POZDRAWIAM.....
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Po pierwsze jaki to silnik, domyślam się, że 3.0 lub 2.5 tak?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Dżodżo
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:30
Lokalizacja: irlandia

Post autor: Dżodżo »

Właściciel mówi, że 2,9 ja się domyślam, że to 3,0. 2,9 miały inną pompę- wyjścia sekcji z tyłu, ta ma wyjścia do góry rzędowo co wskazuje na 3,0.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Sekcje należy dokręcić odpowiednim momentem 30-35 Nm. Pewnie dokręcałeś na oko tym blokadami, zgadza się? ;)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Dżodżo
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:30
Lokalizacja: irlandia

Post autor: Dżodżo »

Gwiazda już chodzi jak trzeba. Dzięki za wyrozumiałość co do niektórych użytkowników i pomoc. Febek sekcje były dokręcane kluczem zrobionym z podkładek zabezpieczających. Właśnie mam przerwe w pracy i to piszę, jak znajdę chwilę czasu dziś po pracy to opiszę co i jak oraz dlaczego tak się stało i może dam trochę podpowiedzi dla innych. Ogólnie nie ma tragedii ale jest z tym dużo zabawy. Oczywiście dla Febka "pomógł".


POZDRAWIAM.....

[ Dodano: 2011-11-06, 17:50 ]
A więc tak. Zacznę wszystko od początku. Przyjechał do nas do zakładu stary mesio z silniczkiem 3,0 TD klasy E. Właściciel pokazuje że cieknie paliwo w okolicy pompy paliwa i chce to naprawić. W/w samochód już parę razy gościł u nas w garażu więc klient nas zna i my go też. No to umyłem pompę, wysuszyłem i znalazłem wyciek. Cieknie na czterech sekcjach spod części nr 119 na rysunku:

Obrazek

Nie wiedząc co jest pod spodem (jakie uszczelki i/lub coś innego)-nigdy tego nie robiłem zabieram się za robotę. Wyciągam kolektor dolotowy i odkręcam rurki doprowadzające paliwo do wtrysków. Przyglądam się wszystkiemu dokładniej i widzę, że ktoś już to robił lub próbował robić ponieważ pompa jest porysowana dość mocno jakimś śrubokrętem/przecinakiem, a podkładki te zabezpieczające (te z ząbkami) powyginane. Z podkładek zrobiłem klucz do odkręcania i odkręcam pierwszą sekcję. Wyciągam część nr 119 i sprężynkę (widzę oring gumowy i podkładkę miedzianą). Nie wiedząc, że należy wymienić tylko to dobieram się dalej. Wyciągam nr 131 i X. Numer 131 jest złożony z dwóch części gdzie jedna wchodzi w drugą. Numer Y zostaje w pompie. Na drugi dzień mamy uszczelki. Wkładam wszystko z powrotem na nowych uszczelkach. Resztę sekcji też robię ale już bez wyciągania części nr 131 i X. Składam wszystko do kupy, odpowietrzam, odpalam i silnik źle chodzi. Kopci, strzela, nierówno pracuje, dostaje samozapłonu. Rozkręcam wszystko jeszcze raz i popełniam największy błąd. Odkręcam 4 sekcje i z nich wyjmuję części nr 131 i X. Składam z powrotem i jest całkiem źle. To znowu kolektor w górę i patrzymy, że jedna sekcja daje, a inna nie, jedna mniej, a druga więcej. Domyślając się co się popsuło/rozregulowało wiem już, że pompa powinna trafić na stół probierczy. Samochód jedzie na lawecie do dwóch starych dziadków którzy regenerują pompy i mówią, że spróbują ustawić to na oko. Samochód wraca od nich, składam wszystko razem i jest źle. Samochód chodzi tylko na 3 gary. Wiedząc już jak ustawia się dawki (co jak przekręcić i ustawić) – to wszystko wcześniej pokazali mi te dwa dziadki na innej pompie na zewnątrz. No to zabieram się za mozolną pracę. Odkręcam sekcję na której nie ma paliwa, odkręcam i wyjmuję części nr 119,122,125,128,131 i X. I teraz wytłumaczę na czym polega regulacja.
Część Y wygląda tak:
Obrazek
Ma właśnie taką rynienkę wyfrezowaną. Ta część pozostaje w pompie i pompa kręcąc się porusza tą właśnie częścią. Teraz część X nachodzi na część Y i właśnie ta część X musi być odpowiednio ustawiona. Ma ona w sobie podobną rynienkę jak część Y i dwie dziurki większą i mniejszą. I teraz ta większa dziurka musi być odpowiednio ustawiona w stosunku do rynienki części Y. I to jest właśnie regulacja dawki paliwa. Teraz patrząc od góry na pompę kręcąc zaworkiem X w kierunku zegara zmniejszamy dawkę, kręcąc w kierunku odwrotnym od wskazówek zegara zwiększamy dawkę. Prawidłowo dawka powinna być ustawiana na stole probierczym lub na „oko” . Nie powinno się tego robić na „oko” ale da się tak ustawić żeby silnik ładnie i równo pracował oraz nie kopcił. Nie jestem w stanie powiedzieć jak paliwo powinno psikać na „oko” bo jest to niemożliwe. Już jak silnik chodzi równo można się pobawić w mierzenie dawek na przelewach wtrysków.
Jest to zabawa strasznie monotonna gdyż za każdym razem trzeba odkręcać rurkę i wyciągać daną sekcję i kręcić zaworkiem X. Jak ktoś już będzie to robił to zaworkiem kręci się na pół milimetra lub jak się da to i mniej w jedną lub w drugą stronę następnie skręca wszystko do kupy, odpowietrza i odpala silnik. Jeszcze jedna trudność dochodzi to żeby przekręcić zaworek X trzeba go wyjąć, przekręcić i włożyć z powrotem, a przy wkładaniu także on potrafi się lekko przekręcić. Do prób nie trzeba zakładać kolektora dolotowego, bynajmniej ja tak robiłem. Duży minus odpalania bez kolektora to huk i spaliny z rurki EGR. Jak będzie ktoś to robił tak jak ja to życzę powodzenia.


POZDRAWIAM…..
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Ano jasne teraz - wykręciłeś całe sekcje, opis fajny.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Dzodzo - piekny opis (daje +, bo wykorzystam go przy uszczelnianiu pompy w swojej merc)

Mam dawa pytania, a w zasadzie 3
- czesc nr122 to oring?( i czy nie jest on zalozony na czesc nr 119)
- czesc nr128 to podkladka miedziana?

No i w zazadzie pytanie retoryczne, jezeli nic nie bedzie ruszane poza wymiana wskazanych czesci i dokrecenien z sila 30nd, to powinno byc OK :cwaniak:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Gawra, Masz obrazek poglądowy.
Załączniki
ScreenShot003.jpg
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

avandgarde pisze:Gawra, Masz obrazek poglądowy.
To jest oczywista "oczywistosc" - jak rzekl klasyk ;)
(ale w empirii dobrze jest potwierdzic zrodlo pogladowe) :)
EDIT:
O sorry avandgarde i dzieki - ale juz po napisaniu posta pokazal(wyswietlil) mi sie zalaczony przez Ciebie obrazek( i wszystko jasne)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Dżodżo
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:30
Lokalizacja: irlandia

Post autor: Dżodżo »

Gawra część nr 122 to oring i jest on założony na część nr 119, a część nr 128 to podkładka miedziana. Teoretycznie nie ruszając nic więcej nic nie powinno się przestawić, praktycznie zawsze może coś się stać. Jak rozmawiałem z tymi dwoma dziadkami - specjalistami od pomp to mówili, że może się zdarzyć że się przestawi ale nie powinno także życzę powodzenia.


POZDRAWIAM.....
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Dżodżo pisze:Gawra część nr 122 to oring i jest on założony na część nr 119, a część nr 128 to podkładka miedziana. Teoretycznie nie ruszając nic więcej nic nie powinno się przestawić, praktycznie zawsze może coś się stać. Jak rozmawiałem z tymi dwoma dziadkami - specjalistami od pomp to mówili, że może się zdarzyć że się przestawi ale nie powinno także życzę powodzenia.


POZDRAWIAM.....
Dzodzo - jeszcze raz bardzo serdeczne, wielkie i piekne dzieki :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Dżodżo
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:30
Lokalizacja: irlandia

Post autor: Dżodżo »

Dziękuję tym co pomogli jeszcze raz. Mam nadzieję, że moje wypociny się komuś przydadzą. Nie jestem aktualnie użytkownikiem Mercedesa więc nie będę za często zaglądał na forum. Administrator jeśli chce to może nawet mnie usunąć coby nie mieć "martwych dusz" na forum. Jeśli ktoś potrzebowałby pomocy w wyżej wymienionym temacie to zawsze jestem dostępny pod emailem: tomekdzodzo@wp.pl


POZDRAWIAM.....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości