Pomocy EPC MOTOR ELEKTRONIK

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jwojtkow
Posty: 2
Rejestracja: 1 lut 2009, o 16:11
Lokalizacja: zgorzelec

Pomocy EPC MOTOR ELEKTRONIK

Post autor: jwojtkow »

Witam i proszę o pomoc
od kilku miesięcy mam dość poważny problem z mercedesem 210 2,9 disel automat
Mianowicie podczas jazdy zazwyczaj na zimnym silniku, zazwyczaj po kilku dniach stania na parkingu samochód gaśnie wyświetla się monit EPC MOTOR ELEKTRONIK i koniec jazdy( na chwile)Wyciągam kluczyk wkładam kluczyk ODPALAM od ręki i jade dalej !!!! Byłem w warsztacie wzruszają ramionami bo błąd wskazuje pompe ale w tym układzie nie mógłbym odpalić-- KAZALI JEŹDZIC:) Może ktoś spotkał się z takim zachowaniem auta. To co jesze może być ważne dziaje się to bez względu na to gdzie tankuje ile jest paliwa w zbiorniku występuje do tej bynajmnie pory na chłodnym silniku i mam wrażenie że wówczas gdy ściągam noge z gazu i zaczynam tym samych hamować silnikiem Proszę o pomoc. Czy może mieć to coś wspolnego z elektryką? bo mniej więcej od tego samego czasu mam mały z nią problem (sterowanie w lewych i prawych drzwiach)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sprawdz dobrze klamy akumulatora, sprawdz ladowanie, moze to byc spowodowane tymczasowym zanikiem napiecia. sprawdz tez czy nie lapie lewego powietrza. kolo filtra paliwa.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
jwojtkow
Posty: 2
Rejestracja: 1 lut 2009, o 16:11
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: jwojtkow »

Witam
Wymieniłem właśnie akumulator także na nowym też sytuacja się powtórzyła, jak mam sprawdzić "łapanie powietrza" ?
p.s. 3 tygodnie juz mineły i epc nie pojawiło się SAMONAPRAWA? :)
Awatar użytkownika
jacobee
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 26 lut 2010, o 22:56
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: jacobee »

podepnę sie pod temat,
Gasząc dzisiaj auto po przekręceniu stacyjki silnik chodził jeszcze ok 1-2s. Po dopalaniu pojawił sie kominikat EPC Motor Elektronik, silnik chyba przeszedł w tryb awaryjny bo kręci tylko do 3tys. Skrzynia działa normalnie, na kick reaguje, ale czuć, że jest słabszy. moze coś poradzicie? czy lejące lub zacinające się wtryski(na jednym garku chyba sie przycina) mogą być przyczyną?
VITO F W638 112CDi "Westfalia" '99 automatic
piker
VIP
Posty: 251
Rejestracja: 1 lis 2008, o 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz-Zielonka

Post autor: piker »

jacobee, sprawdź zawór kulowy na pompie, miałem identyczne objawy i to nawalało.
s210 e300td 97r avantgarde WDB2102251A577820- sprzedany
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
Awatar użytkownika
wojjan
Posty: 34
Rejestracja: 19 lip 2010, o 20:19
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: wojjan »

to ja też się podepnę, gdzie jest ten zawór kulowy?
MB W210, E290 TDI Automat
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

a poruszajcie potenjometrem gazu???
moze sie konczy?
epc to elektronika silnika znaczy cos nawala lub sie konczy...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
niajnia
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2010, o 21:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: niajnia »

u mnie taki komunikat się wyświetla tylko po naciśnięciu pedału gazu na maxa, kick nie działa i wyświetla się komunikat, ale samochód dalej jedzie normalnie, żadnego trybu awaryjnego, co to może być?
MB E220 CDI 2001 Classic Automat
WDB2102061B430003
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

niajnia pisze:u mnie taki komunikat się wyświetla tylko po naciśnięciu pedału gazu na maxa, kick nie działa i wyświetla się komunikat, ale samochód dalej jedzie normalnie, żadnego trybu awaryjnego, co to może być?

Potencjometr gazu. mialem to samo
niajnia
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2010, o 21:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: niajnia »

dzięki za info, wymienię to, ale mam jeszcze pytanie, czy to, że samochód teraz zaczął jeździć jak bym ciągnął 2 tony za nim ma to też w tym przyczynę, czy to już co innego?
MB E220 CDI 2001 Classic Automat
WDB2102061B430003
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

niajnia pisze:wymienię to
niajnia pisze:czy to już co innego?
Wg mnie, nie ma co zgadywać.
Potencjometr gazu nowy kosztuje krocie, a takie wymienianie w ciemno szarpnie mocno po kieszeni. Lepiej odżałować te 100-200pln, pojechać na Star Diagnosis i po błędach dojść w czym problem...

Można uczyć się na błędach, ale lepiej uczyć się na błędach z SD :mrgreen:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

albo uzywke za 60 PLN kupic, ale fakt. najlepiej najpierw na SD
niajnia
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2010, o 21:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: niajnia »

ja na kompa bym podjechał, ale u mnie nie wyskakują żadne błędy na wyświetlaczu to wydaje mi się, że nic nie wykaże diagnostyka.
MB E220 CDI 2001 Classic Automat
WDB2102061B430003
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

nie wyskakują żadne błędy na wyświetlaczu to wydaje mi się, że nic nie wykaże diagnostyka.
Skoro pojawia się komunikat, to znaczy, że coś jest nie tak. W sterowniku silnika będzie to zapisane.

Jako błędy na wyświetlaczu kierowcy pokazywane są głównie rzeczy ważne dla bezpieczeństwa ludzi i podzespołów auta...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
niajnia
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2010, o 21:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: niajnia »

komunikat się pojawia tylko jak wdepnę do oporu kick, jak nie, to jeździł normalnie cały czas, tylko ostatnio stracił moc, ale żaden komunikat się już nie wyświetla, ale koniec gdybania jutro na SD.
MB E220 CDI 2001 Classic Automat
WDB2102061B430003
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości