P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
Czesc; witam po przerwie!
W tym tygodniu mialem pierwszy w miare powazny problem z autem. Poczatkowo wydawalo mi sie, ze skrzynia wrzucila sobie na 5-ty bieg i nie chcial zrzucac w dol bo nie mial mocy i robil zabke przy hamowaniu. Wyskoczyl CHECK ENGINE. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Dwa razy tak mi sie zdarzylo jak silnik byl zimny a ja chcialem gwaltownie ruszyc.
Podpielem pod komputer i oto wynik:
P2050 - Catalyst damaging misfire detection counter
P2052 - Misfire causing catalyst damage (cyl 4 at engine M112 )
P2054 - Misfire causing catalyst damage (cyl 6 at engine M112 )
P2056 - Misfire causing catalyst damage (cyl 5 at engine M112 )
Takze wypadaja zaplony na jednej z glowic. Swiece, przewody WN i czujnik walu korbowego wymieniane rok temu (20k km). Cewki wyeliminowalem bo to niemozliwe by na raz trzy padly. Myslalem jeszcze o przeplywomierzu ale przeciez dotyczyloby to calego silnika a nie jego polowy. Przeszly mi przez mysl tez sondy lambda - tylko czy one by powodowaly blad tylko pod obciazeniem?
Koniec koncow postawilem na zapchany ktorys z katalizatorow. Nie wiem czy od silnika, czy od końcówki, nie wiem czy lewy, czy prawy. Chce sie gdzies umowic i niech zbadaja katy i cos z nimi zrobia - regeneracja, wymiana na zamiennik albo strumienica. Martwi mnie to, ze nie mozna bledu skasowac i to juz mi sie nie spina z teoria o katalizatorze.
Czy macie moze jeszcze jakies pomysly co tu sie moze dziac?
W tym tygodniu mialem pierwszy w miare powazny problem z autem. Poczatkowo wydawalo mi sie, ze skrzynia wrzucila sobie na 5-ty bieg i nie chcial zrzucac w dol bo nie mial mocy i robil zabke przy hamowaniu. Wyskoczyl CHECK ENGINE. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Dwa razy tak mi sie zdarzylo jak silnik byl zimny a ja chcialem gwaltownie ruszyc.
Podpielem pod komputer i oto wynik:
P2050 - Catalyst damaging misfire detection counter
P2052 - Misfire causing catalyst damage (cyl 4 at engine M112 )
P2054 - Misfire causing catalyst damage (cyl 6 at engine M112 )
P2056 - Misfire causing catalyst damage (cyl 5 at engine M112 )
Takze wypadaja zaplony na jednej z glowic. Swiece, przewody WN i czujnik walu korbowego wymieniane rok temu (20k km). Cewki wyeliminowalem bo to niemozliwe by na raz trzy padly. Myslalem jeszcze o przeplywomierzu ale przeciez dotyczyloby to calego silnika a nie jego polowy. Przeszly mi przez mysl tez sondy lambda - tylko czy one by powodowaly blad tylko pod obciazeniem?
Koniec koncow postawilem na zapchany ktorys z katalizatorow. Nie wiem czy od silnika, czy od końcówki, nie wiem czy lewy, czy prawy. Chce sie gdzies umowic i niech zbadaja katy i cos z nimi zrobia - regeneracja, wymiana na zamiennik albo strumienica. Martwi mnie to, ze nie mozna bledu skasowac i to juz mi sie nie spina z teoria o katalizatorze.
Czy macie moze jeszcze jakies pomysly co tu sie moze dziac?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
Sprawdz jeszcze cisnienie paliwa.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
Ciężko mi będzie pod blokiem to zrobić. Myślisz raczej o listwie wtryskowej czy pompie paliwa? Filtr paliwa? Tutaj tez ciężko mi to sobie wyobrazić bo problem za oboma razami dotyczył jednej z głowic w całości.
Postaram się ustawić w tygodniu na diagnostykę katalizatorów ale pytanie - wiecie jakiej średnicy jest układ wydechowy w W210 3.2 V6?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
Podjedź do jakiegoś warsztatu. Na listwie wtryskowej jest gniazdo do podłączenia manometru, z taką nakrętką jak do klimy. Po zdjęciu osłony górnej silnika będzie widoczna. Ciśnienie poniżej 3 barów, to pompa do wymiany. Ewentualnie filtr paliwa zatkany.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
Nom, tylko ze ja mam silnik skażony LPG także łatwiej będzie przełączyć na gaz i jak problem wystąpi to można wyeliminować układ zasilania Pb.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
Hmm.
Jeden gość był u mnie kiedyś z C320 z LPG. Na gazie odpalał i działał, a na benzynie wypadanie zapłonów, ciśnienie paliwa 0,5 bar. Przestał jeździć na gazie i auto zaczęło normalnie palić na benzynie.
EDIT:
Jak jesteś z okolic Poznania (bo w profilu masz jeszcze Bydgoszcz) to chyba w Kiekrzu jest kolega Matka, z forum W211.
Jeden gość był u mnie kiedyś z C320 z LPG. Na gazie odpalał i działał, a na benzynie wypadanie zapłonów, ciśnienie paliwa 0,5 bar. Przestał jeździć na gazie i auto zaczęło normalnie palić na benzynie.
EDIT:
Jak jesteś z okolic Poznania (bo w profilu masz jeszcze Bydgoszcz) to chyba w Kiekrzu jest kolega Matka, z forum W211.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
Obecnie juz raczej na stale w Poznaniu stacjonuje. Natomiast dzieki za wszystkie sugestie Buster. Co prawda nie bylem u Matki ale u innego mechanika; mial SD to Merca nie pierwszy raz robil. Powiedzial ze 'przedmuchal uklad paliwowy' i nie wystapila usterka jak sprawdzal. Troche nieufnie odebralem fure bo wolalbym miec pewnosc. Co prawda nic nie zaplacilem takze nie narzekam. Zrobilem przeszlo tysiac kilometrow i rzeczywiscie - problem nigdy nie wrocil. Ani na Pb ani na LPG, ani na zimnym ani na cieplym. Zobaczymy co bedzie dalej.
@problem wrocil po roku. Tutaj kontynuacja: http://www.w210.pl/silnik-f23/e320-v6-l ... 39784.html
@problem wrocil po roku. Tutaj kontynuacja: http://www.w210.pl/silnik-f23/e320-v6-l ... 39784.html
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości