nie rowna praca silnaka tryb awaryjny

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ottello
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2008, o 19:10
Lokalizacja: ustka

nie rowna praca silnaka tryb awaryjny

Post autor: ottello »

witam serdecznie wszystkich moj mercedes to w210 220 cdi po lifcie
auto po odpaleniu nie wazne czy na cieplo czy na zimno nie rowno pracuje szarpie po dodaniu lekko gazu silnik pracuje tak jak powinien bardzo dobrze auto dosc mocno kopci na czarno i co najwazniesze przechodzi w stan awaryjny po wyloczeniu auta zapaleniu ponownie jest znow dobrze i po jakims czasni znow stan awaryjny ...odpialem przeplywomierz auto nie wchodzi powyrzej 2000 obrotow ... gdzie z wpientym pzreplywnomierzem tyle ze w stanie awaryjny przekracza 2000obr maxymalnie do 3000obr nie wim co jest granie auto podpiete pod kompa nie wykazalo bledow dodam jeszcze ze auto dopuki nie przejdzie w stan awaryjny ciagnie super dynamika ok

ps widzilaem duzo tematow na forum ale przosze o pomoc moze znajdzie sie ktos co mial te same objawy co ja pozdrawiam wiktor :

wymienilem regulator cisnienia na lstwie cdi i zawor egr nie pomoglo ... mam jeszce mozliwosc kupienia po kosztach wtryskiwaczy orginalnych ale nie wiem czy jest sens
Ostatnio zmieniony 12 paź 2008, o 19:29 przez ottello, łącznie zmieniany 2 razy.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

do sprawdzenia przepływomierz i wtryskiwacze, może również potencjometr przepustnicy. Przy okazji należy sprawdzić czy układ nie zasysa lewego powietrza oraz czy układ paliwowy jest niezapowietrzony. To że nie ma błędów zapisanych w sterowniku nie oznacza, że nie można interpretować wartości rzeczywistych - i to właśnie jest do zrobienia w twoim przypadku.
Tak przy okazji, przyłóż się trochę do tekstów które piszesz, bo te literówki i ortografia aż razi po oczach ;-)
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
ottello
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2008, o 19:10
Lokalizacja: ustka

Post autor: ottello »

powiedz mi jak sprawdzic przeplywomierz czy jest sprawny
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

no niestety pewną diagnozę będziesz miał tylko przy użyciu urządzenia diagnostycznego. podczas jazdy odczytujesz parametr ilości przepływającego powietrza - musi się wyraźnie zwiększać przy zwiększaniu obrotów i obciążenia silnika. Miałem też przypadek, że przepływka wskazywała w miarę dobre wartości podczas jazdy, ale na biegu jałowym pokazywała wartość ujemną - wtedy nawet nie ma co testować podczas jazdy.
Napisałeś, że wymieniałeś regulator ciśnienia - jakie było ciśnienie paliwa na listwie?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
ottello
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2008, o 19:10
Lokalizacja: ustka

Post autor: ottello »

powiedz mi jeszcze jezeli ktorys z wtryskiwaczy podaje za duza ilosc paliwa wtedy auto bedzie pracowac nie rowno prawda i czy w zwiazku z tym auto moze przechodzic w stan awaryjny czy raczej to odpada czy narazie postawic na przeplywomierz tylko ze auto kopci na czarno dosc mocno
jakie cisnienie bylo nie wiem
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

TU masz odpowiedź. W twoim przypadku rzeczywiście chyba należałoby zacząć od wtryskiwaczy. Przepływomierz podałem dlatego, iż jeśli podaje on informacje o dużo większym niż w rzeczywistości zasysaniu powietrza, to i wtryskiwacze będą zapodawały większą niż konieczna w danych warunkach dawkę paliwa.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

napisz jaki masz nr przepływomierza nr boscha bo mam kilka :) bo tez walczyłem mam jeden sprawny boscha i kilka chinoli do testów nr 0280 217 114 moge za nie duza kase podesłac ci sprawnego
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
ottello
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2008, o 19:10
Lokalizacja: ustka

Post autor: ottello »

dziekuje za pomoc jutro sprawdze jaki numer mam :)

zauwazylem ze auto na zimnym silniku zachowuje sie jeszcze w miare normalnie im bardziej rozgrzany tym gorzej

[ Dodano: 2008-10-13, 20:51 ]
zaprowadzilem auto do mechanika wymieniam wtryski i filtr paliwa mysle ze na szarpanie i nie rowna prace silnika pomoze ale cos mam przeczucie ze tryb awaryjny bedzie nadal bede na biezaco informowal :)

[ Dodano: 2008-10-15, 18:27 ]
okozalo sie jeszcze ze dwie swieca sa martwe i w dodatku sa zapieczone trzeba glowice zdjac :( i kolektor ssacy zabrudzony jakims syfem i podobno przez to auto traci moc
Awatar użytkownika
mlodya
Posty: 100
Rejestracja: 19 lut 2008, o 14:19
Lokalizacja: Konin

Post autor: mlodya »

mialem ten sam problem
Mercedes-Benz W163 320 1998r
WDC1631541A052526
Mercedes-Benz W210 220 cdi 2002r
WDB2100061B482998
Mercedes-Benz W140 600 SEL 1995
WDB1400571A017661
ottello
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2008, o 19:10
Lokalizacja: ustka

Post autor: ottello »

autko jeszcze stoi w warsztacie musialem glowice sciagnac milem dwie zapieczone swiece no i kolektor nowy kupilem w tym tygodniu bede cos wiedzial :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości