M113 5.5 AMG
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
M113 5.5 AMG
Witam.
Ostatnio zainteresowałem sie jednostką napedową M113 5.5 AMG.
Wg. mnie jest to motor o dużym potencjale i wcale jego ceny nie sa wygórowane.
Jestem nowy na forum i mam nadzieje ze moje pytania znajda tu odpowiedź. Już próbowałem na innym forum ale nikt chyba nie miał z tym do czynienia. Może ty już ten temat był przerabiany lecz nic nie znalazłem
Przede wszystkim widzę u sprzedawców dwa numery motorów M113 980 i
M113 986 jaka jest róznica pomiędzy nimi? W auto dacie jest tylko symbol M113 154kM 530 NM
Jakie mogę napotkać problemy z odpaleniem i na co zwracać uwagę przy zakupie. Będę wdzięczny za \odpowiedzi. Odwdzięczę się na pewno.
Pozdrawiam Roman
_________________
Ostatnio zainteresowałem sie jednostką napedową M113 5.5 AMG.
Wg. mnie jest to motor o dużym potencjale i wcale jego ceny nie sa wygórowane.
Jestem nowy na forum i mam nadzieje ze moje pytania znajda tu odpowiedź. Już próbowałem na innym forum ale nikt chyba nie miał z tym do czynienia. Może ty już ten temat był przerabiany lecz nic nie znalazłem
Przede wszystkim widzę u sprzedawców dwa numery motorów M113 980 i
M113 986 jaka jest róznica pomiędzy nimi? W auto dacie jest tylko symbol M113 154kM 530 NM
Jakie mogę napotkać problemy z odpaleniem i na co zwracać uwagę przy zakupie. Będę wdzięczny za \odpowiedzi. Odwdzięczę się na pewno.
Pozdrawiam Roman
_________________
-
- Posty: 607
- Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
- Lokalizacja: Bełchatów
Z TEGO CO PAMIĘTAM BO TROCHE CZYTAM O TYM SILNIKU Z/W ZE PRZYMIERZAM SIE PO ZIMIE ;-)
TO 980 MONTOWANE W W210 510NM
986 W W220 530NM
TYLE JESLI CHODZI O MOJĄ WIEDZE PEWNIE BĘDZIE ROŻNICA W MONTAŻU SILNIKA Z/W ŻE 2 RÓZNE PŁYTY PODWOZIOWE
NAJLEPIEJ NAPISZ DO KOLEGI noc ON NA 100% ODPOWIE TOBIE DOKŁADNĄ RÓZNICE
PS. DO DRIFTU NADAJE SIĘ
TO 980 MONTOWANE W W210 510NM
986 W W220 530NM
TYLE JESLI CHODZI O MOJĄ WIEDZE PEWNIE BĘDZIE ROŻNICA W MONTAŻU SILNIKA Z/W ŻE 2 RÓZNE PŁYTY PODWOZIOWE
NAJLEPIEJ NAPISZ DO KOLEGI noc ON NA 100% ODPOWIE TOBIE DOKŁADNĄ RÓZNICE
PS. DO DRIFTU NADAJE SIĘ
W210 E200 Elegance 1998r
WDB2100351A436739
VoLvO V50 2,5T AWD
Był:
W210 S430 4matic Elegance + LPG 2001r
W202 C280 Sedan 1995r
WDB2100351A436739
VoLvO V50 2,5T AWD
Był:
W210 S430 4matic Elegance + LPG 2001r
W202 C280 Sedan 1995r
Mialem ten silnik w ML. Ktory dokladnie to nie wiem. W ciezkim pojezdzie tych 350 KM nie bardzo sie czulo, ale z drugiej strony palil w normalnej jezdzie niewiele wiecej od silnika 3.2 ktory mielismy w pierwszym ML
Silnik ma generalnie dobra opinie i chyba przybladl tylko dlatego ze nastepna generacja tych silnikow oferowala cos okolo 500 KM.
Wikipedia nie podaje subtelnych roznic http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M113_engine
wiec podejrzewam ze roznice moga byc w elektronicznym sterowaniu.
I tu moze byc problem. Przekladanie elektronicznego sterowania do innego pojazdu to rzecz na ktorej wielu mechanikow stracilo zeby.
Silnik ma generalnie dobra opinie i chyba przybladl tylko dlatego ze nastepna generacja tych silnikow oferowala cos okolo 500 KM.
Wikipedia nie podaje subtelnych roznic http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M113_engine
wiec podejrzewam ze roznice moga byc w elektronicznym sterowaniu.
I tu moze byc problem. Przekladanie elektronicznego sterowania do innego pojazdu to rzecz na ktorej wielu mechanikow stracilo zeby.
Do mnie jak zadzwonisz w godzinach biznesowych to tez nie odbieram
Z takimi mechanikami ktorzy spedzaja dzien siedzac przy telefonie to raczej bys nie chcial gadac
Noc mial bodajze strone netowa swojego warsztatu?
Chwalil sie czym jak 4 silne komputery, wiec musi to u niego dzialac.
Z drugiej strony taka przerzutka silnika to "robota milosci"
Watpie abys chcial placic Nocce jego normalne stawki za te godziny, czy miesiace.
Z takimi mechanikami ktorzy spedzaja dzien siedzac przy telefonie to raczej bys nie chcial gadac
Noc mial bodajze strone netowa swojego warsztatu?
Chwalil sie czym jak 4 silne komputery, wiec musi to u niego dzialac.
Z drugiej strony taka przerzutka silnika to "robota milosci"
Watpie abys chcial placic Nocce jego normalne stawki za te godziny, czy miesiace.
tu https://www.facebook.com/netkamdrift/ph ... 3288571865 lub PWroman383 pisze:W weekend na zawodach driftu na bemowie stała obok naszego zespołu 190- tka z zamontowanym tym motorem. Na torze robi robotę. Wnioskuje że ktoś potrafi to ogarnać i odpalić, tylko gdzie go szukać?
Tak to ten Mercedes i działa doskonale, więc da się.
Skoro ktos juz to rozpracował to moze sie podzieli wiedzą? (i to nie za darmo)
Startujemy w rajdach cross-country maratonach (Drezno Wrocław, Transgothica, MT-rally)sa to rajdy na których jest czasem po kilka tysi oesów a trwaja tydzień. Koszt takiej imprezy to min 15 000pln. Nie moge opierać sie na kims kto odpalił motor. Musze miec mozliwosć samemu ogarnać jak coś padnie.
Stawiamy i stroimy wiele aut an stand alonach i ten motor tez rozpatrzyłem pod tym względem.
Przejżałem schematy i da sie to ogarnać EMU tylko trzeba dołozyć moduł przestawiajacy zapłon na 2-gich swiecach. Myślałem ze te 2-gie swiece to jak w VW czy Alfie tylko ekologia, niestety nie komora spalania ma taki kształt ze musi dopalić mieszankę druga swieca.
Nie potrzebuje tam dodawać mocy bo napędy nie wytrzymają dlatego wole to odpalić na org. kompie i wiazce i w razie czego podmieniać.
Do driftu mamy inne sprawdzone rozwiazania i niech tak zostanie.
Za pomoc w temacie odwdzieczę sie z nawiazką.
Skoro ktos juz to rozpracował to moze sie podzieli wiedzą? (i to nie za darmo)
Startujemy w rajdach cross-country maratonach (Drezno Wrocław, Transgothica, MT-rally)sa to rajdy na których jest czasem po kilka tysi oesów a trwaja tydzień. Koszt takiej imprezy to min 15 000pln. Nie moge opierać sie na kims kto odpalił motor. Musze miec mozliwosć samemu ogarnać jak coś padnie.
Stawiamy i stroimy wiele aut an stand alonach i ten motor tez rozpatrzyłem pod tym względem.
Przejżałem schematy i da sie to ogarnać EMU tylko trzeba dołozyć moduł przestawiajacy zapłon na 2-gich swiecach. Myślałem ze te 2-gie swiece to jak w VW czy Alfie tylko ekologia, niestety nie komora spalania ma taki kształt ze musi dopalić mieszankę druga swieca.
Nie potrzebuje tam dodawać mocy bo napędy nie wytrzymają dlatego wole to odpalić na org. kompie i wiazce i w razie czego podmieniać.
Do driftu mamy inne sprawdzone rozwiazania i niech tak zostanie.
Za pomoc w temacie odwdzieczę sie z nawiazką.
waga i wymiary silnika e50 AMG czy ktoś ma?
robie swapa z w210 e50AMG i poszukuje po necie parametrów tego silnika M113 czyli wymiary (z rozstawem mocowań itp) i waga silnika (ze skrzynią) - może ktoś wie gdzie to można zleleźć? z góry wielkie dzieki
[ Dodano: 2014-10-04, 07:49 ]
PS: roman, piszesz o "schematach" M113 - czy wiesz gdzie takie coś można znaleźć lub kupić? Podrzuciłbym chętnie coś takiego moim swapowcom żeby ułatwić im robotę:-)
[ Dodano: 2014-10-04, 07:49 ]
PS: roman, piszesz o "schematach" M113 - czy wiesz gdzie takie coś można znaleźć lub kupić? Podrzuciłbym chętnie coś takiego moim swapowcom żeby ułatwić im robotę:-)
Nowy nabytek, w210 kombi 3.8 Brabus, oryginał z Bottrop. Szykujemy go na drogę.
-
- Posty: 1388
- Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: M113 5.5 AMG
Chłopie, nie ubliżając nikomu na tym forum użytkownicy w większości się zastanawiają czy E300 TD pali 8 czy 9 na trasie z tempomatem, lub jak spalić poniżej 6 litrów ON w mieście wielkości Lublina w E220 Cdi, aczkolwiek nie neguję wiedzy i pomocy wielu forumowiczów.roman383 pisze:Witam.
Już próbowałem na innym forum ale nikt chyba nie miał z tym do czynienia. Może ty już ten temat był przerabiany lecz nic nie znalazłem
Jakie mogę napotkać problemy z odpaleniem i na co zwracać uwagę przy zakupie. Będę wdzięczny za \odpowiedzi. Odwdzięczę się na pewno.
Pozdrawiam Roman
_________________
A jeżeli chodzi na co zwrócić uwagę przy kupnie E55, to ratuje Cię dokładne sprawdzenie przez ASO. Pamiętaj, że kupujesz kilkunastoletnie auto, za domniemuję 10 - 20 tys. które kosztowało jako nowe +/- 400 tys. zł. więc te parę stówek na sprawdzenie przez MB stanu technicznego kupowanego auta, będą najlepszą inwestycją włożoną w ten samochód, bo tu amortyzator czy jakikolwiek strategicznie ważny podzespół kosztuje tyle co stara fiesta w gazie
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
- Lokalizacja: Wrocław/Strzegom
Ciekawe, co takiego magicznego ma ASO, żeby uratować przed kupnem miny? Sprawdzałem 2 samochody po zakupie w ASO (W203 i W164, pierwsze sprawdzenie to koszt 550 zł, drugi prawie 900) i nie dowiedziałem się niczego, co mógłby powiedzieć mi zwykły, aczkolwiek znający się na fachu mechanik. Co do pierwszego: idealne auto, wszystko pięknie i ładnie. 3 dni (!!!) po sprawdzeniu okazało się, że do wymiany mam moduł ESP za 5k zł. A w drugim wiem, że też ponoć świetny stan, a jedyne co muszę zrobić to wymienić tylną lampę, bo spalone są 2 diody od stopu i mam pęknięty dekor drzwi kierowcy: eureka! Oni sprawdzają tam tak banalne rzeczy, że szkoda na to pieniędzy. Jedyne co jest warte to opłata 70 zł za podłączenie pod kompa i odczyt historii błędów. Bo wątpię, żeby ktoś chciał płacić 250 zł za pomiar i ustawianie geometrii.yellowstone2012 pisze: ratuje Cię dokładne sprawdzenie przez ASO
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Kamil miałeś pecha trafić na ASO, które zwyczajnie Cię olało i w dodatku skasowało dziwnie dużo.
Normalnie pełne sprawdzenie w ASO to koszt między 300 a 500zł.
-sprawdzenie historii serwisowej
-podłączenie pod SD i dokładne przebadanie
-sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej,
-sprawdzenie zawieszenia i wycieków,
-jazda testowa
Moim zdaniem jeżeli komuś auto się spodobało to warto wydać te 300zł żeby nie wpakować się w minę.
Przy okazji zawsze wyjdzie kilka szczegółów, które pomogą zbić cenę.
Jeżeli nie ASO to przejechać się przynajmniej za 50zł na stację diagnostyczną.
Pewnie nie byłoby połowy złych opinii o W211 gdyby kupującym chciało się je dokładnie sprawdzić przed zakupem.
Normalnie pełne sprawdzenie w ASO to koszt między 300 a 500zł.
-sprawdzenie historii serwisowej
-podłączenie pod SD i dokładne przebadanie
-sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej,
-sprawdzenie zawieszenia i wycieków,
-jazda testowa
Moim zdaniem jeżeli komuś auto się spodobało to warto wydać te 300zł żeby nie wpakować się w minę.
Przy okazji zawsze wyjdzie kilka szczegółów, które pomogą zbić cenę.
Jeżeli nie ASO to przejechać się przynajmniej za 50zł na stację diagnostyczną.
Pewnie nie byłoby połowy złych opinii o W211 gdyby kupującym chciało się je dokładnie sprawdzić przed zakupem.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości