M113 5.5 AMG

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

roman383
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 13:10
Lokalizacja: Warszawa

M113 5.5 AMG

Post autor: roman383 » 8 wrz 2014, o 13:26

Witam.

Ostatnio zainteresowałem sie jednostką napedową M113 5.5 AMG.
Wg. mnie jest to motor o dużym potencjale i wcale jego ceny nie sa wygórowane.
Jestem nowy na forum i mam nadzieje ze moje pytania znajda tu odpowiedź. Już próbowałem na innym forum ale nikt chyba nie miał z tym do czynienia. Może ty już ten temat był przerabiany lecz nic nie znalazłem
Przede wszystkim widzę u sprzedawców dwa numery motorów M113 980 i
M113 986 jaka jest róznica pomiędzy nimi? W auto dacie jest tylko symbol M113 154kM 530 NM
Jakie mogę napotkać problemy z odpaleniem i na co zwracać uwagę przy zakupie. Będę wdzięczny za \odpowiedzi. Odwdzięczę się na pewno.
Pozdrawiam Roman
_________________
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs » 8 wrz 2014, o 15:18

Z TEGO CO PAMIĘTAM BO TROCHE CZYTAM O TYM SILNIKU Z/W ZE PRZYMIERZAM SIE PO ZIMIE ;-)


TO 980 MONTOWANE W W210 510NM
986 W W220 530NM

TYLE JESLI CHODZI O MOJĄ WIEDZE PEWNIE BĘDZIE ROŻNICA W MONTAŻU SILNIKA Z/W ŻE 2 RÓZNE PŁYTY PODWOZIOWE

NAJLEPIEJ NAPISZ DO KOLEGI noc ON NA 100% ODPOWIE TOBIE DOKŁADNĄ RÓZNICE

PS. DO DRIFTU NADAJE SIĘ
roman383
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: roman383 » 8 wrz 2014, o 16:49

Dzieki wielkie nareszcie jakiekolwiek wiesci. Motorek będe wkładał do terenówki.
A poprosze jeszcze raz o nick tego kolegi co wie wiecej na temat tych motorów bo nie moge go namierzyc.
Pozdrawiam roman
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1064
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Oslo - Ekeberg
Kontakt:

Post autor: Hubi W210 » 8 wrz 2014, o 17:28

Z tego co wiem kolega noc, nie przyjmuje PW ;) Więc pozostaje tylko czekać jak sam napisze :D
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 8 wrz 2014, o 17:36

Mialem ten silnik w ML. Ktory dokladnie to nie wiem. W ciezkim pojezdzie tych 350 KM nie bardzo sie czulo, ale z drugiej strony palil w normalnej jezdzie niewiele wiecej od silnika 3.2 ktory mielismy w pierwszym ML
Silnik ma generalnie dobra opinie i chyba przybladl tylko dlatego ze nastepna generacja tych silnikow oferowala cos okolo 500 KM.
Wikipedia nie podaje subtelnych roznic http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M113_engine
wiec podejrzewam ze roznice moga byc w elektronicznym sterowaniu.
I tu moze byc problem. Przekladanie elektronicznego sterowania do innego pojazdu to rzecz na ktorej wielu mechanikow stracilo zeby.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4943
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid » 8 wrz 2014, o 18:34

Noc ma telefon +48 22 662 68 90 czasem trzeba wyjść z netu i załatwić sprawę starodawnymi metodami :P
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1064
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Oslo - Ekeberg
Kontakt:

Post autor: Hubi W210 » 8 wrz 2014, o 20:03

A no tak ;)

Tu gdzie mieszkam chyba 90% spraw załatwia się przez maila więc jakieś takie zboczenie zostaje ;)
roman383
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: roman383 » 8 wrz 2014, o 21:11

Dzięki wielkie będę dzwonił.
W weekend na zawodach driftu na bemowie stała obok naszego zespołu 190- tka z zamontowanym tym motorem. Na torze robi robotę. Wnioskuje że ktoś potrafi to ogarnać i odpalić, tylko gdzie go szukać?
Ten tel do warsztatu czy domowy bo nie odbiera?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 8 wrz 2014, o 22:31

Do mnie jak zadzwonisz w godzinach biznesowych to tez nie odbieram ;)
Z takimi mechanikami ktorzy spedzaja dzien siedzac przy telefonie to raczej bys nie chcial gadac
Noc mial bodajze strone netowa swojego warsztatu?
Chwalil sie czym jak 4 silne komputery, wiec musi to u niego dzialac.
Z drugiej strony taka przerzutka silnika to "robota milosci"
Watpie abys chcial placic Nocce jego normalne stawki za te godziny, czy miesiace.
jarekter
Posty: 98
Rejestracja: 26 lut 2009, o 17:01
Lokalizacja: madagaskar

Post autor: jarekter » 8 wrz 2014, o 22:40

roman383 pisze:W weekend na zawodach driftu na bemowie stała obok naszego zespołu 190- tka z zamontowanym tym motorem. Na torze robi robotę. Wnioskuje że ktoś potrafi to ogarnać i odpalić, tylko gdzie go szukać?
tu https://www.facebook.com/netkamdrift/ph ... 3288571865 lub PW
roman383
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: roman383 » 10 wrz 2014, o 07:53

Tak to ten Mercedes i działa doskonale, więc da się.
Skoro ktos juz to rozpracował to moze sie podzieli wiedzą? (i to nie za darmo)
Startujemy w rajdach cross-country maratonach (Drezno Wrocław, Transgothica, MT-rally)sa to rajdy na których jest czasem po kilka tysi oesów a trwaja tydzień. Koszt takiej imprezy to min 15 000pln. Nie moge opierać sie na kims kto odpalił motor. Musze miec mozliwosć samemu ogarnać jak coś padnie.
Stawiamy i stroimy wiele aut an stand alonach i ten motor tez rozpatrzyłem pod tym względem.
Przejżałem schematy i da sie to ogarnać EMU tylko trzeba dołozyć moduł przestawiajacy zapłon na 2-gich swiecach. Myślałem ze te 2-gie swiece to jak w VW czy Alfie tylko ekologia, niestety nie komora spalania ma taki kształt ze musi dopalić mieszankę druga swieca.
Nie potrzebuje tam dodawać mocy bo napędy nie wytrzymają dlatego wole to odpalić na org. kompie i wiazce i w razie czego podmieniać.
Do driftu mamy inne sprawdzone rozwiazania i niech tak zostanie.
Za pomoc w temacie odwdzieczę sie z nawiazką.
Awatar użytkownika
robeem
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2014, o 20:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

waga i wymiary silnika e50 AMG czy ktoś ma?

Post autor: robeem » 4 paź 2014, o 07:46

robie swapa z w210 e50AMG i poszukuje po necie parametrów tego silnika M113 czyli wymiary (z rozstawem mocowań itp) i waga silnika (ze skrzynią) - może ktoś wie gdzie to można zleleźć? z góry wielkie dzieki

[ Dodano: 2014-10-04, 07:49 ]
PS: roman, piszesz o "schematach" M113 - czy wiesz gdzie takie coś można znaleźć lub kupić? Podrzuciłbym chętnie coś takiego moim swapowcom żeby ułatwić im robotę:-)
Nowy nabytek, w210 kombi 3.8 Brabus, oryginał z Bottrop. Szykujemy go na drogę.
yellowstone2012
Posty: 1396
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: M113 5.5 AMG

Post autor: yellowstone2012 » 4 paź 2014, o 16:47

roman383 pisze:Witam.

Już próbowałem na innym forum ale nikt chyba nie miał z tym do czynienia. Może ty już ten temat był przerabiany lecz nic nie znalazłem

Jakie mogę napotkać problemy z odpaleniem i na co zwracać uwagę przy zakupie. Będę wdzięczny za \odpowiedzi. Odwdzięczę się na pewno.
Pozdrawiam Roman
_________________
Chłopie, nie ubliżając nikomu na tym forum użytkownicy w większości się zastanawiają czy E300 TD pali 8 czy 9 na trasie z tempomatem, lub jak spalić poniżej 6 litrów ON w mieście wielkości Lublina w E220 Cdi, aczkolwiek nie neguję wiedzy i pomocy wielu forumowiczów.

A jeżeli chodzi na co zwrócić uwagę przy kupnie E55, to ratuje Cię dokładne sprawdzenie przez ASO. Pamiętaj, że kupujesz kilkunastoletnie auto, za domniemuję 10 - 20 tys. które kosztowało jako nowe +/- 400 tys. zł. więc te parę stówek na sprawdzenie przez MB stanu technicznego kupowanego auta, będą najlepszą inwestycją włożoną w ten samochód, bo tu amortyzator czy jakikolwiek strategicznie ważny podzespół kosztuje tyle co stara fiesta w gazie
kamil_0793
Posty: 246
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom
Kontakt:

Post autor: kamil_0793 » 5 paź 2014, o 08:48

yellowstone2012 pisze: ratuje Cię dokładne sprawdzenie przez ASO
Ciekawe, co takiego magicznego ma ASO, żeby uratować przed kupnem miny? Sprawdzałem 2 samochody po zakupie w ASO (W203 i W164, pierwsze sprawdzenie to koszt 550 zł, drugi prawie 900) i nie dowiedziałem się niczego, co mógłby powiedzieć mi zwykły, aczkolwiek znający się na fachu mechanik. Co do pierwszego: idealne auto, wszystko pięknie i ładnie. 3 dni (!!!) po sprawdzeniu okazało się, że do wymiany mam moduł ESP za 5k zł. A w drugim wiem, że też ponoć świetny stan, a jedyne co muszę zrobić to wymienić tylną lampę, bo spalone są 2 diody od stopu i mam pęknięty dekor drzwi kierowcy: eureka! Oni sprawdzają tam tak banalne rzeczy, że szkoda na to pieniędzy. Jedyne co jest warte to opłata 70 zł za podłączenie pod kompa i odczyt historii błędów. Bo wątpię, żeby ktoś chciał płacić 250 zł za pomiar i ustawianie geometrii.
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 465
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. » 5 paź 2014, o 09:32

Kamil miałeś pecha trafić na ASO, które zwyczajnie Cię olało i w dodatku skasowało dziwnie dużo.
Normalnie pełne sprawdzenie w ASO to koszt między 300 a 500zł.
-sprawdzenie historii serwisowej
-podłączenie pod SD i dokładne przebadanie
-sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej,
-sprawdzenie zawieszenia i wycieków,
-jazda testowa
Moim zdaniem jeżeli komuś auto się spodobało to warto wydać te 300zł żeby nie wpakować się w minę.
Przy okazji zawsze wyjdzie kilka szczegółów, które pomogą zbić cenę.
Jeżeli nie ASO to przejechać się przynajmniej za 50zł na stację diagnostyczną.

Pewnie nie byłoby połowy złych opinii o W211 gdyby kupującym chciało się je dokładnie sprawdzić przed zakupem.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość