Klapki "rezonansowe".
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Klapki "rezonansowe".
Jeden z kolegów prosił o znalezienie opisu działania słynnych z awarii klapek.
Odnalazłem opis w WIS.Trochę go zmodyfikowałem by był bardziej zrozumiały.
Za ewentualne błędy przepraszam.Bardzo słabo znam potoczny język niemiecki.
Odnalazłem opis w WIS.Trochę go zmodyfikowałem by był bardziej zrozumiały.
Za ewentualne błędy przepraszam.Bardzo słabo znam potoczny język niemiecki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Swietny opis. Niestety u mnie spada ta listwa.
Nie wiem dlaczego Mercedes nie dopuszcza naprawy klapek tylko trzeba wymieniać kolektor, a jeszcze taką cenę ustala
Ten opis powinni poczytać ci co proponują wywalenie tych klapek na stałe.
ps. Dla kol. Noc klikam pomógł :-)
Nie wiem dlaczego Mercedes nie dopuszcza naprawy klapek tylko trzeba wymieniać kolektor, a jeszcze taką cenę ustala
Ten opis powinni poczytać ci co proponują wywalenie tych klapek na stałe.
ps. Dla kol. Noc klikam pomógł :-)
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Renault Fluence 1,6 110KM
Proszę o podpowiedź,czy klapy rezonacyjne w moim modelu powinny pracować w odpowiednim zakresie obrotów zaraz po uruchomieniu zimnego silnika? Zauważyłem że poruszają się dopiero po zagrzaniu jednostki.Korzystając z okazji proszę o pomoc w odnalezieniu opisu podłączenia przewodów elektrycznych do sterownika silnika.Konkretnie chodzi mi o lokalizację przewodów łączących sterownik z modulatorem podciśnienia sterującego zaworem EGR.Wiem że opis był na forum,ale nie mogę go odnaleźć.Dziękuję.Grego
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Wczytaj się w opis.Klapki pracują wg. z góry zaplanowanej mapy, modyfikowanej przez aktualny pomiar czujników.Mają działać tak jak opisałeś.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.Temat klap i zaworu EGR wałkuję od dwóch lat,bo przy mocnym przyspieszaniu dymi w kolorze czarno-brunatnym.SD nie wykazuje błędów.
Wszystkie brudne roboty w zakresie kolektor ssący-zawór EGR wykonałem starannie.Profilaktycznie wymieniłem przepływomierz i modulator sterujący zaworem EGR.Części zakupiłem w ASO wg.VIN.
Wtryski na przelew nie wykazują odchyłek.Ogólnie silnik zapala i pracuje perfekcyjnie.Spala 11 litrów .Na trasie 7-8,ale kopci!
Wszystkie brudne roboty w zakresie kolektor ssący-zawór EGR wykonałem starannie.Profilaktycznie wymieniłem przepływomierz i modulator sterujący zaworem EGR.Części zakupiłem w ASO wg.VIN.
Wtryski na przelew nie wykazują odchyłek.Ogólnie silnik zapala i pracuje perfekcyjnie.Spala 11 litrów .Na trasie 7-8,ale kopci!
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Mój też, przy silnym dodaniu gazu.Pora wymienić wtryski, mimo że trzymają normę to dysze się już rozkalibrowały.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
witam.nie chcę się wymądrzać ale u mnie na dymienie pomogło wymiana przepływki(co już zrobiłeś),zaślepienie egr i odłączenie wtyczki elektr.od silniczka sterującego klapkami.wszystkie 3 rzeczy zrobiłem szukając rozwiązania problemu z przyspieszeniem i trybem awaryjnym ale któraś z nich pomogła mi też na dymienie przy przyspieszaniu.wcześniej wstyd było depnąć a teraz gaz w podłogę i można powiedzieć że nic a nic.oczywiście zaślepić egr i wyciągnąć wtyczkę można na chwilę i póżniej wrócić do stanu pierwotnego ale czemu nie spróbować?? roboty nie ma dużo.być może u mnie to był przepływomierz ale ty masz nowy więc to odpada.nieraz naszym autkom pomagają takie rzeczy że filozofom się nie śniło :-P pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Kolego rob72 dziękuję za zainteresowanie tematem i sugestie.Oczywiście ,to o czym piszesz jest do zrobienia,ale moje spojrzenie na samochód jest dość konserwatywne i źle bym się czuł w samochodzie z niefabrycznymi patentami.Spróbuj mnie zrozumieć.
Kolego noc po cichu spodziewałem się takiej diagnozy.W najbliższym czasie wtryski "pójdą na maszynę".
Kolego noc po cichu spodziewałem się takiej diagnozy.W najbliższym czasie wtryski "pójdą na maszynę".
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
witam.oczywiście dobrze cię rozumiem ale to była tylko sugestia że można sprawdzić coś tanim kosztem bo nie zawsze czyszczenie egr daje porządany efekt(może się i tak zacinać i być otwarty przy każdych obr.) a klapki jak piszesz nie chodzą jak powinny(dopiero jak nabierze temp.).wtryski oczywiście podstawa ale przy nie trzymaniu parametrów nie powinien więcej palić? a u ciebie w normie.to oczywiście tylko moje zdanie a z doświadczeniem kolegi "noc"nie miałem zamiaru polemizować :mrgreen: :mrgreen: pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Zawór EGR nie tylko starannie wyczyściłem,ale również poddałem próbie szczelności nalewając nad/pod grzybek nafty.Grzybek był absolutnie szczelny i poruszał się bez zacięć.
Co do klapek zrozumiałem że tak ma być.Jeżdże spokojnie ,więc pali w normie.Każdą wypowiedź ,szczególnie w swojej sprawie bardzo doceniam.Moją intencją nie było doprowadzenie do polemiki,choć z drugiej strony merytoryczna polemika na forum jest wskazana,wręcz porządana.
Co do klapek zrozumiałem że tak ma być.Jeżdże spokojnie ,więc pali w normie.Każdą wypowiedź ,szczególnie w swojej sprawie bardzo doceniam.Moją intencją nie było doprowadzenie do polemiki,choć z drugiej strony merytoryczna polemika na forum jest wskazana,wręcz porządana.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 10:33
- Lokalizacja: wawa
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 10:33
- Lokalizacja: wawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości