Jak sprawdzic turbine.

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

grzesiekx
Posty: 56
Rejestracja: 17 lut 2008, o 21:40
Lokalizacja: Słupsk

Jak sprawdzic turbine.

Post autor: grzesiekx »

Witam. Walczyłem ostatnio z kolektorem dolotowym w ojca w210 rok 2000 silnik 200 CDI 116KM, wywaliliśmy z niego przepustnice i wszystko chodziło pięknie ale niestety nie na dlugo, po jakis 3-4 dniach samochod znow stracił moc.
U mechanika sprawdzaliśmy czy zaślepki z kolektora nie wypadły i wszystko się trzyma pięknie, intercooler wyciągaliśmy byl na sprawdzany na szczelność tez jest idealnie. Wszystkie rury łączenia nigdzie nic nie ucieka, podcisnienie jest bo zawor na turbinie po zapaleniu silnika opuszcza się na dół i podnosci przy dodawaniu gazu. Juz wszystko co możliwe sprawdzone. Na kompie błąd przypływomierza. Wymienialiśmy przepływke z takiej samej e-klasy i to samo, błąd się usunie, pojezdzi się troche i wraca (wtedy wpada w awaryjke). Wyskakuje takze błąd ciesnienia na kolektorze dolotowym.
Sprawdzaliśmy na zapalonym samochodzie jak pompuje turbo i niestety na kompie pokazuje prawie nic. Na wolnych ma okolo 1030 - 1040 (nie pamietam jednostki) po dodaniu gazu wskakuje na 1070-1100. Podłączyłem do siebie do w202 220 CDI i na wolnych mam 1070-1080 po dodaniu gazu 2100-2200. Mechanik mowi ze to raczej turbo bo juz chyba wszystko inne wykluczyliśmy. Co o tym myślicie panowie ??

Pozdrawiam.
Obrazek
W211 E320 '02
S203 C320 '02
W202 C200 '00
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

mysle ze powinienes sprawdzic MAP SENSOR i jego polaczenie rurka z kolektorem dolotowym.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
grzesiekx
Posty: 56
Rejestracja: 17 lut 2008, o 21:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzesiekx »

Mozesz mi kolego napisać w ktorym dokładnie miejscu znajduje ten map sensor i jak wygląda :)

Pozdrawiam.
Obrazek
W211 E320 '02
S203 C320 '02
W202 C200 '00
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

ooo Grzesiu forum zmieniłeś?? a byłeś u tego magika w kobylnicy?? może On coś pomoże
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
grzesiekx
Posty: 56
Rejestracja: 17 lut 2008, o 21:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzesiekx »

Siemasz Michaś :) Niestety ten w kobylnicy zajmuje sie tylko zawieszeniami i taki podstawowymi rzeczami w silniki sie nie bawi dzwonilem do niego :) a tak pozatym juz mnie denerwuje ten ojca okular, jak sie zaczęły problemy to się skonczyc nie mogą :P Wiesz gdzie ten map sensor jest to bym podjechal po pracy i bysmy zobaczyli do niego :)

[ Dodano: 2009-06-17, 11:40 ]
P.S. Michaś, Szyca ma fajny komputer :) mozna się podpinać, sprawdzalem dzisiaj w c-klasie turbine u niego i jak narazie ciągle pieknie pompuje :P

[ Dodano: 2009-06-17, 23:54 ]
Napisze ktoś gdzie jest ten MAP SENSOR bo jutro rano bede u mechanika i musze go znalezc :?: :?: :?: :)
Obrazek
W211 E320 '02
S203 C320 '02
W202 C200 '00
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości