Fuel Temperature Sensor 300TD Y1/1b1

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Fuel Temperature Sensor 300TD Y1/1b1

Post autor: demmag »

Witam Zna ktos moze parametry termistora NTC , lub jaki podstawić w Zaworze wyłaczania 300TD W210 Nr A 000 078 44 49 Bosch 0928400222 Wiem tylko ze temperatura 20 stopni rezystancje ma ok.2500 ohm, a 40 stopni 1170 ohm. Wg moich wyliczeń jest to termistor 2,2 kohm Ale jaki zastosować zeby sie nie zlasował w oleju. Moze ktos to rozbierał Lub Testował?! Potem napisze pare Ciekawostek zwiaznych z tym FTC bo na forum od dawna występuje problem Klekotania naszych Trzysetek po wymianie np.Oringów Lub uszczelnień na sekcjach Ludzie Płacą duze pieniadze A Nic im za bardzo z tego nie wychodzi i nasze zabawki Klekocą dalej.A temat jest Całkiem prosty NIe trzeba płacic około 1000 żeby autka znowu chodzily jak pszczółki .Tylko nie rozumiem dlaczego to temat TABU...Pozdrawiam
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

My też witamy, zajrzyj do przywitalni, uzupełnij podpis auta
Nie zakładaj tych samych tematów, w róznych działach - poprzedni skasowałem
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

merlin pisze:My też witamy, zajrzyj do przywitalni, uzupełnij podpis auta
Nie zakładaj tych samych tematów, w róznych działach - poprzedni skasowałem
Widziałem
AndrewW210
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 kwie 2008, o 11:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AndrewW210 »

Cześć,

Demmag mógłbyś rozwinąć temat? Co ma ten czujnik to klekotania i oringów?
300 TD KOMBI
demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

Odłącz zielono-biały kabelek od pinu 4 tej czarnej puszeczki przy Popmpie Prowadzący do sterownika IFI N3/7 Pin nr3-KTF1 tozobaczysz co sie dzieje.Bardzo często po naprawie oringów Silnik zaczyna niemiło klekotać A dokładnie Słychać twardo pracujące wtryskiwacze....Co ciekawego, jak rano odpalisz Autko przez 2 minuty jest cisza Chodzi jak pszczółka.Nastepnie czym cieplejszy Tym hałas narasta po 10 minutach słychac go jak starego W120 z roku 56 ...Chodzi na wolnych obrotach jak traktor! Wejdzie na obroty hałas zanika, puscisz gaz na wyskokosci 1000 obr Znowu sie pojawia I dzieje sie to Zaraz po wymianie Oringów Na przewodach Sekcjach I po wymianie oringu A 021 997 75 48 za zaworem wyłacznaia tzw Gaszakiem.... i To własnie ustrojstwo jak zdejmujecie Obchodzcie sie z nim jak z jajkiem Czasami wystarczy bardziej energiczny ruch i termistor wewnątrz dostaje przerwę...i zaczyna sie Hałas , Kazdy pompiarz POWIE ZE TAKA PRACE JEST ok i ten klekot ustanie po 100-500 km ( napewno jak przejedziecie nawet 100 tys km nie ustanie).., a juz załamał mnie totalnie Serwis BOSCH jak mi powiedzieli ze To popychacze Wczesniej tego nie słyszałem,a teraz Silnik sie wyciszył,Jeszcze lepszy text, to taki ze Po wkręceniu ponownie sekcji już Zawsze bedzie klekotał Bo tak maja te auta...Inni twierdzą wręcz ze to nie czujnik temp Tylko Zawór Gaszenia Lub IMMO .( co mechanicy od MB nie wiedzą ze tam jest również FTS ? poprostu chcą wyprowadzic nasze umysły w inna strone ) Gdy sie wgłębiłem w temat elektroniki i tych dziwnych objawów Wyszło na to ze znalazłem kuche Przypomniał mi sie wtedy tekst jednego kolegi z Forum...CHCESZ MIEĆ DOBRZE ZROBIONE ..ZRÓB SOBIE SAM Panowie a Teraz zdradzę wam Tajemnice która jest tematem TABU wszytkich serwisów i warsztatów..Wiedzą dokładnie o tym ze to jest punkt bardzo delikatny w autkach 250TD v20, 300D 24v, 300TD 24v z pompami ERE , lecz Nikt wam nie powie co i jak,Wolą za ta ciekawostke skasowć tysiąc lub wiecej naszych polskich zlotych Nowy w ASO kosztuje niecałe 700 w BOSCH okolo 500 a częśc która sie w nim wymienia to 1,50 PLN
Ostatnio zmieniony 9 mar 2010, o 16:48 przez demmag, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dziekujemy za cenne wskazowki, lecz jezeli cos zlego dzieje sie z silnikiem to robimy najpierw diagnoze i odczytujemy bledy. uszkodzony czujnik temp. paliwa zostanie pokazany jako usterka. nawet jezeli nie zostanie przerwany tylko zwarty to troche bardziej kumaty diagnosta na podstawie parametrow pracy silnika rozpozna usterke. temp paliwa ma przewaznie 20 kilka stopni C.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

A własnie Fabek Tu masz racje Tylko Mechanikery Udaja niekumatych Bo ja zwykły elektronik sobie z tym poradziłem Bez Carsofta i SD A to całe towarzystwo zamiast podpiąc sie pod złacze to na początku wala pierdoły..Moze sie uda Ciebie wprowadzic w błąd i Farmazonow nawymyslać..
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

\
demmag pisze:ja zwykły elektronik sobie z tym poradziłem Bez Carsofta i SD
to dobrze, ze potrafisz, pochwalam. kiedys nie bylo SD, tylko bralo sie omomierz w reke i dalo sie sprawdzic niemal wszystkie czujniki. tylko, ze to troche czasu zajmuje.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

Jak by ktos potrzebował dane termistora to juz podaje charakterystykę
R-2,2k 25C
20C-2700
30C-1700
40C-1170
50C-830
60C-600
80C-245
Rozbiórka Elektrozaworu polega na wyduszeniu czterech metalowych kołeczków
Pomiar na Pinach 1-4 zaworu

[ Dodano: 2010-03-10, 00:23 ]
Poczytajcie sobie wszyscy Jakie jaja,Potem przemyślcie to co wczesniej napisałem....

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10885&highlight=perz
Załączniki
2008-03-14_231104_fuel22.gif
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

demmag pisze:.Bardzo często po naprawie oringów Silnik zaczyna niemiło klekotać A dokładnie Słychać twardo pracujące wtryskiwacze....Co ciekawego, jak rano odpalisz Autko przez 2 minuty jest cisza Chodzi jak pszczółka.Nastepnie czym cieplejszy Tym hałas narasta po 10 minutach słychac go jak starego W120 z roku 56 ...Chodzi na wolnych obrotach jak traktor! termistor wewnątrz dostaje przerwę...i zaczyna sie Hałas , Teraz zdradzę wam Tajemnice która jest tematem TABU wszytkich serwisów i warsztatów..a częśc która sie w nim wymienia to 1,50 PLN
Ciekawe to co napisales :idea:
(mysle, ze temat wart jest szerszego omowienia - gdyby Kolega Noc zechcial zabrac glos :idea: )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

Gawra , nie na temat ale zapytam cos prywatnie..Byles moze 8 listopada na 35-leciu Budki Suflera na Manhattanie..? Spotkalem tam kogos o takim nicku.......
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Bywam na Manhattanie(mieszka tam jeden z kuzynow), ale 8 lisstopada - niestety - nie :cry:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

nie spotkałem sie jeszcze na forum z tym, zeby ktos wiązał klekotanie z tym czujnikiem. jezeli jest tu cos na rzeczy a wszystko na to wskazuje to duze piwko sie nalezy.
e300td
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Co by nie powiedziec, to diagnoza klekotania w powiazaniu z zepsutym termistorkiem w elektrozaworze jest odkrywcza :idea:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Też mnie to zaciekawiło, bo objawy mam w zasadzie identyczne i też niedawno wymieniałem komplet oringów, włącznie z tym pod zaworem gaszenia. Fakt, jest tam czujnik temperatury paliwa, ale nie przywiązałem do niego wagi do tej pory...

Do tej pory sądziłem, że klepanie po skończeniu grzania świec już pracującego silnika (bo właśnie tak to się w czasie zbiega po odpaleniu), to wina opóźnionego zapłonu na skutek wyciągnięcia łańcucha. Podejrzewam tak, bo przy wymianie zauważyłem, że pompa wtryskowa jest już maksymalnie przestawiona na fasolkach w stronę silnika (czyli przyspieszony kąt wtrysku). Skoro to ktoś już przestawiał, to miał powód, myślę, że właśnie wyciągnięty łańcuch. Z tym że wyciągnięcia łańcucha jeszcze nie sprawdzałem...

demmag, czyli wg Ciebie wystarczy rozebrać zawór gaszenia i przelutować termistor na nowy :?:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 20 gości